حزب الله لبنان نمایه

روزنامه «الاخبار» در گزارش خود به محاکمه یک لبنانی در آمریکا به اتهام وابسته بودن به حزب‌الله پرداخت و نوشت، ادله ارائه شده برای اتهامات وی محکم نیست.

به گزارش مشرق، اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» در سال ۲۰۱۷ چند نفر را متهم به جاسوسی به نفع حزب‌الله کرد که یکی از آنها یک لبنانی-آمریکایی به نام «علی محمد کورانی» است.

«الاخبار» در گزارشی به این فرد پرداخت و نوشت، کورانی متولد ۱۹۸۴ میلادی و از شهر «یاطر» در جنوب لبنان است؛ هشت اتهام در آمریکا علیه وی مطرح شده که از جمله آنها پیوستن به حزب‌الله، کمک به حزب‌الله، مشارکت در «حمله تروریستی» از طریق رصد مواضع نظامی، امنیتی و فرودگاه‌ها در نیویورک، آموزش استفاده از سلاح و مواد منفجره و انجام معاملات مالی به نفع جنبش جهاد اسلامی فلسطین.

بیشتر بخوانید:

درخواست آمریکا از دولت لبنان برای تحریم حزب‌الله

در این گزارش به قلم «لیا قزی» آمده، اطلاعات وارد شده در متن شکایت که بازجوی اف‌بی‌آی به آنها استناد کرده ارزش قانونی لازم برای گناهکار دانستن شخص خاشی را ندارد و این نشان می‌دهد که اتهامات مذکور را مطرح کرده یک فرد «آماتور» است که این پرونده را درست کرده است.

الاخبار سپس به عنوان مثال نوشت: دلیل آمریکا برای اینکه کورانی قبل از سفر به آمریکا در سال ۲۰۰۰ تحت آموزش نظامی حزب‌الله قرار گرفته چیست؟ اینکه فقط توانسته اسامی و مشخصات برخی از سلاح‌ها را تشخیص دهد. موضوع خطرناک‌تر این است که از جمله دلایل دیگر ارائه شده اف‌بی‌آی این است که کورانی در اینترنت مستندی از شبکه «المنار» لبنان یا «گزارش وینوگراد» اسرائیل را سرچ کرده است. همچنین وی را متهم کرده‌اند که سفارت آمریکا را در بیروت زیر نظر داشته زیرا در اینترنت دنبال گزارش‌هایی بوده که روزنامه الاخبار درباره ویکیلیس نوشته بوده است.

«کمیسیون وینوگراد» کمیته تحقیق قضایی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل است که در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۶ (۲۶ شهریور ۱۳۸۵ ) برای بررسی عملکرد دولتمردان و نظامیان این رژیم در جریان جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان با بیشترین اختیارات تشکیل شد، گزارش مقدماتی این کمیسیون که زلزله‌ای سیاسی در ارکان حاکمیت صهیونیست‌ها ایجاد کرد، این گزارش بر پیروزی حزب‌الله و شکست تل‌آویو در جنگ ۳۳ روزه مهر تایید زد و از آن پس بود که ریزش نظامیان و سیاستمداران که هر یک به نوعی در تصمیمات مربوط به تهاجم به لبنان و حزب الله و ناکامی های آن موثر بودند، آغاز شد.

در ادامه گزارش الاخبار آمده، قرار است در ۲۷ سپتامبر حکم علی کورانی صادر شورد، حکمی که انتظار می‌رود حبس ابد (۲۵ سال زندان) باشد.

در همین راستا، وزارت خزانه‌داری آمریکا  هفته جاری ۳ لبنانی به نام‌های «امین شری»، «محمد رعد» و «وفیق صفا» را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرد؛ امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان هستند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا هم بامداد چهارشنبه هفته جاری از همپیمانان این کشور خواست حزب الله لبنان را به طور کامل در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس