تعویق های مکرر آمریکا در برگزاری دادگاه محقق ایرانی

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به آخرین وضعیت استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا گفت: در زمان برگزاری دادگاه وی تعویق های مکرر ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدتقی احمدی درباره آخرین وضعیت دکتر مسعود سلیمانی استاد زندانی دانشگاه تربیت مدرس در آمریکا گفت: هنوز هیچ تغییری ایجاد نشده و در زمان برگزاری دادگاه وی تعویق های مکرر ایجاد می‌شود.

وی افزود: کمک هایی تاکنون توسط هیئت امنای دانشگاه برای مواردی مانند تامین مخارج گرفتن وکیل صورت گرفته ولی در انتقال ارز نیز با مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: بر همین اساس درخواست دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این بوده است تا در منابع یک ردیفی تعریف شود برای این نوع معضلاتی که دانشمندان مهم ما را در چند جای دنیا گرفتار کرده و دکتر سلیمانی یکی از این افراد است.

وی ادامه داد: بنابراین یک بحث عمومی است و دولت باید برای آن یک ردیفی اختصاص دهد. وزارت خارجه نیز در صدر جبهه قرار دارد و لی دست آنها نیز خالی بوده و بودجه ای ندارند.

دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس برای فرصت مطالعاتی با ویزای رسمی و با هماهنگی دانشگاه عازم فرصت مطالعاتی بوده است.

وی قرار بود حدود ۶ ماه در یک دانشگاه تحقیقات مشترک داشته باشد ولی در بدو ورود در فرودگاه وی را دستگیر کردند.

جرم این استاد دانشگاه این بوده که به نام وی یک ماده شیمیایی مربوط به بحث پزشکی آزمایش‌های خون شناسی توسط شرکتی که به آن سفارش داده شده بود از آمریکا خریداری شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 5
    1.7 میلیارد دلار بدین بچه سوسمارتون رو پس بگیرین.واسه اینم سریال میسازید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس