فرهاد نظری

فرهاد نظری مسئولان دولت اصلاحات را برای روشن شدن وقایع 17 و 18 تیر کوی دانشگاه دعوت به مناظره کرد و گفت: به دنبال آن وقایع ۲۰ سال خانه نشینی و حصر نانوشته و غیرقانونی را برای من ایجاد کردند.

به گزارش مشرق، برنامه تلویزیونی جهان آرا دیشب با موضوع فتنه 18 تیر 1378 از شبکه افق پخش شد که میهمان تلفنی این برنامه سردار فرهاد نظری فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سال 78 بود.

فرهاد نظری فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سال 78، شامگاه سه شنبه در ارتباط تلفنی با برنامه جهان آرا، با اشاره به فتنه ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ در پاسخ به این سوال که در گزارشی که شورای عالی امنیت ملی وقت در آن زمان منتشر کرد، شخص جنابعالی محکوم شدید و ورود ناجا هم به کوی دانشگاه مورد اعتراض قرار می‌گرفت و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هم گزارش دیگری را تهیه می‌کند که نتیجه آن خلاف گزارش شورای عالی امنیت ملی وقت بوده است، اظهار داشت: خدا را شاکرم که در جمهوری اسلامی زندگی می کنم که با تمام فراز و نشیب های آن زمان، حقیقت را مشخص می‌کند؛ از اینکه برای اولین بار بعد از بیست سال فرصت به یک سرباز جانباز داده شده تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید:

چرا سپاه در ۱۸ تیر ۷۸ خیابان جمهوری را خط قرمز اعلام کرد؟

*داستان کوی دانشگاه طراحی از پیش تعیین شده بود

وی افزود: داستان فتنه کوی دانشگاه یک طراحی از پیش تعیین شده بود؛ رهبر معظم انقلاب هم به عنوان فرمانده کل قوا در چندین سخنرانی این را به صراحت مطرح کردند.

فرمانده اسبق انتظامی تهران ادامه داد: آن زمان فضای دانشگاه پایگاه ها سیاسی افراد و گروه‌هایی بود که بخشی از آنها وابسته به خارج بودند و اکنون همان عناصر امروز پایگاه هایشان در آمریکا است و سایت ها فضای مجازی و از جمله اینترنشنال را به راه انداختند. لذا ما با یک توطئه از پیش تعیین شده مواجه بودیم، آن هم با هدف گیری پایه و اساس نظام و ولایت.

سردار نظری بر همین اساس اضافه کرد: من دوست دارم فرصتی پیدا شود و در یک مناظره زنده و رودررو با مسئولان و عناصر آن زمان به گفتگو بنشینم و چهره به چهره به عنوان دو برادر در کنار هم شروع به مرور تاریخ کنیم تا برای آیندگان ما بماند. قطعا در این رابطه ابهاماتی در اذهان مردم وجود دارد.

وی تصریح کرد: دولت وقت با تمام قوا و همه عناصری که در دست داشت جریانی را تشکیل دادند که پایه و اهداف این جریان خودشان بودند یعنی طبق اصل ۳۹ قانون اساسی مسئولیت وزیران و هیات دولت با رئیس جمهور وقت است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور وقت اطلاع داشت که نامه ای از طریق وزارت اطلاعات آن به سرپرستی وزیر وقت یعنی آقای یونسی به بیرون نشر کرده و به قانون تبدیل و در مجلس تصویب شده است. طرف دعوا هم باز وزارت ارشاد بوده رئیس‌جمهور وقت باید پاسخگوی این دعوا در آن زمان می‌شد و در آنجا این مسئله را حل و فصل می کرد.

سردار نظری در همین رابطه عنوان کرد: حال اتفاقی افتاده و بحثی پیش آمده است عیبی ندارد. به هرحال دانشجویان عزیز ما نظر داشتندو نهایتا اعتراض کردند و درخواستی در تاریخ ۱۵ تیر مطرح کردند، آن هم از وزارت کشور وقت که سرپرستی و مسئولیت آن با آقای لاری بود. آقای موسوی لاری که با حفظ سمت، مسئول کمیته امور دانشجویی بوده و وظیفه داشته است که عملیات پیشگیری از بحران را انجام دهد، امروز یکجانبه و ناجوانمردانه شروع به نشر اکاذیب درباره احکام قانون و برائت پلیس کرده، آن هم بعد گذشت ۲۰ سال.

*موسوی لاری فرمان برخورد را صادر کرد
 

وی ادامه داد: وزارت کشور به دانشجویان مجوز نداد و از طرفی هم روز ۱۶ تیرماه به پلیس کتبا نامه می‌دهند که هر گونه اختلالی که در محل به وجود آمد مسئولیت آن به عهده پلیس است و باید برخورد شود. در شب حادثه نیز آقای لاری وزیر وقت کشور و معاون سیاسی او دستور می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام این مواردی که ذکر می کنم با اسناد و مدارک است، گفت: افسوس می‌خورم که فرصت کم است و ای کاش می‌توانستم این اسناد را در حضور ملت شریف از تلویزیون نشان می دادم.

فرمانده اسبق انتظامی پلیس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا ساعت ۴ بامداد هر اختلال و اغتشاشی شد، پلیس هیچ اقدامی انجام نداد. آقای لاری از طریق فرماندهان ارشد من دستور برخورد را صادر کردند، یعنی اغتشاشگران داخل امیرآباد. اما از فردای آن روز علم حمایت از دانشجو را به دست گرفتند و تا امروز سنگ حمایت از دانشجو را به سینه میزنند.

وی افزود: در تاریخ می خواهند ثابت کنند ۱۸ تیر است اما ۱۸ تیری وجود ندارد. در واقع ۱۷ تیر است. چرا دوست دارید ۱۸ تیر در تاریخ ثبت شود؟ علت را به فراموشی می سپارید و به دنبال معلول هستید؟


* 20 سال حصر نانوشته به من تحمیل کردند

سردار نظری ادامه داد: ۲۰ سال خانه نشینی را بر من ایجاد کردید و حصر غیره نوشته و غیرقانونی وارد کردید. پلیس هم فرزندان همین مملکت است، همین ها هستند که خرمشهر ها را آزاد کردند و فتح المبین ها را به وجود آوردند. بگویید علت چه بود؟ علت این بود که دولت وقت اختلافی در بین وزرایش داشته و اتفاقی افتاده و آن اتفاق را در جامعه کشاند. از طرفی هم به پلیس دستور دادند که مقاومت کنید و برخورد کنید از آن طرف هم به دانشجو مجوز ندادند و از طرف دیگر پلیس را به محاکمه کشاندند که منافع جناحی و سیاسی خود را پیش ببرند.

* بعد از 20 سال چند دقیقه فرصت یافتم 
 

سردار نظری ادامه داد: صادقانه می‌گویم بنده نظامی، پاسدار و سرباز حرفه ای هستم. من تابع فرمان ولایت هستم. امام بر ما حرام کردند که وارد مسائل سیاسی شویم. ملت قضاوت کنند که ۲۰ سال گذشته و سکوت را بر جان خریدیم. تا امروز سکوت کردیم حال امروز لطف کردید و چند دقیقه وقت دادید.

وی افزود: آن روز بنده ۲۹ سال سن داشتم ۱۶ بار هم مجروح شده بودم ۲۱ عمل جراحی بر بدنم انجام شده بود و نمی توانستم در خانه بنشینم. در کنار دانشجویان به عنوان پلیس خدمت کردیم و محاکمه شدیم و برائت گرفتیم.

فرمانده نیروی انتظامی در سال 78 بیان کرد: امروز هم این جناح‌ها نمی خواهند باور کنند ما نه وابستگی به راست و نه به چپ داریم، ما به هیچ جهتی وابستگی نداریم بلکه تابع قانون هستیم و در چارچوب قوانین حرکت می‌کنیم و اکنون هم بر پایه همین قانون پایبندیم.

* رئیس جمهور وقت مطالب خلاف واقعی را درباره حوادث در رسانه‌ها مطرح کرد
 

وی با تشریح واقعه تیر 78 عنوان کرد: این فتنه در روز پنجشنبه اتفاق می افتد و تعدادی دانشجو حرکت و اقدام به آدم ربایی در دو مرحله می‌کنند. آنها گروگان گیری کردند. بدون اینکه از دماغ کسی خون بیاید و جراحت به کسی وارد شود فقط ۲۰ نفر از عاملین این ماجرا دستگیر شدند. تا روز ۲۰ تیر ماه، اصلاً کسی کشته نشده است اما همین مسئولان از تریبون حکومتی استفاده کردند و رئیس جمهور وقت در همدان و رزن اعلام کرد که تخریبی به وقوع پیوسته است اما بعد که بررسی کردند دیدند چنین تخریبی نبوده است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه تناقض هایی بین گزارش شورای عالی امنیت ملی وقت که مخدوش هم بوده است با گزارشی که بعدها کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد وجود دارد، گفت: بعد از گروگانگیری و همه آن مباحثی که عرض کردم به هر صورت گزارشی را کمیته تحقیقی به عنوان هیات حقیقت یاب تهیه کرد. البته در ابتدا تیم آرایش دادند و عوامل طراح و افراد آن می‌گویند در آن زمان خودجوش بوده است، بنده می‌گویم خودجوش نبوده، اگر خودجوش بوده پس چطور قطعنامه توسط معاون آموزشی و روسای دانشکده قرائت شده است؟ اگر خودجوش بوده چهار دانشجو بیرون ریختند شکستند و رفتند مانند همیشه که ما بودیم آنها هم بودند. اما این دفعه خودجوش نبود.

وی افزود: قطعنامه قرائت شد، حملات جدی بود، آنها اقدام به حمل سلاح کرده بودند. فیلم‌های آن هم موجود است، به پلیس هم تیراندازی شده است، اما پلیس فقط به فرمانی که هیچ کسی حق تیراندازی ندارد عمل کرد. حتی روی بی‌سیم پلیس می آمدند. امروز می گویند چه کسی بیسیم‌پلیس را داشت؟ بنده به شما می‌گویم، وزارت کشور، بیاید تا ما ثابت کنیم که بی سیم ها چگونه در آن شب و در آن ایام پخش شد.

وی تصریح کرد: کمیته تحقیق تشکیل شد. همان عوامل که باید در دادگاه محاکمه می‌شدند قاضی شدند و بر مسند قاضی نشستند. اسم نمی آورم اما تاریخ نام آنها را نوشته است. این اسامی را نزد رهبری بردند که ایشان دو نفر را هم به این اسامی اضافه کردند.

نظری ادامه داد: آقایان گزارشاتی را نوشتند. ما هرچه سند ارائه دهیم از خودشان می‌دهیم اما شما هم این گزارش را ببینید، اصلا چیزی به نام آدم ربایی و گروگان گیری در دو مرحله نمی بینید، آنها نوشتند پلیس را بردند در محلی نگهداری کردند. تعریف قانونی را به مردم نگفتند.

وی در همین راستا افزود: آمدند نشستند و گزارش را تنظیم کردند و آنرا در روز جمعه قرائت کردند. ربیعی که معروف به عباد بود این مسئولیت را بر عهده داشت.

فرمانده اسبق انتظامی تهران خاطر نشان کرد: روز جمعه گزارش قرائت شد که فردای آن روز یک نامه کتبی آقای وحید به آقای ربیعی می‌زند که ما از این گزارش - که ما دو نفر هم جزو آن بودیم- بی اطلاع هستیم، که بخشی از آن را بزرگنمایی و بخشی را هم کوچک‌نمایی کردند و بخشی هم خلاف واقع است و ما با این نظریه مخالف هستیم.

* نامه عذرخواهی خاتمی از فرهاد نظری بعد از چند سال
 

وی افزود : این نامه از طریق آقای ابطحی رئیس دفتر خاتمی به رئیس جمهور وقت رسید. بنده این نامه ها را دارم که ادعا میکنم. ای کاش می توانستم این نامه ها را به ملت شریف ایران نشان دهم. آقای خاتمی به این مضمون می‌نویسد" همانگونه که گفته بودم عمل کنید، که کردید و با این روش خود درست بوده است". حال این گزارش در اذهان مردم آمد خیلی جالب است اسامی عده ای را با نقطه چین یادآوری می کردند اما اسامی پلیس را آشکار اعلام می کردند و به استناد همین گزارش ما به دادگاه وارد شدیم.

وی ادامه داد: شما می‌دانید پلیس به اتهامی محاکمه شد که در قانون جرم نبود، نیست و نخواهد بود. حتی در مجلس درخواست کردند که ورود پلیس به کوی دانشگاه ممنوع شود اما نمایندگان مجلس در دوره پنجم و ششم با گرایش‌های فکری مختلف آن را رد کردند. حال این گزارش تمام شد و بعد از یک دهه با پیگیری بنده در گزارشی که شورای عالی امنیت ملی مجدداً این را مورد بررسی قرار داد و به صورت کتبی در نامه 90/194 مورخه ۱۶ تیرماه 88 می نویسد "به استحضار می رساند این معاونت یعنی شورای عالی امنیت ملی زمان بررسی اسناد و مدارک موجود در خصوص سردار فرهاد نظری گزارش کمیته تحقیق را غیردقیق و بعضاً غیره مستند می داند و جهت رفع تضاد موجود توجه جنابعالی را به مجلس نوشته موارد ذیل اعلام می کند" و در توضیحات آمده است.
وی افزود:نه فقط اینکه پلیس نباید محاکمه می شد بلکه باید از پلیس نسبت به از خودگذشتگی آن تقدیر می‌شد که در آن ایام کشور را نجات دادند. این گزارش اکنون موجود است اما متاسفانه در اذهان مردم به سانسور کشیده شده است.

وی در خاتمه برنامه درباره نامه دلجویی خاتمی خطاب به خود گفت: مجلس ۱۳ دقیقه یک فیلم را تنظیم و تهیه کرده بود. این فیلم بر اساس اسناد همین احزاب و گروه‌ها که مدعی بودند تنظیم شده و کار پلیس را قانونی می‌داند و در ۴ مصوبه اعلام شده که این چهار مصوبه را اعلام کردند اما متاسفانه بعد از قرائت سانسور شد.

وی افزود: یکی از این مصوبات این است که رئیس جمهور وقت که مسئولیت بر عهده او بود و با اسناد و مدارکی که وجود دارد در بند ۳ خارج از نوبت باید به دستگاه قضایی مراجعه و پاسخگو باشید. این در کمیسیون اصل ۹۰ آمده اما اجرا نشده است. مگر قانون برای همه یکسان نیست؟ بنده هم به عنوان یک سرباز و جانباز ۷۰ درصد شیمیایی ۲۰ سال در خانه نشسته ام و هیچ ادعایی هم ندارم. بنده هم پایبند قانونم.


* پلیس هیچ جرمی نکرده بود

فرمانده اسبق انتظامی تهران یادآور شد: در یکی از مصوبات آمده است حرف نهایی را در هر حکومتی دستگاه قضایی می زند. دستگاه قضایی رسیدگی کرده و ورود به کوی دانشگاه اصلاً بر هیچ مبنایی جرم نبوده، کجای آن جرم بوده است؟ پلیس وارد خانه خدا هم میشود در امام رضا هم اگر جرمی واقع شود پس نمی توانید نقطه قرمزی برای پلیس قرار دهید.

سردار نظری عنوان کرد: نامه خاتمی برای دلجویی بنده درست است. این نامه را برای اعاده حیثیت پلیس مطرح کرد. اما آقای خاتمی محبت کرد و نامه های رسمی که اکنون در اختیار بنده است ممهور به امضای ایشان است از طریق آقای ابطحی رئیس دفتر وقت او برای من ارسال شد و در آن ابراز دلجویی کرده که "من هم معتقدم جفایی که در حق شما که به عنوان نماینده پلیس بودید صورت گرفته است". ما جانمان را فدای ملت می کنیم که ایشان در بند اول نوشته " سابقه سردار نظری روشن و درخشان است و هیچ چیز نباید باعث مخدوش شدن این سابقه گردد من هم معتقدم جفایی که در حق ایشان و دیگران شده است" و مطلب به آقای ابطحی و ربیعی ارسال می‌شود که برای دلجویی محبتی کنند که بنده این نامه را به رسم امانت نگه داشتم البته در سایت خودشان حدود ۶ ماه گذشته دو بند نامه را منتشر کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    8 58
    لطفا دنبال نبش قبر کردن حوادث قبل نباشید اگر راست میگویید الان را به فکر مردم باشید
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      82 0
      مردمی که تاریخشون را خوب درک نکنند محکوم به شکست و بدبختی هستند. مثل همین بدبختی امروز که در نتیجه نادیده گرفتن این گروه تبهکار بر مسند سوار در سمتهای قبلی خودشان از طرف رای دهندگان همیشه خداب بوده است
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      28 0
      روحانی دو دوره با همین نبش قبر رای آورد بهش اعتراض نکردی
    • احمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      12 0
      درباره خیانتهای اصلاحات صحبت کنیم، میشه نبش قبر گذشته؟ از اصلاحات انتقاد کنیم، میشه ایجاد تفرقه و دودستگی؟ چرا خود اصلاحاتچی ها به حرفشون عمل نمی کنند؟ گند و تعفنشون کشور رو برداشته، خیانتهاشون کشور رو به اینجا رسونده ولی اونا طلبکارن ادعای نداشتن آزادی می کنند.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      12 0
      اسکل
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    2 33
    در اینکه در حادثه 18 تیر طرح بیرونی مخصوصا برای روزهای بعد وجود داشت و یک فتنه خارجی با عوامل داخلی و دولتی دخیل بودند شکی نیست ولی امثال آقای نظری هم با بی کفایتی تمام بهانه را به این جمع فتنه گر دادند و بهتر است شبکه وزین و محترم افق و سایت محترم شما زمینه ساز تطهیر این افراد بی کفایت نشوید آنقدر که از دوستان نادان خوردیم از دشمن نخوردیم
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      9 2
      جرم رفتار جمعی دانشجویان با رفتار غیر قانونی جرم مشهود بوده پلیس وظیفه قانونی داشته و دادستان شهر مسؤل است در این قبیل موارد پلیس قانونا مسؤل است بی تجربگی نیروهای تازه کار پلیس و ستاد بی تجربه پلیس ضربه فنی شد و وزیر کشور وقت نیز عامل نا امنی بوده بایستی محاکمه می شد اما تبعیض قضائی رفتار قوه قضائیه در آن تاریخ نا بخشودنی است لطف کنند دادستانهای کل و دادستان تهران را به مصاحبه بیاورند. وراجی سیاستمداران در جریان جرائم مشهود تعدادی ارازل و اوباش با نام دانشجو در کوی دانشگاه هیچ معنایی ندارد هدف پنهان معاونین جرائم اوباش دانشگاه در دولت مخفی شده و هسند و بودند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    15 1
    نظری یادش بخیر
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    22 3
    پلیس مرغ همسایه است. فعالترین بخش نظامی ایران و مظلومترین بخش آن. با بدترین شرایط کاری و حداقل دستمزد.
  • حسن IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    32 5
    شما که شعار ازادی بیان و.......میدهید بعد از بیست سال به این جانباز ۷۰درصد اجازه بدهید از خودش حداقل دفاع کند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    21 3
    دیگه همین پلیس را هم در عزا و هم عروسی سر می برند در هر صورت محکوم است
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    7 4
    همیشه صحبتهای یکطرفه
  • عبا دالله IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    2 1
    سلام چه شده بعد از مردن سهراب همه به فکر نوشدارو افتادند ولی خوبه چه می شه گفت
  • DE ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    7 0
    اینا بچه های مردم بودند اما باقی مردم نبودند. همه بچه های مردم هستند فقفی نمیکنه که سربازان هم بچه های مردم هستند پاسداران و مرزبانان هم بچه های مردم هستند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    5 13
    این هنوز بعد بیست سال داره حرف خودش میزنه که پلیس میتونست وارد دانشگاه بشه شما فقط ضابط قضایی هستید و بدون حکم و مجوز قاضی و نهادهای مرتبط اجازه چنین کاری نداشتید .
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      4 1
      و البته به قول پروین اعتصامی رو صبح آی! قاضی نیمه شب بیدار نیست! بگذار شهر نابود شود و بعد تو مقصر شوی که چرا دستور وزیر کشور برای ورود به کوی دانشگاه را ندیده گرفته ای.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      3 1
      احمق نخوادی، وزیر وقت کشور دستور داده، او میبایست از قاضی دستور میگرفت، نه سرباز پای کار.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    44 0
    فتنه تیرماه 78 عامل اصلی آن ، مصطفی تاجزاده بود که نیروهای لباس شخصی خرابکار به دستور او می آمدند دانشگاه و بعد به عنوان معاون وزیر کشور های های دزد های دزد می کردند.
    • US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      4 6
      لباس شخصي ها را همه مي شناسند كه از كجا دستور مي گيرند ، سرت رو از برف بيار بيرون !
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      0 0
      احتمالا لباس دانشجو نماهای وحشی خاتمی از نوع لباس نظامی بوده است
    • احمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      1 0
      دستور دهندگان اصلاحاتچی ها رو هم همه میشناسن.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      6 0
      ارازل و اوباش کوی دانشگاه ابزار دست اوباش سیاسی شدند - دادستان وقت تهران مسؤل است - محاکمه مرتضوی بدعت نابخشودنی تری بود - رزلی ولو فرزند یک سیاستمدار باشد مرتکب جرم نا امنی شده و عده ای آسیب دیده اند خود اونیز در مسیر یا بازداشتگاه سقط شده لیکن محاکمه دادستانها و پلیس هیچ معنی دارد به قوه قضائیه نیز ضربه سختی زدند دادستان تهران را محاکمه کردند - صلاحیت محاکمه دادستان تهران با دادگاه انتظامی قضات است - بی تجربگی قوه قضائیه نیز از مصادیق ضربه پذیری امنیت مردم است که پلیس نیز در این بین ضربه دیده اول وزارت اطلاعات را در دولت خاتمی آسیب زدند سپس .. سپس مقصد بعدی اینها کجا است منتظر باشید یک مشت آدم غیر مدنی قانون گریز از قاضی و پلیس انتقام می گیرند فرق اینها با دزد و قاتل چیست؟
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    8 0
    چرا اسم مصطفی تاجزاده را به عنوان کلمات کلیدی ننوشته اید ؟!! حتی اقای نظری می گوید معاون سیاسی وزیر کشور مسئول کمیته دانشجویی هم بود یعنی همین مصطفی تاجزاده ولی شما در متن اسم او را حذف می کنید و موسوی لاری را به این جملات می چسبانید.
  • علی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    38 0
    اصلاح طلبان همان دروغگویان هستند
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    3 1
    آقای خاتمی محبت کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    2 0
    «فشار از پایین چانه زنی از بالا» حرف معروف تئوریسین اصلاحات سعید حجاریانه. البته برای جامه عمل پوشوندن به این دستورالعمل باید اولا دست و پای نیروهای امنیتی و در نوک پیکتنشون پلیس بسته بشه تا از ترس تبعاتش با اغتشاشگران اجاره ای و فریب خوردگان بی مزد و مواجبی که توسط منافقین اصلاح طلب به کف خیابونها کیش داده میشن منفعلانه برخورد خاصی نکنه. ثانیا منافقین اصلاح طلب سیطره بالایی بر فضای رسانه ای ها داشته باشند تا بتونن هر زمان اراده کردند با تحریک و بلوای رسانه ای و غبار آلودکردن فضا مردم رو کف خیابونها بیارند در حالیکه نارساییهایی که به عنوان بهانه شورش مطرح میکنند خودشون در راس عوامل ایجادش بودند. لعنت به سردمداران این جماعت منافق
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    2 0
    نکته جالبی که گفتن این بود که ایشون اون زمان یه جوون ۲۹ ساله بودن. جوان گرایی رویا شده تو این زمان.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    1 0
    لعنت خدا بر رفته و مانده آنها باد!!! مشرق شرف نداری اگر منتشر نکنی
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    1 0
    متاسفانه این کارها که وقتی مشکلی را مدیری عامل است زیر دستان خود را چنان متهم می کند تا خود را نجات دهد در ایران چیز تازه ای نیست .ماجرای برخورد پلیس با دانشجویان اخلالگر طبق دستور بالاتر بوده و پلیس نمی توانسته خودسر وارد شود مگر با دستور مقام بالاتر.وبعدا که خواسته اند از هواداران خود طرفداری کرده باشند پلیس را متهم به کار غیر قانونی می کنند تا ختم غائله شود . و این است که مسئولین از دید ملت اعتباری دیگر ندارند.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    5 0
    درود بر سردار نطری مرگ بر افساد طلبان خود فروخته در راس آنها خاتمی روحانی نما
  • رنجدیده IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    1 0
    خداوند به حق عصمت زهرا.س. دودمان این اسفاکطلبان فتنه گرز وطن فروش وخائن واین امیدی های تدبیر اندیش کدخدادوست را مه این همه به این ملت ومملکت خیانت کردند برباد دهد که هنوزم دست از سر این مملکت وملت فلاکت زده برنمی دارند واین دولت نا کارآمدروحانی که ادامه دهنده پروژه های نا تمام اون فتنه گران است برباد دهد ونابودشان کند وملت رااز شر این خناثان رهایی بخشد
  • سیما IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 4
    یعنی یک جوان ۲۹ ساله در آن زمان فرمانده نیروی انتظامی بوده؟خوب این اشتباه است هر چند مومن و....باشد. لطفا"با جنگ و جبهه و زمان پیامبر مقایسه نکنید. عرضه خیابان آن هم در دنیای امروزتجربه و درایت میخواهد
    • سید IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      1 0
      یعنی زمان پیغمبر برای بر عهده گرفتن مسئولیت نیازی به تجربه نبود ؟ نه دوست گرامی ! اوضاع هیچ تغییر بنیادینی از زمان پیغمبر نکرده است و امروز هیچ مشکلی در جامعه ( از فقر و اعتیاد تا بد اخلاقی سیاسی و فتنه و جرم و جنایت ) نیست که در زمان پیغمبر نبوده باشد . در ضمن تجربه صرفا با سن و سال به دست نمی آید؛ چنانکه اسامه بن زید فرمانده ی نوزده ساله ی اعزامی پیامبر به سرحدات روم فردی کارکشته تر از ابوبکر و عمر پنجاه شصت ساله بود. در جمهوری اسلامی هم ثابت شد که چه کسی تجربه ی مدیریتی بیشتری دارد ؛ فردی که در ۴۲ سالگی به ریاست جمهوری رسید ( آیت الله خامنه ای ) یا کسی که در ۶۵ سالگی به این مسئولیت دست یافت ( حسن فریدون ) !
  • US ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر موسوی لاری دستور داد پس چرا دادگاه شما را محکوم کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس