سفر قریب الوقوع عادل عبدالمهدی به واشنگتن و تهران

درپی حمله افراد مسلح ناشناس به مقر اقامت رئیس دفتر اوقاف شیعیان عراق، نخست وزیر این کشور وعده داد که عاملان این حمله را شناسایی و به مجازات برساند.

به گزارش مشرق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق حمله چهارشنبه شب به مقر رئیس دفتر اوقاف شیعیان در شهر بغداد را محکوم کرد.

دفتر اطلاع رسانی عبدالمهدی در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر با علاء الموسوی رئیس دفتر اوقاف شیعیان در بغداد برای اطمینان از سلامتی وی تماس گرفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به فرمان ۱۰ ماده‌ای عبدالمهدی درباره حشد شعبی

عبدالمهدی تاکید کرد: تعدی به وجهه دولت و حرمت نهادهای آن رفتاری غیرقابل قبول است و نمی توان در قبال آن سکوت کرد.

وی همچنین خواستار تحقیقات فوری درخصوص این حمله شد و از همه نیروهای سیاسی و جامعه مدنی خواست تا از اقدامات امنیتی برای اعمال قانون و همیاری به منظور پاسداری از وجهه دولت و حرمت نهادها و شهروندان حمایت کنند.

الموسوی: منتظر تحقیقات دولت هستیم

رئیس دفتر اوقاف شیعیان نیز یورش عناصر مسلح به مقر خود در بغداد را تجاوزگری خواند و گفت که منتظر تحقیقات دولت است.

الموسوی در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر نجف اشرف گفت: این امر از سوی طرفی در داخل منطقه انجام شد، اما چنین فشارها و رفتارهایی ما را از خدمت رسانی به مردم بازنخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این حادثه گفته های نخست وزیر درخصوص لزوم انحصار سلاح در دست دولت را یادآور می شود و باید این امر انجام شود.

الموسوی گفت: آنچه اتفاق افتاد، تجاوزگری علیه یک رکن حساس است و به مرجعیت و مردم مرتبط است. ما منتظر نتایج تحقیقات دولت هستیم و شکایت خود را به دولت و مراجع ذیربط انجام داده ایم.

دفتر اوقاف شیعیان در بغداد روز پنجشنبه اعلام کرد که یک گروه مسلح نقابدار چهارشنبه شب به دار الضیافه که محل اقامت الموسوی است، حمله کرده و برخی از محافظان را مورد ضرب و شتم قرار داده و سلاح های آنها را مصادره و سپس محل را ترک کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس