والیبال ایران و لهستان

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ با نتیجه سه بر یک مقابل لهستان شکست خورد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد در شیکاگو به مصاف لهستان رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵ - ۲۱، ۱۸ - ۲۵ ، ۲۰ - ۲۵ و ۲۲ - ۲۵ به سود شاگردان ویتال هینن خاتمه پیدا کرد.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. این بازی را سیمونوویچ ۴۳ ساله از صربستان به همراه هرنان گونزالو کاسامیولا ۵۴ ساله از آرژانتین سوت زدند. 

فیلم/خلاصه لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران ۱-۳ لهستان


*ست اول: ۲۵ – ۲۱ ایران

در آغاز این ست ایران عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و توانست با درخشش عل شفیعی ۳ بر صفر از حریف پیش بیافتد، اما در ادامه لهستان فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. لهستان در امتیاز ۷ بازی را به تساوی کشاند اما این ایران بود که با آبشار امیر غفور ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران با درخشش غفور ۱۱ – ۷ پیش افتاد تا هینن برای تیم لهستان درخواست وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی عملکرد خوب بازیکنان ایران در دفاع ادامه داشت تا ۱۴ – ۱۰ از لهستان پیشی بگیرد. با درخشش غفور در خط سرویس ایران ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کرد.

با ورود دو تیم به زمین باز هم این امیر غفور بود که یک امتیاز سرویس دیگر را کسب کرد تا ویتال هینن در امتیاز ۱۷ – ۱۰ دوباره درخواست وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی لهستان ۳ امتیاز متوالی گرفت تا بازی ۱۸ – ۱۴ شود و ایران تقاضای وقت استراحت کند. لهستان با کسب دو امتیاز متوالی فاصله را به دو امتیاز کاهش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۳ – ۲۱ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا ۲۵ – ۲۱ ست نخست بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

*ست دوم: ۱۸ – ۲۵ لهستان

با آغاز ست دوم لهستان عملکرد بهتری داشت و ۶ – ۴ از ایران پیش افتاد. در ادامه هم این لهستان بود که عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. ایران با درخشش فیاضی توانست فاصله را به یک امتیاز کاهش دهد تا ویتال هینن در امتیاز ۱۰ – ۹ برای لهستان تقاضای وقت استراحت کند. ایران سرانجام در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه پس از اعتراضات زیاد هینن به داوری، لهستان ۱۶ – ۱۳ از ایران پیش افتاد و وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.

با شروع مجدد بازی لهستان یک امتیاز دیگر را با اشتباه معروف در دادن پاس کسب کرد تا کولاوویچ در امتیاز ۱۷ – ۱۳ تقاضای وقت استراحت کند. عملکرد خوب لهستانی‌ها در زدن سرویس ادامه داشت تا اینکه ۲۵ – ۱۸ پیروز ست دوم بازی شد.

*ست سوم: ۲۰ – ۲۵ لهستان

دو تیم به صورت پایاپای تا امتیاز ۵ در این ست پیش رفتند تا اینکه ایران ۶ – ۵ از لهستان پیش افتاد. بازی به صوت نزدیک ادامه داشت تا اینکه ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران با درخشش امیر غفور در خط سرویس، سه امتیاز متوالی را کسب کرده و ۱۱ – ۸ از لهستان پیش افتاد. با شروع مجدد بازی با درخشش بدنورز در خط سرویس لهستان با کسب ۴ امتیاز متوالی ۱۲ – ۱۱ از ایران پیش افتاد. با درخشش هوبر در حمله و خط سرویس، لهستان ۱۵ – ۱۳ پیش افتاد و در نهایت ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

با شروع مجدد بازی ایران فاصله را به دو امتیاز کاهش داد، اما باز هم لهستان با به کارگیری سرعت در خط حمله، دفاع ایران را جا گذاشته و ۱۸ – ۱۵ پیش افتاد تا کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. فاصله ۵ امتیازی دو تیم حفظ شد تا اینکه لهستان ۲۵ – ۲۰ ست دوم بازی را نیز با برتری پشتت سر گذاشت.

*ست چهارم: ۲۱ – ۲۵ لهستان

با شروع ست نیز باز هم لهستان با درخشش هوبر در دفاع روی تور آبشارهای ایران را یکی پس از دیگری دفاع کرده و ۵ – ۲ پیش افتاد. در ادامه هم برتری لهستان ادامه داشت و ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. ایران در نهایت با درخشش موسوی و مجرد در دفاع روی تور بازی را ۱۰ بر ۱۰ به تساوی کشاند. لهستان همچنان با به کارگیری سرعت دفاع ایران را جا گذاشته و ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کرد.

با شروع مجدد بازی عملکرد خوب لهستانی‌ها در زدن سرویس و دریافت‌های اول ادامه داشت و توانستند فاصله را به سه امتیاز افزایش داده و ۲۱ – ۱۸ از ایران پیش بیافتند. شب خوب لهستانی‌ها ادامه داشت تا اینکه ۲۵ – ۲۱ پیروز ست چهارم شده و در مجموع ۳ بر یک پیروز بازی شد.

تیم ملی والیبال لهستان با این پیروزی ۵ امتیازی شد و صعودش به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کرد. دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل که بامداد فردا برگزار می‌شود تعیین کننده دومین تیم صعود کننده از این گروه خواهد بود.

ایران و لهستان در هفته سوم دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال هم به میزبانی ارومیه به مصاف هم رفتند که آن مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال لهستان که با ترکیب دوم خود راهی شیکاگو شده است در بازی نخست خود شب گذشته موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ برزیل را شکست دهد. شاگردان ایگور کولاکوویچ فردا در دومین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به مصاف برزیل خواهند رفت تا تیم برنده صعود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یاشاسین اردبیل IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    22 5
    من پا شدم بازی را ببینم. وافعا برای من عجیب بود چرا در دست اول طوفانی شروع کردیم و لهستان را بردیم اما در دست های بعدی خیلی بد کار کردیم و اشتباهات ما زیاد بود. این تیم دوم لهستان بود و تیم اصلیش تو لهستان مونده برای انتخابی المپیک تمرین میکنه. باید فکری برای والیبال ما کرد! فاصله نفرات اول و دوم ما خیلی زیاده و دست مربی بسته بود برای تعویض. اما مربی لهستان مدام تعویض می کرد و چقدر هم عالی بازی می کردن. نمیدونم چرا معنوی نژاد سایه ای هم از اون بازیکن سابق نیست. یه حرکت عجیبی هم تو تیم ما بود این بود که خیلی از مواقع بازی که میتونستن اسپک بزنن سعی می کردن جا خالی بندازن ولی همه به ضرر ما شد. جوانان لهستان در دریافت و سرویس و دفاع خیلی بهتر از ما کار کردن. دوست داشتم از هر کی می بازیم از این لهستان تازه به دوران رسیده نبازیم!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      1 9
      دست؟ پا؟
    • CA ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      6 0
      به هر کی ببیازیم! نه "از" هر کی ببازیم. باختن مترادف دادن یا از دست دادن است. مجنون دل "به" لیلی باخت نه "از" لیلی!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      9 0
      لهستان تازه به دوران رسیده؟ آیا چندین مدال طلای و نقره المپیک و جام جهانی و لیگ ملت ها و... نشانه تازه به دوران رسیدگی است؟ ایران به لهستان نباخت بلکه به خودش باخت باور نداشت که میتونه لهستان رو ببره باور در کنار تلاش مهم ترین عصاره های پیروزی یک تیم هستن
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    18 30
    خخخ ایرانی نیستن اگر پیروز میشدن! تو خونه خیلی بلدن ولی خارج از خونه سوسک میشن. از این به بعد منتظر باخت های 3-0 زیادی باشید
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      4 9
      تو کجایی هستی ؟؟؟
    • pl IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      7 8
      سوسک خودتی ایران ۳_۲ برزیل رو میبره و صعود میکنه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      8 2
      اگه 3-2 ببره که صعود نمیکنه نابغه
  • US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    12 7
    این یکبار دیگه ثابت می کنه که مربی خارجی معجزه نمی کنه. خیلی از استعدادهای نسل طلایی والیبال ما توسط مصطفی کارخانه کشف شد و زیر نظر اون رشد کردن و حتی به مقام های اول تا چهارمی مسابقات جهانی زیر 21 سال رسیدن اما همه حرف از ولاسکو می زنند. درحالیکه مربی های ایرانی نسل طلایی والیبال ما رو ساختند. البته این داستان ربطی به مربی های فوتبال ایرانی نداره.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      12 3
      یکبار دیگه ثابت میکنه که ایرانیها در کار گروهی ضعیف هستن
  • CA ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    13 1
    بنظرم این شگرد لهستان در ایجاد انگیزش در بازیکنان هست اینکه بازیکنان در تیم ملی بسیار رقابت باهم دارند چیز تازه ای نیست ولی اینکه انگیزش این بازیکنان تیم ب بیشتر از تیم الف هست چون میخواهند شایستگی خود را نشان دهند برای همین بیشتر تلاش میکنند. اگر ایران تیم ج خود رو میفرستاد بنظرم میتونست این تیم رو شکست بده. با اینکه اعضای تیم باهم خوب هماهنگ میشند باعث کمی افت انگیزه هم میشه برای همین لهستان تیم ب رو فرستاد حالا در المپیک تیم الف سعی خواهد کرد از تیم ب بهتر کار کنه!!!! ایران هم بایستی در ورزشهای مختلف این شگردهای کنترل روانی بازیکنان رو یاد بگیره!!!!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 9
    ما مشکل بازیکن نداریم هر چی هست مربی نقشه جدید برای بازی های بالا تر بنظرم نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس