عراقچی:با امضای پیمان عدم تجاوزمی توان راه اعتمادسازی راهموار کرد

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه گفت‌وگوهای خوبی با مشاور دیپلماتیک ماکرون داشتم، عنوان کرد: درباره جنگ اقتصادی کنونی و اینکه یک آتش بس متوازن و پایان منطقی بازی چگونه باید باشد، صحبت کردیم.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) با انتشار تصویری از دیدارش با «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه که به تهران سفر کرده بود، در صفحه توئیترش نوشت: « شب گذشته بحث‌های خوبی با امانوئل بُن داشتم. ما درباره جنگ اقتصادی کنونی و اینکه یک آتش بس متوازن و پایان منطقی بازی چگونه باید باشد، صحبت کردیم.»

امانوئل بُن مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه دیروز (چهارشنبه) در سفری که به تهران داشت ضمن دیدار با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرد و در دیداری هم که با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران داشت پیام کتبی ماکرون رئیس جمهور فرانسه را به روحانی تسلیم کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز امروز در جمع خبرنگاران درباره طرحی که رسانه‌ها عنوان می‌کنند در سفر «امانوئل بن» تحت عنوان «توقف در برابر توقف» مطرح شده، خاطرنشان کرد: «نخیر؛ ایشان پیشنهادی آوردند برای اینکه از افزایش تنش جلوگیری شود. گفتند ما میانجی نیستیم، به ایشان گفته شد تا زمانی آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران است نباید توقع داشته باشند ایران اقداماتش را متوقف کند. یا اروپا  باید اقدامات لازم را انجام دهد یا آمریکا جنگ اقتصادی علیه ملت ایران را متوقف کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    1 0
    واقعا جنگ اقتصادی علیه ملت شروع کرده اند از دولت گذشته اند و می خواهند با فشار بر مردم به خواسته های مستکبرانه خود برسند این هم نتایج درخواست اغتشاش گران برای اعمال تحریم اقتصادی است چرا که آمریکائیها فکر می کنند با تحریم و فشار بر مردم طبق گفته اغتشاشگران می توانند به خواسته خود برسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس