ماریا زاخارووا

وزارت خارجه روسیه از تمامی طرف‌های برجام خواست تا به تمامی تعهدات خود به طور کامل پایبند باشند.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، مسکو از تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای ایران (برجام) می‌خواهد تا به این توافق پایبند باشند.

بیشتر بخوانید:

عراقچی: پنجره دیپلماسی کماکان باز است

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی این هفته خود گفت: «با استفاده از قاطعانه‌ترین عبارات، از تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای ایران می‌خواهیم تا به تمام تعهدات خود ذیل این توافق و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشند».

وزارت خارجه روسیه روز گذشته نیز بیانیه‌ای را منتشر و تأکید کرده بود: «پس از نقض شدید توافق هسته‌ای ایران از جانب آمریکا، اقدامات تهران نباید این میزان برانگیختگی ایجاد کند. احساسات صرفا به کار مخالفان توافق هسته‌ای ایران می‌آید». (جزئیات بیشتر)

«میخائل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز روز گذشته در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طرف‌های برجام یادآوری کرده بود که این توافق قرار بوده به عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران منجر شود نه اینکه فقط توافقی برای حل مسئله هسته‌ای ایران باشد، ضمن اینکه برجام نمی‌تواند صرفا روی یکی از این دو «ستون» استوار باشد.

ایران روز یکشنبه هفته جاری (۱۶ تیرماه)، همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد.

پس از خروج آمریکا از برجام، ایران یک‌سال به اروپایی‌ها برای ایجاد راهکارهای مناسب تجارت با ایران فرصت داد اما اروپا در عمل کاری از پیش نبرد. پس از یک‌سال صبر راهبردی، ایران در دو مرحله اعلام کرد که به سقف ۳۰۰ کیلویی ذخایر اورانیوم و سطح غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد پایبند نخواهد بود. کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل دو بند ۲۶ و ۳۶ برجام صورت می‌پذیرد و ناقض این توافق نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس