اخبار ویژه روزنامه ها

یک فعال فتنه و آشوب 78 و از افراطیون مجلس ششم، به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی (زیرمجموعه وزارت کار و رفاه) منصوب شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

نشنال اینترست: میدان ابتکار عمل ایران در منطقه بسیار وسیع است

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد سیاست‌های ضدایرانی کاخ سفید، موجب طیفی از حملات علیه منافع متحدان آمریکا در منطقه شده و ایران، ابتکار عمل را در دست دارد.

نشنال اینترست نوشت: مقامات ایالات متحده گفتند هواپیمای بدون سرنشینی که خط لوله در عربستان سعودی را هدف گرفت، از عراق شلیک شده بود. 5 روز بعد یک موشک در نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد فرود آمد و واشنگتن نیروهای تحت حمایت ایران را مقصر دانست. در اواسط ماه ژوئیه یک سری حملات موشکی در نزدیکی نیروهای ایالات متحده در تاجی و موصل رخ داد.

حملات موشکی، حمله به تانکرهای نفتکش و اقدام ایران در هدف گرفتن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا شاید همگی مبنی بر تهدیدهای احتمالی علیه ایالات متحده در خاورمیانه باشند. اما مهمتر این است که نشان می‌دهند هرگونه درگیری با ایران قطعاً به عراق نیز کشیده خواهد شد. ایالات متحده شماری از گروه های شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران در منطقه را گروه تروریستی خوانده است.

برخی از این گروه‌ها از سال 2018 به طور رسمی بخشی از نیروهای امنیتی عراق بوده‌اند. ایران حتی پیشنهاد کرده با عراق در زمینه دفاع هوایی و برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک همکاری داشته باشد. این شرایط یک شبکه پیچیده از نیروهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همچنین دولت عراق ایجاد می‌کند.

در آن‌سوی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، حوثی‌ها در یمن از سال 2015 تاکنون علیه اتحاد تحت رهبری عربستان سعودی جنگیده‌اند. از ماه مه به بعد حوثی‌ها حملات خود علیه عربستان سعودی را افزایش داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به حملات مهلک هفت روزه در جنوب عربستان سعودی اشاره کرد.

ایران ایفای نقش در یمن، عراق، سوریه و لبنان، و مواجهه با ایالات متحده و متحدان منطقه‌ای آن را سیاستی مرتبط می‌داند. ایران در این رابطه به شیوه‌ای کلاسیک با ترکیب اهداف نظامی و سیاسی همراه با ابتکار عمل‌های اقتصادی و فرهنگی کار می‌کند. خبرگزاری‌ها از یک‌سری توافقنامه‌های جدید بین ایران، عراق و سوریه برای تسهیل شبکه جاده‌ای و تجارت بین سه کشور خبر دادند.

ایالات متحده نیز می‌داند که سیاست‌های آن در رابطه با ایران بر سوریه، لبنان، عراق و سایر کشورها تأثیر می‌گذارد. در جریان توافق با ایران، سیاست‌ها در قبال حزب‌الله و همچنین سوریه نیز مدنظر گرفته شد. تهدیدهای ایران به بستن تنگه هرمز هم با حملات به تانکرهای نفتکش در منطقه مربوط است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات نفت عربستان سعودی و حملات موشکی در عراق نیز به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران ربط دارد. صحنه نمایش به‌شدت گسترده است و شاید حتی حملات هوائی اسرائیل را نیز شامل شود که بدین ترتیب، دامنه درگیری هزاران کیلومتر خواهد بود.

بهتر است که خاورمیانه امروز از این پارادایم درک شود، یعنی خاورمیانه‌ای که صحنه یک سری درگیری‌های متقابل بین ایالات متحده و متحدانش با ایران، متحدان و گروه‌های تحت حمایت آن است. دولت ترامپ پیشتر به‌وضوح نشان داده که ایران را مسئول مستقیم رفتار گروه‌های تحت حمایت آن می‌داند و با زدن برچسب گروه تروریستی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتباط سیاست‌گذاری‌ها در خاورمیانه را آشکار ساخته است. چه ترامپ تصمیم تغییر رویکرد خود بگیرد و چه دولت بعدی در ایالات متحده درصدد بازگشت به توافق هسته‌ای برآید، مسأله ضروری این است که همه تنش‌ها از لبنان تا یمن به‌عنوان بخشی از سیاست‌گذاری در قبال ایران درنظر گرفته شوند.

اعتماد به پلیس بد مذاکرات برجام وقت تلف‌کردن است

ادامه مذاکره با پلیس بد مذاکرات هسته‌ای، وقت تلف‌کردن و رفتاری منفعلانه است.

روزنامه جوان در این‌باره ضمن اشاره به سوابق خیانت فرانسه نوشت: در مذاکرات منتهی به برجام، فرانسه به‌جای آن که نقش یک مذاکره‌کننده را ایفا کند، نقش یک باج‌گیر را برعهده گرفت.

در شرایطی که هنوز مندرجات توافق ژنو نهایی نشده بود، فرانسوی‌ها به‌دنبال منافع اقتصادی خود بودند و حتی یک‌بار نیز با جنجال بر سر رآکتور هسته‌ای اراک سبب عقب‌افتادن توافق نهایی شدند.

حالا که با خروج آمریکا از برجام این توافق در سراشیبی قرار گرفته باز هم فرانسوی‌ها تلاش می‌کنند نقش اصلی را در جوش‌دادن یک قرارداد جدید بین طرفین ایفا کنند.

اولین نشانه‌های تلاش فرانسوی‌ها برای میانجیگری در سخنان ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خود را نشان داد.

ماجرا زمانی جدی‌تر شد که یک مقام اروپایی از احیای گفت‌وگوها بین دو طرف خبر داد. زمانی که حسن روحانی و رئیس‌جمهور فرانسه تلفنی صحبت کردند، دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه از امکان احیای گفت‌وگوها بین دو طرف خبر داد.

اما واقعیت این است که آغاز دوباره مذاکره بین ایران و کشورهای 5+1 حاصلی جز اتلاف‌وقت ندارد و حتی نمی‌تواند به تعیین یک دستور کار مشخص منجر شود.

تمام تلاش اروپایی‌ها در شرایط فعلی نیز جلوگیری از انجام اقدامات بیشتر از طرف ایران به‌خصوص در حوزه غنی‌سازی است. این نکته‌ای است که به صراحت از سوی مقامات فرانسوی نیز در این‌باره ذکر شده است.

واقعیت این است که فرانسوی‌ها همواره نقش پرستوی پوششی آمریکایی‌ها را در جریان مذاکرات ایفا کرده‌اند و با این سابقه نامزد خوبی برای میانجیگری نیستند.

وزارت کار و رفاه یا ستاد حمایت از فتنه‌گران؟!

یک فعال فتنه و آشوب 78 و از افراطیون مجلس ششم، به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی (زیرمجموعه وزارت کار و رفاه) منصوب شده است.

مشرق نوشت: قبلاً در گزارشی با عنوان «مشاور میرحسین و فتنه‌گر88 هم نجومی‌بگیر از آب درآمد»، به حقوق نجومی یکی از محکومین امنیتی فتنه 88 صندوق بازنشستگی کشوری (زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به‌نام علی عرب مازار پرداختیم.

اما ظاهراً ماجرای به‌کارگیری فتنه‌گران دیروز در سطوح میانی دولت، به همین مورد ختم نمی‌شود و اگر با دقت مجموعه مدیریت اجرایی کشور بررسی شود، بسیاری از فتنه‌گران سابقه‌دار و شناخته‌شده کشور را می‌یابیم که از سوی دولت  «اعتدال» به مناصب عمدتاً «پولساز» گماشته شده‌اند.

چندی قبل روابط عمومی مجموعه پتروشیمی جم (که سهامدار اصلی آن صندوق بازنشستگی کشوری، زیرمجموعه وزارت کار است)، در بیانیه‌ای از انتصاب مدیرعامل این شرکت خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود:

«با مصوبه هیأت مدیره شرکت پتروشیمی جم و ابلاغ مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا سعیدی به‌عنوان مدیرعامل پتروشیمی جم منصوب شد.»

محمدرضا (میثم) سعیدی در کنار علی‌اکبر موسوی خوئینی و فاطمه حقیقت‌جو، علی تاجرنیا، رضا یوسفیان سهمیه تشکل رادیکال عضو جبهه دوم خرداد، یعنی دفتر تحکیم وحدت بود که در جریان فتنه 18 تیر 78، نقش بسیار اساسی در تحریک و ایجاد آشوب در کوی دانشگاه تهران و بعد در خیابان‌های پایتخت داشت.

به پاداش همین‌خوش‌خدمتی دفتر تحکیم وحدت به اصلاح‌طلبان در جریان فتنه تیر78 بود که دبیر این تشکیلات، علی افشاری، که جزو فتنه‌گران اصلی بود، چند ماه بعد از 18 تیر 78، به‌عنوان مسئول دانشجویی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان برای مجلس ششم برگزیده شد. بعداً در زمان تشکیل مجلس ششم، افراد فوق‌الذکر (حقیقت‌جو، سعیدی، موسوی خوئینی، یوسفیان، تاجرنیا) «فراکسیون تحکیم وحدت» مجلس را تشکیل دادند.

این گروه جزو متحصنین و استعفادهندگان در مجلس ششم و از امضاءکنندگان نامه خائنانه موسوم به جام زهر بودند. حقیقت‌جو و موسوی خوئینی مدتی بعد از کشور متواری شدند.

مردم گول دختر شیطان را نخوردند

یک سایت ترویج‌کننده ابتذال در عرصه فیلم و سینما تصریح کرد: دیگر رقص و آواز و هنرپیشه هندی باعث فروش فیلم نمی‌شود.

عصر ایران درباره فیلم «دختر شیطان» نوشت: این فیلم با شکست در گیشه مواجه شد.

اگرچه تیم سازنده دختر شیطان در زمان تولید و اکران فیلم از انواع جنجال‌های تبلیغاتی استفاده کردند. مانند بازی شادمهر عقیلی در  فیلم، تهدید کارگردان به پایین کشیدن آن از پرده سینماها، مطرح ساختن حمله ربات‌های اینستاگرامی، جریانات مافیای اکران و...باید به محمدپور نکته‌ای را گوشزد کرد و آن اینکه نفروختن یک فیلم دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد اما قطعا اصلی‌ترین دلیل خود فیلم است نه تبلیغات، نه فیلم‌های همزمان اکران‌شده، نه زمان اکران و...

مشکل بزرگ «دختر شیطان» ساده‌پنداری در تمام اجزا آن است. فیلم به لحاظ قصه و داستان بسیار کلیشه‌ای است. مورد دیگری که بیننده از دیدن فیلمی چون دختر شیطان سرخورده می‌شود این حجم از ساده‌انگاری درباره مخاطب فیلم است، بردن فیلم به فضای کشور هندوستان و رقص و آواز دسته‌جمعی، لباس های رنگارنگ و... دلیل بر این نیست که دیگر کار را تمام شده دانست و فیلمنامه را تا این اندازه کودکانه نوشت و در مابقی اجزا فیلم هم تا این حد اصطلاحا بزن‌در رویی کار کرد.

قطعا وقتی 90 درصد نقدها و نظرات به مسائل و مشکلات خود فیلم می‌پردازد دیگر نمی‌توان عدم موفقیت و مشکلات فیلم را به مسائلی مانند تبلیغات کم، مافیای اکران، زمان اکران و... نسبت داد.

نعیمی‌پور: نباید وعده ‌داد و بعد از انتخابات زیر آن زد

یک عضو حزب‌ اتحاد ملت در اظهاراتی کنایه‌آمیز خطاب به روحانی و اعضای فراکسیون امید در مجلس گفت: باید سیاستی انتخاب و بیان شود که اگر خودتان در آن منصب نشستید، بتوانید آن را اجرا کنید نه اینکه بگویید آنها را برای انتخابات گفتم ولی مقتضیات فرق دارد. اگر شما مقتضیات را نمی‌شناختید، چرا جلو آمدید؟

محمد نعیمی‌پور در گفت‌وگو با ایرنا گفت: معتقد هستم اگر کسانی که در مجموعه لیست‌ها حضور داشتند مرتکب تخلف شدند، به صراحت اعلام شود که آنها را به عنوان مجموعه اصلاح‌طلبان قبول نداریم. از کارهای اساسی اصلاح‌طلبان، پالایش درون‌گروهی است.

اگر اسم کسی اصلاح‌طلب بود اما تنها چشمش به صندلی و کرسی بود، او را اصلاح‌طلب ندانید. قرار نیست من یا رفیقم به نوایی برسم، دستی در قدرت داشته باشیم تا سری در سرها داشته باشیم. این سهم‌خواهی و منفعت‌خواهی
است.

وی می‌افزاید: اصلاح‌طلبان باید بگویند راهکار ما در مورد سیاست خارجی چیست. آیا تاکنون از یک فرد اصلاح‌طلب در مورد سیاست خارجی شنیده‌اید؟ ممکن است کسی تحلیلش را بیان کند که خیلی وقت‌ها هم غیرمسئولانه است. باید سیاستی انتخاب و بیان شود که اگر خودتان در آن منصب نشستید، بتوانید آن را اجرا کنید. نه اینکه بگوید آنها را برای انتخابات گفتم ولی مقتضیات الان فرق دارد. اگر شما مقتضیات را نمی‌شناختید، چرا جلو آمدید؟

نعیمی‌پور همچنین گفته است: اگر اصلاح‌طلبان در 22 سال گذشته موفق نشدند حلقه، گروه یا گعده‌ای ندارند که تصمیم‌گیر باشند، اشتباه کرده‌اند. از این منظر نمی‌توان گفت که اگر به آقای ایکس در مجلس یا خانم ایگرگ در شورای شهر انتقاد داریم، بگویند او اصلاح‌طلب نیست. این شخص با اسم اصلاح‌طلب آمده است.

زیباکلام: بدنه رأی اصلاح‌طلبان ریزش کرده اما آنها پاسخگو نیستند

«بدنه رأی اصلاح‌طلبان ریزش کرده و اصلاح‌طلبان پاسخگو نیستند.»

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با فرارو اظهار داشت: در گذشته اصلاحات به مانند شرایط حاضر دچار بحرانی اینچنینی نشده بود، اگر هم شرایط سختی برایشان پیش می‌آمد، به دلیل این که می‌دانستند، باید چه کار کنند، می‌توانستند، به مسیر خود ادامه دهند. اما در حال حاضر آنها به این سؤال مهم «چه باید کرد!» جواب نداده‌اند، از سویی بزرگ‌ترین مشکلی که گریبان‌گیر جناح اصلاحات را گرفته، ریزش بدنه اجتماعی است که دیگر خیلی سخت می‌توان آن‌ها را پای کار آورد.

زیباکلام با بیان اینکه خاتمی در دیدار با فراکسیون امید گفت «شاید دیگر «تکرار می‌کنم» نیز افاقه نکند و کارساز نباشد»، افزود: البته این بلا را نه اصولگرایان و نه شورای نگهبان بر سر این طیف سیاسی آوردند، بلکه این موضوع مرتبط با آقای روحانی است و بنده ایشان را مسئول می‌دانم.

وی بزرگ‌ترین مشکل اصلاحات را در شرایط کنونی فقدان رهبری مشخص می‌داند و می‌گوید: در حال حاضر اصلاح‌طلبان رویه منسجمی ندارند، بدین شکل که هر گروهی ساز خود را کوک می‌کند و هماهنگی در این زمینه وجود ندارد.
سه جریان فکری حال حاضر اصلاح‌طلبان

زیباکلام با اشاره به اینکه در مورد حضور در انتخابات مجلس طی اسفند ماه سه جریان و نظر در اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: جریان اول که شاخص آن آقای تاج‌زاده است، معتقدند اول باید یک سری شرایط حداقلی برای حضور در انتخابات تعیین کرد و اگر با آنها موافقت شد، در انتخابات حضور پیدا کرد و اگر چنین امری میسر نشد، نباید حضور پیدا کرد.

به گفته زیباکلام دسته دوم نیز شامل جریاناتی شامل آقای منتجب‌نیا و حزب کارگزاران است که می‌گویند فارغ از هر چیزی از جمله رد صلاحیت‌ها، باید در انتخابات به صورت فعالی شرکت کرد و مردم را نیز به مشارکت گسترده دعوت کرد.

وی ادامه داد: دسته سوم که شامل افرادی به مانند آقای حجاریان می‌شوند، معتقدند با توجه به شرایط موجود نباید در انتخابات شرکت و برای حضور در صحنه انتخابات اصرار کرد.

زیباکلام با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان زمینه پیروزی روحانی را هموار کردند، اضافه کرد: طی دو سال گذشته با توجه به اتفاقاتی که روی داد، اصلاح‌طلبان از خود عملکرد خوبی نشان ندادند و به این سؤال مهم و اساسی «چه باید کرد» هیچ گونه پاسخی داده نشد.

وی خاطرنشان ساخت: بعد از انتخابات از اردوگاه اصلاح‌طلبان بابت حمایتی که از آقای روحانی کردند، صداهای مختلفی شنیده شد، به طور مثال عده‌ای گفتند از این کار پشیمان هستیم و یا برخی دیگر اظهار کردند دیگر در هیچ انتخاباتی با جناح اعتدال‌گرا و میانه‌رو ائتلاف نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر بزرگ‌ترین ضربه‌ای که به اصلاح‌طلبان وارده شده و موجبات ریزش بدنه اجتماعی آن‌ها را فراهم آورده، عدم پاسخ‌گویی به سؤالات و مطالباتی است که در حال حاضر در جامعه و در بین مردم وجود دارد، اما اصلاحات دو سال است که از جواب دادن به آنها طفره می‌رود.

ایران

اختلافات داخلی در صداو سیما

 خبر اول اینکه،حاشیه‌های مربوط به سریال پر ماجرای «گاندو» ظاهراً همچنان ادامه خواهد داشت. سریالی که به پرونده جاسوسی جیسون رضائیان تبعه ایرانی- امریکایی پرداخته و در خلال آن اتهامات و نسبت‌های نادرستی را به دولت وارد کرده است. حالا قرار است این سریال بدون سانسور از شبکه افق پخش شود. به گزارش «ایرناپلاس» حسین نصیری، مدیر روابط عمومی شبکه افق اعلام کرده است که این سریال بدون حذف و به‌طور کامل از این شبکه به نمایش درخواهد آمد که این اتفاق نشان از وجود چنددستگی در صدا و سیما دارد.

مگر می‌شود بخش‌هایی از یک سریال در یک شبکه مضر و در همان زمان و با همان مخاطب در شبکه دیگری مفید باشد؟! شبکه افق که از ابتدا قرار بود شبکه‌ای انقلابی و مردمی باشد، اما بعد از گذشت چند سال، توفیق آنچنانی نیافت و صرفاً به یک شبکه با گرایش خاص سیاسی تبدیل و فضای بسیاری از برنامه‌هایش به کنایه علیه دولت و شخصیت‌های نزدیک به آن خلاصه شد. ایرنا پلاس نوشته: می‌توان بدنه صدا و سیما را به چند گروه تقسیم کرد که این گروه‎‌ها در چند سال اخیر دچار تعارض منافع و در نهایت تقابل با یکدیگر شده‌اند.

اتفاقاتی مانند تعطیلی برنامه ۹۰ و برکناری عادل فردوسی‌پور از سوی حلقه افق و طیف موسوم به انقلابی و از طرف دیگر، برکناری یک‌باره جواد رمضان‌نژاد، مدیر نسبتاً موفق شبکه پنج که قبلاً مدیریت افق را برعهده داشت از طرف طیف دیگر، از نمونه‌های دعواهای داخلی در تلویزیون تفسیر شده است.

دعوت از آیت‌الله یزدی برای کاندیداتوری مجلس خبرگان

خبر دیگر اینکه،تشکلی تحت نام شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم، در نامه‌ای از آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعوت کرده تا در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری کاندیدا شود. به گزارش ایلنا، در بخشی از این نامه از آیت‌الله یزدی خواسته شده با توجه به حساسیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری و تلاش دشمن برای نفوذ در آن، نامزد این انتخابات از حوزه قم شود.

گفتنی است در پی فوت آیت‌الله محمد مؤمن نماینده فقید مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه قم همزمان با انتخابات مجلس در اسفندماه امسال برگزار می‌شود. رئیس جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان مجلس پنجم که سال 1394 برگزار شد، موفق به راهیابی به این مجلس از حوزه تهران نشد. در حالی که وی پیش از آن در خبرگان چهارم و در رقابت با مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی به مقام ریاست خبرگان رسیده بود. در انتخابات پنجم اما هاشمی با 2305419 رأی نفر اول تهران شد و محمد یزدی با 1250082 هفدهم شد.

خراسان

دستگاه های دولتی زیر بار ثبت اموال نمی روند!

در حالی که مسئولان مهم اقتصادی دولت در بخشنامه سال های گذشته خود از دستگاه های اجرایی خواسته بودند به ثبت اموال در سامانه جامع طراحی شده با نام "سادا" اقدام کنند، گزارش جدید یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری نشان می دهد عملکرد تعداد قابل توجهی از ادارات و سازمان های دولتی در زمینه ثبت این اطلاعات، نامطلوب یا نیمه مطلوب ارزیابی شده است که بر این اساس مقرر شده ارائه برخی خدمات دولتی به دستگاه های فاقد ارزیابی مثبت، منوط به انجام این تعهدات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    9 1
    باز این زیباکلام!حرف زد.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    10 1
    بله ، طبیعی است که روزنامه ارگان دولتی ، از افشاگری سریال گاندو ، برافروخته و دستپاچه بشه و شروع کنه به مقصریابی و اختلاف افکنی و رویای اختلاف نظر در صدا و سیما . اتفاقا هیچ اختلافی نیست ، شما به خیانتهاتون ادامه بدید اما چشمان بیدار بچه های انقلاب شما را رسوا خواهند کرد .
  • حسن پور IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    5 0
    سلام . مگر از این دولت انتظار هم داشتیم.
  • DE ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    4 1
    زیباکلام: بدنه رأی اصلاح‌طلبان ریزش کرده// زیبا جان صبح بخیر سالهاست دیوار اعتماد به اصلاح طلبچی ها ریزش کرده ریزش بدنه رأی اصلاح‌طلب چی ها پیشکش .
  • cina IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    3 1
    تا ارگانهای دولتی وبه خصوص دانگاههای دولتی به خصوص درشهرستاتها خصوص نشود تا اتحصارگرهای وابسته به دولت یا نماینده یا هرارگانی اخراج تشوند کشور روی خوش نخواهد دید بعد این انتخابات نیست انتصابات برای چپاول وفریب مردم و امت خراسهال طلب خر هست.
  • متین IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    خب معلومه نباید برن پس چی ؟ بیان بگن اول با 405 و یه واحد خونه رفتن داخل ولی الان امار ویلاها و باغات و ماشینای فرزندانشونم ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس