ربیعی و روحانی

از «انسان کامل» منحرفین تا «دولت پنهان» اعتدالیون؛ مفاهیم برساخته‌ای که با رفتن رؤسای جمهور در خاطر کسی نمی‌ماند

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«درد و دل ظریف با چاه» پس از برجام و جیسون و گاندو

«محمود صادقی»، از چهره‌های تندروی اصلاح‌طلب در مجلس به تازگی طی اظهاراتی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این پرسش که «بازهم این روزها شاهد تخریب دولت و وزرا به صورت گوناگون هستیم. آن هم در شرایطی که بیش از هر زمانی باید اتحاد و انسجام درونی داشته باشیم، این رفتارها چه تاثیری روی عملکرد دولت خواهد داشت؟» گفته است: بارها گفته‌ام آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های برجام عهدشکنی کرده و چرا ما این دولت را باید مورد مذمت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تفرق و چند صدایی در حال حاضر به ضرر منافع ملی است، اظهار می‌کند: امروز رقبای دولت به جای اینکه یک‌صدا در برابر دشمن خارجی بایستند، زمان را برای تسویه حساب‌های سیاسی مناسب دیدند و دست به عمل می‌زنند.

صادقی همچنین می‌گوید:

«شاید مصلحت نباشد که این موضوع را باز کنم، اما زمانی با دکتر ظریف یک گفت‌وگو خصوصی داشتیم، ایشان به قدری  به دلیل کارشکنی‌ها و چوب لای چرخ  برجام گذاشتن‌ها، درد و دل داشتند که به‌ ایشان گفتم باید یک چاهی را پیدا کنید و با آن درد و دل کنید.»

او می‌افزاید: اگر کارشکنی‌هایی که آقای ظریف درباره آن‌ها گفتند، نبود شاید امروز برجام می‌توانست به معاهده‌ای غیرقابل بازگشتی تبدیل شود![1]

*از ناصحیح بودن تحلیل محمود صادقی همین بس که خیال می‌کند علیه برجام کارشکنی شده است و همین کارشکنی‌ها بوده که بر ترامپ اثر گذاشته و او تصمیم به خروج از برجام گرفته است!

این در حالیست که بودند کسانی که از روز اول دولت آقای روحانی تصریح داشتند که این دولت آمده تا با آمریکا وارد یک توافق نهایی شود اما این توافق نهایی اولا بی‌دستاورد است، ثانیا شکست می‌خورد و ثالثا از دورن آن جاسوس کشف خواهد شد.

در باب درد و دل‌های آقای ظریف نیز گفتنیست که اگر هم درد و دلی بود با گذشتن ظریف و تیم مذاکره‌کننده دولت از خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای، دیگر جای هیچ گله‌گذاری نیست!

در ماجرای درد و دل‌ها البته بایستی نگاهی هم به پرونده امثال جیسون رضائیان و درّی اصفهانی داشت. اشخاصی که برخی از آنها طعم آدامس مقامات دولتی را هم می‌دانستند و حتی پس از دستگیری و مبادله شدن، در آمریکا توییت نویسی می‌کنند و روزهای آشنایی خود با آقایان را یادآوری می‌کنند.[2]

*عکس از ایلنا

***

مفاهیم برساخته‌ای که با رفتن رؤسای جمهور در خاطر کسی نمی‌ماند

از «انسان کامل» منحرفین تا «دولت پنهان» اعتدالیون

«علی ربیعی»، فعال امنیتی اصلاح‌طلب، وزیر سابق کار و سخنگوی دولت رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در یادداشتی با عنوان «بی‌دولتی ایرانیان»! که سایت جماران آنرا منتشر کرد، بدون نام بردن از سریال گاندو، کنایه‌هایی را نسبت به این سریال مطرح کرد و سریال مذکور را به ادعای این روزهای دولت و اصلاح‌طلبان پیرامون «دولت پنهان» ربط داد.

ربیعی در این یادداشت با اشاره به تجربه تماشای سریال‌های ترکیه‌ای، مدعی می‌شود که برخی سریال‌ها قصد القای نظام دو دولتی و شکل دادن به دولتی در عمق در مقابل دولت ظاهری دارند.

او در این باره می‌نویسد:

«در نقطه تأسیس جمهوری اسلامی هیچ رد و آثاری از اینکه این نظام از دل یک فضای سراسر رازآلود مخفی و امنیتی و پلیسی و نظامی برآمده باشد به‌چشم نمی‌خورد. در نشانه شناسی تصویری فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه شاهد برجسته‌سازی پلیسی امنیتی جماعت «از ما بهتران» هستیم که بنا برتعریف، تنها گروه و سازمان فساد ‌ناپذیر و سازش‌ناپذیری است که مخوف‌ترین آزمون‌ها را تاب می‌آورد. آن فیلم‌ها در آن جامعه و در آن شرایط بخصوص کارکرد خود را دارند و به حس ناتوانی و عدم اعتماد به نفس جامعه به نوعی پاسخ می‌دهند

انطباق آن تاریخ وآن شرایط خاص بر جامعه ما حتی به طور ناخواسته خطایی نابخشودنی است. باید به‌جای فیلم‌ها و برنامه‌هایی نمایشی که القای «دو دولتی» و «حاکمیت دوگانه» می‌کند، اندکی خلاقیت بیشتر به خرج داد و به متن جامعه بازگشت و انتخاب آن را محترم شمرد.

او می‌افزاید: بخصوص در شرایطی که رسانه‌های تقدیس‌گر جنگ و تحریم در خارج از کشور همه توان تصویری خود را برای القای ناامیدی و بی‌حاصلی انتخابات در ایران به‌کار گرفته‌اند باید مرزهای خود را با آن تصویرپردازی‌های تحریف شده را روشن کرد و نباید امکانات وثروت‌های ملت را درچاه ویل شبیه سازی‌های ارزان ریخت و مرزهای یک نظام مردم-بنیاد را با تصویر پردازی‌ها و بازنمایی‌های دونالد ترامپی از ماهیت انقلاب و دولت و سیستم برخاسته از انتخاب ملت درهم آمیخت.[3]

*این اظهارات در حالی است که سریال گاندو بر اساس پرونده واقعی «جاسوس رضائیان» ساخته شد فلذا بصورت فلسفی امکان القای مقولاتی مثل فضای دو دولتی و سه دولتی و غیره وجود نداشته است.

همچنین است که مبنای اشاره‌های تلویحی ربیعی نیز سکانس‌ها و دیالوگ‌های مربوط به رقابت سازمانی در این سریال است که مجدداً این مسئله هم نمی‌تواند ربط وثیقی به جریان القای دولت پنهان داشته باشد.

به سخن دیگر اینکه آقای ربیعی در حال بازتکرار پروژه ماه‌های اخیر ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان است مبنی بر اینکه باید تمام رخدادهای کشور و کارنامه دولت اعتدالیون، به مفهومی برساخته تحت عنوان «دولت پنهان» گره بخورد.

منظور از مفهوم برساخته دولت پنهان نیز اینست که نهادی در بیرون از دولت وجود دارد که از دولت قویتر و ثروتمندتر است، می‌تواند مانع تصمیمات دولت شود و هر آینه توانایی این را دارد که موجب ناکامی دولت شود!

بهانه‌ای آشکار که در شب انتخابات و هنگامی که قسم می‌خوردند برای مشکلات کشور راه حل دارند در خاطر آقایان نبود! اما اکنون که ناکارآمدی دولت در مباحثی مثل برجام و گرانی و غیره آشکار شده؛ گویا قرار است مثل یک اختراع بعنوان ام‌المصائب و دلیل مشکلات مطرح شود.

کار به آنجا رسیده است که اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاحات حتی از این می‌گویند که مسئول گرانی پوشک، «آیت‌ا... جنتی» است![4]

جالب است که در این گفتمان برساخته، هیچ اثری از پذیرش مسئولیت و عذرخواهی که در تمام دموکراسی‌های جهان رایج است، نیست.

استدلال دیگر در رد مفهوم برساخته دولت پنهان این است که نهاد دولت در ایران به لحاظ بودجه، اختیارات و سطح اجرائیات قویترین نهاد است و گفته می‌شود تا 95 درصد اعتبارات و درآمدهای کشور نیز در اختیار دولت است.

بدیهیست که در این میزان از تمکّن، حرف زدن از دولت پنهان و ارجاع دادن عاملیت مشکلات به خارج از دولت مضحک است.

ضمن اینکه باید دانست رهبری نظام نیز نشان داده‌اند و اثبات کرده‌اند که با برنامه‌های دولت‌ها مخالفت نمی‌کنند و در این راه حتی گاهی عبور از خطوط قرمز کشور را هم تحمل می‌کنند.

در تکمیل تحلیل پیش‌گفته بیان این نکته و در واقع یادآوری این نکته به آقایان ضروریست که همانطور گفتمان غلط و بی‌مبنای حلقه انحرافی با عنوان «انسان کامل» در صبح خروج آقایان از پاستور محو شد و اثری از آثار آن در ذهن جامعه باقی نماند؛ گفتمان «دولت پنهان» هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

دولتمردان بایستی از فضای دورهمی فاصله بگیرند و بدانند که در ذهن جامعه، مقصر گرانی‌ها و ناکارآمدی‌ها مشخص است و مردم هرگز به نمایش‌هایی مثل انسان کامل و یا دولت پنهان بها نداده‌اند.

***

یک فعال اصلاح‌طلب در روزنامه دولت مدعی شد علت گرانی، حمایت ایران از محور مقاومت است

گرانی تقصیر قاسم سلیمانی و مدافعان حرم است نه روحانی!

«محمد نعیمی‌پور»، فعال اصلاح‌طلب، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و کسی که می‌گفت روحانی بخواهد یا نخواهد ما از او حمایت می‌کنیم![5] در مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه دولتی ایران و در اشاره به صحبت‌های محمدرضا باهنر که بر مسئولیت دولت و اصلاح‌طلبان در قبال مشکلات فعلی کشور تأکید کرده بود، گفته است:

«آقای مهندس باهنر جزو معدود افرادی در اردوگاه اصولگرایان هستند که براساس سابقه‌ای که دارند می‌شود ایشان را سیاستمدار تلقی کرد. منتهی بعضی اوقات سیاستمدارها در شرایط انتخاباتی یا درباره بحث‌هایی که می‌تواند برای افکار عمومی جذاب باشد صحبت‌هایی می‌کنند که آنها را از موقعیت سیاستمداری دور می‌کند. واقعیت این است که اکنون نمی‌توانیم مشکلات را بر سر اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان سرشکن کنیم. آبشخور آنچه دچارش هستیم یک تصمیم استراتژیک است که به هر حال مسئولان کشور گرفته‌اند.»

او می‌افزاید:‌

 «آن راهبرد این بوده که ما عمق استراتژیک خودمان را در منطقه تعریف کنیم و برای دفاع از کشور سنگرهایمان را به پیرامون منتقل کنیم. خب طبیعتاً این خط مشی به سمتی می‌رود که بسیاری از کشورهایی که یا با ما دشمنی دارند یا هیچ دوستی ندارند به مقابله با آن برخیزند. در نتیجه طبیعتاً کشور دچار تنگنا و مشکلاتی شده است که خود را در بازار ارز و کالاهای اساسی نشان می‌دهد. بنابراین قرار دادن این مشکلات اخیر به عنوان مبنای بحث رفتن به دنبال معلول‌ها و رها کردن علت‌ها است.» 

نعیمی‌پور همچنین می‌گوید: می‌خواهم به امثال آقای باهنر یادآور شوم که این هنر نیست که مسائل اساسی و عمقی را با مردم مطرح نکنیم؛ ولی به خاطر فضاهای انتخاباتی که در پیش است و  برایمان اهمیت دارد، با مردم برخورد شفافی نداشته باشیم.

این فعال اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز پیرامون فرمول اصلاح‌طلبان برای حل مشکلات کشور، بدون اشاره به کارنامه 3 دولت کارگزاران، اصلاحات و اعتدال می‌گوید:

«اصلاح‌طلبان در دوره‌ای که توانستند در قدرت باشند استراتژی‌شان کاملاً روشن بود. راهبردشان اتکا بر توان و توسعه داخلی، رونق اقتصادی و بها دادن به ملت بود. چیزی شبیه استراتژی که چین در گذشته اتخاذ کرد؛ خودش را از پیشامدهای سیاسی بین‌المللی کنار گذاشت و توجهش را به توسعه داخلی معطوف کرد. الان هم چین کشور فوق‌العاده قوی است که می‌تواند به جای جنگ سرد و جنگ موشکی و جنگ‌های مختلف با اقتصادش در برابر جنگ اقتصادی که می‌خواهند به آن تحمیل کنند، بایستد.»[6]

*اظهارات نعیمی‌پور در حالیست که عده‌ای همچنان مشغول رصد تحرکات لشکر سایبری منافقین در قبال ایران هستند!

تعیین عمق استراتژیک در فرا مرزها یک سیاست عقلانی و مبنای توسعه اقتصادی با زیرساخت‌های امن و پایدار است که نه فقط از سوی نظام اسلامی ایران که از سوی تمام حکومت‌های مقتدر دنیا اجرا می‌شود.

و فی‌المثل قبله آمال آقایان یا همان آمریکا حکما از عقلانیتی برخوردار بوده است که ناوهای خود را به آبهای بین‌المللی می‌فرستد و مدام برای خلیج فارس نیز خط و نشان می‌کشد!

و ایضا حضور نظامی روسیه در سوریه، حضور نظامی چین در سوریه و قس علی هذا...

به سخن دیگر اینکه ربط دادن مشکلات کشور و گرانی‌های دستکند دولت و اصلاح‌طلبان به فعالیت‌های ایران در محور مقاومت و فعالیت‌های مدافعان حرم منافع ایران در خارج از مرزها؛ رذیلانه‌ترین دروغی است که در توجیه گرانی‌ها می‌شود، شنید.

در باب ماجرای دشمنی کشورها هم بایستی اشاره کرد که آیا یمنِ درگیر عزل رئیس‌جمهور نیز فعالیت‌هایی در فرا مرزهای خود داشت که اینچنین به دشمنی شیخ نشین‌های خلیج فارس گرفتار آمده است؟

و یا افغانستان بی‌دفاع در ابتدای دهه هشتاد شمسی کدام عمق استراتژیک را داشت که در هجوم لشکری چند ملیتی به سرکردگی آمریکا اشغال شد؟

درباره ادعای چینی بودن اصلاح‌طلبان نیز بایستی به تلخی این نکته را بیان کرد که ایکاش اصلاح‌طلبان مثل چینی‌ها بودند...

نه اینکه سخنگوی وزارت خارجه چین بگوید تحریم‌های آمریکا بر چین تأثیرگذار نیست اما در ایران شاهد باشیم که از صدر تا ذیل دولت مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مشغول تأکید بر تأثیر تحریم‌های آمریکا بر قاتق نان مردم هستند!

ای کاش چینی بودند و به آمریکایی‌ها نامه تسلیم موسوم به نامه 2003 را نمی‌نوشتند.

ای کاش چینی بودند و کاندیدایشان با افتخار لباس‌های تولید ملی را می‌پوشید نه لباس‌های ورزشی مارک خارجی را.

و ای کاش چینی بودند و در میانشان امثال جسیون رضائیان و درّی اصفهانی و حسین موسویان یافت نمی‌شد!

ما همچنین به آقای نعیمی‌پور توصیه می‌کنیم که تاریخ چین جدید را مطالعه کند تا بداند که اقتصاد امروز چین اتفاقا بر پایه مقاومت نظامی این کشور در برابر مهاجمان، حضور در پیشامدهای بین‌المللی و حمایت از تولید ملی است نه بر اساس اطلاعات غلطی که در ذهن نعیمی‌پور مبنای تحلیل قرار گرفته است.

نعیمی‌پور باید بداند که چین جدید با مقاومت، از تجاوزات ارضی ژاپنی‌ها جان سالم به در برد. در جنگ جهانی علیه آلمان نازی جنگید و در بحران سوریه به طرفداری از نظام سوریه پرداخت. ضمن اینکه نقش مؤثری نیز در سازمان ملل دارد و عضو دائم شورای امنیت نیز هست.

و اکنون مشخص نیست این فعال اصلاح‌طلب چطور مدعی کنار رفتن چین از پیشامدهای بین‌المللی است...؟!

قبل از نعیمی‌پور، محسن صفایی فراهانی در اظهاراتی از این گفته بود که برای جبران فشارهای اقتصادی مردم بایستی «فک حصر» صورت گیرد.[7]

***

1_ https://khabarfarsi.com/u/72831970

2_ http://www.jamnews.com/detail/News/659730

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1210392

4_ mshrgh.ir/892241

5_ mshrgh.ir/706209

6_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7105/3/516309/0

7_ mshrgh.ir/972997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    89 7
    دولت اختیاری نداره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      66 3
      بازم اسهال طلبان تهوع آور افاضات کردن. ولی خداییش گاندو ... خیلیا رو سوزونده. دم عوامل سریال گرم.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      32 2
      حیف خون هایی شهدا که هر روز ریخته میشه تا این اقایون شکمهاشون چاق تر و زبان هاشون دراز تر بشه. انشالله گاندوهای بعدی سریعتر ساخته شه تا چهره واقعی این اصلاح طلب ها بیشتر نمایان شه و اشتباه انتخاب های غلط در 1400 نبینیم.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      27 2
      نمیدانم چه سری است که هیچ یک از مردم چه موافق چه مخالف از این دولت و وزرایش خوششان نمی آید. آخه مگه چقدر میتوانند یک عده در خودپرستی و خودخواهی و خودبرتربینی جلو بروند که حتی رای دهنده های خودشان را نیز از خودشان بیزار کنند.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    76 1
    انتشار صحبتهای نعیمی پور در روزنامه دولت به روشنی نشان میدهد که انتقاد به مدافعان حرم و حزب الله لبنان موضع دولت روحانی است.
    • امیررضا IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      63 2
      من واقعا متوجه نمیشم مگه دلار 4200 رو جهانگیری به یک تعداد از دوستانشان نداد و ارز مملکت را به فنا نداد، یا چند تن طلا را به دست سودجوها نداد؟ جهانگیری مگه معاون روحانی نیست؟ پس یک جوری حرف نزنند که انگار همه ارز مملکت رفته برای مدافعان حرم
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      68 1
      بیشتر از آنکه مشتاق رفتن ترامپ باشم. منتظر رفتن این دولت هستم. تا 1400 از قطار بندازیم شون بیرون
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      30 1
      این که چیزی نیست همین جمعه با دوستی از اساتید دانشگاه در کوه مشغول همین مباحث بودیم و طبق معمول تمام تقصیرات را گردن جبهه مقاومت میانداخت و هرچه استدلال که حداقل سرنوشت مصدق و مرسی و عرفات و محمد رضا شاه و قذافی و ...... عبرت بگیرید زیر بار نرفت اما انجا که گفت رواج همجنس بازی و مفاسد اخلاقی در اینده نه چندان دور به واسطه سختگیری های متعصبانه مستقیما تقصیر شماست از حیرت باز مانده و دیگر توان گفتگو را از دست دادم
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      23 0
      خطاب به امیررضا: این احمق ها میخوان با لفاظی و کلک های دوره انتخابات، خودشون رو بی تقصیر جلوه بدن. وگرنه خودشون میدونن که اصل ماجرا چیه. این ها در وقاحت چیزی کم ندارن.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      5 0
      ۱۰:۵۹ شیطان برای توجیه گناهان خودش همه رو متهم می کنه جز خودش این عادت شیطان و بندگانش هست
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    53 1
    صحبت چاه و درد دل نكن كه اصلا به تو و ظريف نمياد
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      32 1
      کشوری که با وعده سرخرمن برجام اقتصاد و معیشت رو به اون قهقراه انداختند از بالای چاه دروغهایی که بهش گفتن هنگام امضا و تصویب برجام رو احتمالا داره میگه . ایشون حافظه کوتاه مدت که نداره اگر اینطوره حواس پنجگانه اش کار میکنه . متاسفم برای کشوری که نماینده مجلسش امثال اینهاست
    • GB ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      13 0
      چاه اسهال طلبها مستقیم به CIA و MI6 وصله
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    48 2
    ما باید اسلاحتلبان رو به نشانه دوستی ، دست و پا بسته و در قفس به عنوان برده به غرب هدیه بدیهم
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    29 1
    گند زدن به همه چی آب هم که هی قطع میشه.اینا هم برای شست و شو از چرت و پرت استفاده میکنن
    • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      17 1
      به جز آن که تأکید کنیم اصلاح طلبان تهوع آورند، هیچ جمله مناسب تر و در خورتر برای پاسخ به این چرندیات نمی توان یافت!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    34 0
    چقدر مزدور زیاد است تو این مملکت
  • CZ ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    29 1
    با هاله اسفندیاری درددل کن. از چاه بهتر است!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      29 1
      با عمو جیسون!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    28 2
    خان هم فهمید برجام اشتباه بوده، باز عده ای مثل محمود صادقی نفهمیدند.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    43 3
    در امنیت ایجاد شده توسط مدافعان حرم نشسته اند و در حالی که خیانت از سر و رویشان میبارد، به لجن پراکنی علیه آنها مشغولند.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    33 1
    پورموذن میگفت مدافع های حرم نباید از دمشق خارج بشن . اینم میگه تقصیر مدافع حرمه که ارز و سکه رو رییس بانک مرکزی و عراقچی ریختن توی جوب ، ارزش پولی ما شده یک چهارم قبل . دشمنیکمیخوای بکنی مثل آدم ، بگو طرفدار داعشم کینه دارم خالی میکنم این مهملات رو میگم
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    16 2
    اقای صادقی تو کمیلی و جواد ظریف علی
  • آنتی صهیونیزم IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    28 1
    آقای نعیمی پور ! امسال که در وضعیت تر سالی هستیم بعضی جاها ، آب سربالا رفت و غورباقه ها هم برای محور مقاومت ابوعطا میخوانند .
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    33 3
    مغزهای زنگ زده غرب پرست ساده لوح خائن
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 7
    وقتی که انهمه از اونا حمایت بشه همینه دکتر بزور گرفته بگن دانشمند سردار خالی بندیست بگن سردار دیپلماسی کشور مرد انقلابی و شجاعی مانند دکتر احمدی نزاد میخواد که از این فلاکت نجات دهد نه ادمهای ترسو و سازشکار
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    30 2
    نعیمی پور دو تا دروغ بزرگ می گوید: اول اینکه اصلاح طلبان مثل چینی ها فکر می کنند! و دوم اینکه گرانی ها و تنگناها به دلیل فعالیت های ایران در محور مقاومت است. توضیحات مشرق خوب است.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 0
    نماینده مفت خور که میگی گرانی به خاطر مدافعان حرم هست بگو اگه اونها نبودن الان تو و امثال تو الان چه وضعیتی بودی جلوی رستورانهای اونها سگ اونها را نگه میداشتی و بفرمائید و خوش آمدید میگفتی
  • # انقلابيم IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 1
    آقاي به اصلاح، اصلاح طلب نعیمی پور اگرمدافعان حرم نبودنند به قول حضرت آقا جبهه اول رو در روي بايستي مرزهاي كشور يا داخل شهرها بود يادتان رفته زماني كه داعش به مجلس حمله كرده بود همه نمايندگان خودشان را خيس كرده بودنند و از وحدت و يك پارچگي دم ميزدند آنهايي كه جلوي داعش قرارگرفتند و سينه سپر كردنند همين مدافعان حرم و ميهن بودنند شما ها زياد به خودتان فشار نياورد فقط به فكر كدخدايتان باشد و بقول حضرت آقا شتر درخواب بيند پنبه دانه ان شا الله آروزهايتان با كدخدايتان وكدخداپرستانتان به گور خواهد رفت مكتبي كه درختش با خون آبياري شود مانده گار است از قيام عاشورا درس مردانگي يادبگيرد اقلا آزاده مرد باشيد با حرفهاي سخيف و ابلهانه داغ بردل خانواده هاي شهدا ي مدافع حرم نپاشيد واي از روز حساب كه يقه تك تكتان را خواهند گرفت حضرت امام ره خوب فرموده بود كه نگذاريد انقلاب به دست نا اهلان ونامحرمان بيفتد. مرد باشيد كه هرچه آبروي مرد است را برده ايد
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    21 1
    مدافعان حرم مراقب بودند که کشور الان شکر خدا امنیت دارد .وگرانی صددرصد مربوط به دولت.بااین گندی که دولت زده راجع به همه چیز تنها چاهی که ظریف میتواند با آن درد دل کند چاه جهنم است .
  • احمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    17 0
    درد دل ظریف با چاه ویل برجام
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    13 1
    جناب صادقی شما خودتان مصادق نفوذ و دشمن هستید اگر در برابر شما فریاد نکشیم که کرسنت ها و برجامها و فریدون ها و جهانگیری ها این مملکت را غارت می کنن و باز هم اینجا می شود ایالت چنصدم امریکا
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    22 2
    کاش می شد اخبار مربوط به اصلاح طلبها و مشتقاتشون حذف می شد حال آدم به هم می خوره اصلا ریختشون را ببینه
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      7 0
      حال بهم زن که هست. ولی این اخبار رو ندونید در تهدید فتنه قرار میگیرید و کارتون به حضور تو لشکر عمر سعد می کشه برادر. ما هم با همین نیت می خونیم ایشالا
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    16 0
    خدایا چقدر این جماعت اصلاح طلب که بر اریکه قدرت نشستن ، خزعبلات باف هستند. وقتی که می خواهند رای جمع کنند به هر روشی چنگ می زنند و دروغ بافی می کنند وقتی هم به دلیل سستی و تنبلی کاری از پیش نمی برند، بقیه رو متهم می کنند.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    16 0
    چقدر مزدور طرفدار کشور های غربی زیاد است تو این مملکت
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    10 0
    محمود صادقی همه چی رو با هم انداخته بالا
  • a IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    5 0
    کسی با مذاکره برد برد مخالف نیست اینکه تمام تعهدات رو انجام بدی حتی بیشتر در لوای فرابرجامی انجام بدید و تمام صنعت هسته ای را فلج کنید بقیه کارهای اقتصادی عمرانی صنعتی را معطل حذف تحریمها کنید و طرف مقابل را نشناسید این بده و با این رویه مخالفند اقای جلیلی هم مذاکره کرد چرا با خواسته آنها زود موافقت نکرد تحریم به این اندازه نبود پس شما دیپلماسی بلد نیستید
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 0
    مزدور طرفدار غرب زیاد نیست .سر صداشون زیاده .مثل پول خرد .اسکناس صدانداره.
  • حسن IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    9 0
    اقای ربیعی عزیزماشاهد حضور انواع جاسوس ها درلایه های مختلف دولت تدبیر وامید هستیم هرچند این دولت تقریبا امنیتی است
  • yazdan IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 1
    امروز میگن تقصر مدافعان حرمه فردا میگن تقصیر رهبریه بی کفایتی و بی لیاقتیشون به پای دیگران میندازند اگر مدافعان حرم نبودند الان شما اینجا نبودید با حقوقهای ملیونی اینجا نبودی تا مردمو بدبخت نکردین اینجا نبودین تا غارت بیت المال کنید اگر مدافعان حرم نبودند الان شما در کنار اربابتان در امریکا کانادا بودیند لعنت بر اصلاح طلبان خاعن دزد بیشرف
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    11 2
    هفتاد درصد مشکلات اقتصادی کشور تقصیر سو مدیرت کشور
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 0
    لعنت خدا بر خائنان و منافقان در دولت و مجلس ششم
  • سیمین IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 3
    بزنید آمریکا و متحدانش را له کنید
  • سین IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 1
    این خط مشی به سمتی می‌رود که بسیاری از کشورهایی که یا با ما دشمنی دارند یا هیچ دوستی ندارند: این در مورد آمریکا و متحدانش هم صدق میکنه دیگه ان شالله؟! چون پیشتر از ما این کشورها مستقیم و غیر مستقیم خارج از مرزها به دنبال توسعه سیاسی و منافع اقتصادی خودشون بودند و هستند و خواهند بود
  • بسیم IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    5 2
    خیلی وری گود بود افرین
  • محمدعلی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 1
    عده ای در سال 88 مرگ بر چین و روسیه می گفتند و حالا خود را به آنها می چسبانند. در مورد مدافعان حرم هم که نمک نشناسی می کنند.با این حرف ها آخرتشان را خراب می کنند
  • محمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 0
    به نظر می رسید بهونه های این شاگرد تنبل برای توجیه تنبلیش تموم شدنی نخواهد بود.برای توجیه کم کاری و تنبلی و بی کفایتی به هر ریسمان پوسبده ای چنگ میزنند.گاهی توجیهات به قدری بچگانه و خنده دار هست که باورش برای بچه پنج ساله هم غیر ممکن می نماید. نکته دیگه اینکه جناب صادقی کیا بودن در ایام مذاکرات دم از خزانه خالی میزدند و مدام دولت قبلی دهم و نهم را ملامت میکردند روزی نبود که یه مسیولی از دولت بنفش جیغ بنفش نکشد و تهمت به دولت دهم نزند اون موقع اتحاد مهم نبود ولی الان که تو گل موندید به کاهدون ردید دم از اتحاد میزنید.خیلی حال بهم زن شده این اصلاحات بهتر برید کنار تا کسی که بلده کاره بیاد سر کار.
  • جعفر IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    4 2
    سلام بر مدافعان حریم و حرم و وطن. و مرگ بر وطن فروشان ریاکار مرگ بر منافقان مرگ بر دروغگویان سلام برحسین ع.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 2
    ظریف به هیچ وجه به فکر منافع ملی نبود، مصاحبه ظریف با رسانه خارجی،ظریف: اگر توافق صورت نگیرد ما در انتخابات شکست میخوریم
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 3
    جواد ظریف در سخنرانی خود که در ایام بازداشت «جیسون رضائیان»، در دانشگاه نیویورک ایراد کرده بود، در ارتباط با موضوع این جاسوس آمریکایی خطاب به حضار آمریکایی گفته بود: «متاسفانه دوست شما و دوست من، جیسون، به یک جرم خیلی جدی متهم شده. و من امیدوارم که تبرئه شود.
  • محمود IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 1
    اصلاح طلبان و اعتدالیون فقط در دروغگویی وتزویرو ‌‌...‌‌‌...وجه اشتراک دارند ولی در مقابل دشمن ساده لوح ولرزان
  • دکتر نصیر IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    4 2
    به جرات می گم بخشی از مردم ایران مثل طوطی شدن اگر روزی در امریکا چادر مد بشه از دم چادر می پوشن! هیچ عمقی ندارن و دهن بین کدخدا شدن
  • گاندو IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    4 3
    اصلاحاتیا هرچی بیشتر گند میزنن طلبکارتر میشن... خداوند مملکت مارو از شر سرطان اصلاحات نجات بده...
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    5 1
    اگه این مدافعان حرم نبودندالان روحانی اینجا نبودتوعالم برزخ بودداشت حساب کتاب اعمالش راپس میداد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    تیتر "درددل ظریف با چاه" توهین اشکار به ساحت مقدس حضرت علی ع شجاع مرد تاریخ است.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    هموطنان عزیزم عصبانی نشوید جوش نیاورید کلا آی کیوی اصلاح طلبان پایین است اگرشعور داشتند افسادطلب نمی شدندافضاتشان را بخوانید تا از تنگ نظری وبی ظرفیتی ونداشتن فهم سیاسی.اقتصادی این جماعت بیشتر آگاه شوید
  • زهرا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    مشرق تو همشو می خوای و حتی راضی نیستی یک قطره تو گلو مردم بچکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس