خبر ویژه

ادامه مذاکره با پلیس بد مذاکرات هسته‌ای، وقت تلف‌کردن و رفتاری منفعلانه است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جوان در این‌باره ضمن اشاره به سوابق خیانت فرانسه نوشت: در مذاکرات منتهی به برجام، فرانسه به‌جای آن که نقش یک مذاکره‌کننده را ایفا کند، نقش یک باج‌گیر را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

مذاکره دوباره، دنده عقب است


در شرایطی که هنوز مندرجات توافق ژنو نهایی نشده بود، فرانسوی‌ها به‌دنبال منافع اقتصادی خود بودند و حتی یک‌بار نیز با جنجال بر سر رآکتور هسته‌ای اراک سبب عقب‌افتادن توافق نهایی شدند.


حالا که با خروج آمریکا از برجام این توافق در سراشیبی قرار گرفته باز هم فرانسوی‌ها تلاش می‌کنند نقش اصلی را در جوش‌دادن یک قرارداد جدید بین طرفین ایفا کنند.


اولین نشانه‌های تلاش فرانسوی‌ها برای میانجیگری در سخنان ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خود را نشان داد.


ماجرا زمانی جدی‌تر شد که یک مقام اروپایی از احیای گفت‌وگوها بین دو طرف خبر داد. زمانی که حسن روحانی و رئیس‌جمهور فرانسه تلفنی صحبت کردند، دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه از امکان احیای گفت‌وگوها بین دو طرف خبر داد.


اما واقعیت این است که آغاز دوباره مذاکره بین ایران و کشورهای ۵+۱ حاصلی جز اتلاف‌وقت ندارد و حتی نمی‌تواند به تعیین یک دستور کار مشخص منجر شود.


تمام تلاش اروپایی‌ها در شرایط فعلی نیز جلوگیری از انجام اقدامات بیشتر از طرف ایران به‌خصوص در حوزه غنی‌سازی است. این نکته‌ای است که به صراحت از سوی مقامات فرانسوی نیز در این‌باره ذکر شده است.


واقعیت این است که فرانسوی‌ها همواره نقش پرستوی پوششی آمریکایی‌ها را در جریان مذاکرات ایفا کرده‌اند و با این سابقه نامزد خوبی برای میانجیگری نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    19 0
    مگه پلیس بد هم داریم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس