کد خبر 973966
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
رضا شکاری

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی تبریز تأکید کرد انتقال رضا شکاری به این باشگاه قانونی بوده و ادعای سعید آذری مبنی بر محرومیت رضا شکاری درست نیست.

به گزارش مشرق، مصطفی کاراندیش معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی درباره انتقال رضا شکاری از روبین‌کازان به تراکتورسازی و ادعای سعید آذری و باشگاه ذوب‌آهن مبنی بر غیر قانونی بودن این انتقال اظهار داشت: تاریخ مصرف این نوع اظهارات و رفتارهای سعید آذری گذشته است. ما مطابق قانون و مقررات و استعلام‌هایی که گرفتیم با بازیکنی قرارداد بستیم که از باشگاه ذی‌صلاح و باشگاهی که صلاحیت دارد رضایت‌نامه دریافت کرده است.

وی افزود: نمی‌دانم صحبت‌های آذری برای بازار گرمی یا برای مطرح شدن خودش است یا چیز دیگری،‌ فقط می‌دانم رضا شکاری در قراردادش با باشگاه ذوب‌آهن این حق را داشته در صورتی که پیشنهاد داشته باشد با پرداخت مبلغی از این باشگاه جدا شود. در این راستا اقدامات لازم انجام شده و فسخ قرارداد این بازیکن نیز از طریق فدراسیون فوتبال صادر شده است. همه این مراتب انجام شده و بعد شکاری به باشگاه دیگری پیوسته و ما هم از آن باشگاه این بازیکن را جذب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

مبلغ انتقال شکاری به تراکتور مشخص شد

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی در خصوص صحبت‌های آذری مبنی بر اینکه حدود دو ماه دیگر حکمی صادر خواهد شد که طبق آن رضا شکاری هشت ماه محروم خواهد شد، گفت: میزان محرومیت بازیکن در صورت فسخ غیر قانونی‌، چهار تا شش ماه است. شاید آذری بر مبنای قانون‌گذار برآمده و می‌خواهد قانون جدید بگذارد. این محرومیت هم برای زمانی است که بازیکن فسخ قرارداد غیر قانونی انجام داده باشد،‌ اما شکاری در قرارداد خود حق انعقاد قرارداد با باشگاه دیگر را داشته است. این شرطی هم که وجود دارد،‌ در تعارض با مواد 13 تا 17 قوانین انتقال فیفا نیست. بعضاً در برخی از کشورها مانند اسپانیا درج این شرط که بازیکن با پرداخت مبلغی می‌تواند قراردادش را فسخ کند،‌ الزامی است،‌ اما در ایران این اختیار داده شده که این بند قرارداد توافقی باشد. بازیکن بر اساس همین حق قراردادش را فسخ کرده و بعد از آن هم نامه‌نگاری‌های لازم را با باشگاه ذوب‌آهن انجام داده و گفته که شماره حساب را اعلام کنند تا پول فسخ قراردادش را واریز کند.

«با این وضعیت هیچ خطری باشگاه تراکتورسازی و رضا شکاری را تهدید نمی‌کند؟» کاراندیش در واکنش به این پرسش گفت: آقای آذری دوست داشته به یک وکیل ایتالیایی پول بدهد و طرح دعوا کند، خدا خیرش بدهد! رزق و روزی ما (وکلا) را خدا می‌رساند و ایشان هم باعث و بهانه‌ای است تا به وکلا پول بدهد! آنچه در رویه فیفا وجود دارد، چنین شرایطی است که من گفتم. تنها کوتاهی که در پرونده وجود دارد،‌ متوجه باشگاه ذوب‌آهن است که علیرغم اینکه بازیکن درخواست شماره حساب کرده،‌ جواب او را نداده‌ و کوتاهی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس