کد خبر 973747
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
محمد شریعتمداری نمایه

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه گفت: خودروی ایرانی در سوریه به نام تجاری «شام» تولید می‌شود.

به گزارش مشرق، یادداشت تفاهم همکاری بین وزیران کار و امور اجتماعی ایران و سوریه امروز در محل سالن تلاش وزارت کار در تهران به امضای محمد شریعتمداری و ریمه قادری رسید.

در حاشیه این مراسم، ریمه قادری وزیر امور اجتماعی و کار سوریه در پاسخ به پرسش خبرنگار که آیا بعد از پایان جنگ در سوریه، خودروی «شام» توسط ایرانی‌ها در آن کشور هنوز تولید می‌شود، گفت: گرچه کارخانه‌های خودروسازی در سوریه بر اثر جنگ خساراتی متحمل شدند، اما بعد از جنگ سعی کردیم آنها را به مدار تولید برگردانیم و تلاش ما این است که خودروسازی در کشور سوریه ادامه داشته باشد. در حال حاضر خط تولید خودروی ایران «شام» در سوریه مشغول کار و تولید است.

بیشتر بخوانید:

وی گفت:‌ امیدواریم پیروزی نهایی نصیب ملت سوریه شود و کار و تولید در این کشور به حالت عادی برگردد.

همچنین در این مراسم محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که امشب به امضا رسید، همکاری پنج ساله بین دو کشور ایران و سوریه در عرصه‌های مختلف بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود. همچنین بررسی مطالعات جامع بازار کار آینده، تبادل نیروی کار و مشارکت در بازسازی کشور سوریه تا برقراری آرامش و صلح ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: امشب سندی به امضا رسید که  سوریه می‌تواند از نیروهای متخصص ایرانی برای بازسازی کشورش استفاده کند.

شریعتمداری همچنین سند امضا شده را ارزشمند دانست و گفت:‌ همکاری‌های بین ایران و سوریه در زمینه نیروی کار و اقتصاد در آینده به حداکثر می‌رسد.

وی خطاب به همتای سوری خود گفت: بزرگترین کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در تهران هستند که البته طبق سیاست‌ تمرکززدایی می‌خواهیم آنها را از تهران دور کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خط عمومی سیاست ما برگشت نشاط و جوانگرایی به وزارت تعاون و کار است.

در این مراسم ریمه قادری وزیر امور اجتماعی و کار سوریه نیز خطاب به شریعتمداری گفت: کشور شما بسیار زیبا و دوست و بردار است و طی دو روز گذشته برنامه‌های فشرده‌ای از جمله بازدید میدانی از مراکز آموزش نیروی انسانی داشتیم و اعتقاد داریم که آموزش نیروی متخصص باید عمق پیدا کند.

وی افزود:‌ به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی سوریه از توجه شما به حوزه انسان و خدمات انسانی تشکر می‌کنم و وضعیت کنونی ایران نتیجه حکمتی است که در ایران دنبال می‌شود و ما یک نقشه راه کامل برای همکاری مشترک بین دو کشور تهیه می‌کنیم و اقدام عملی برای تقویت روابط ایران و سوریه انجام می‌دهیم.

وزیر سوریه با اشاره به اینکه نقطه مشترک ما و شما از حیث تحریم‌ها بسیار به هم شباهت دارد، گفت: هر دو کشور ایران و سوریه با تدابیری به کار گیریم که اثر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم و در این زمینه تعامل و نیروی مشترک بین نیروی کار داشته باشیم، ما ثروت مهمی به نام نیروی کار داریم که می‌تواند یاریگر اقتصاد ملی باشد.

به گفته قادری اولین گام آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای و پذیرش مربیان سوری برای آموزش تکمیلی در زمینه بازسازی سوریه است و اطمینان داریم با همکاری مشترک می‌توانیم منافع دو کشور را دنبال کنیم. 

وی تأکید کرد: ایران در حمایت و پشتیبانی از سوریه دریغ نخواهد کرد.

شریعتمداری نیز در این دیدار گفت: ما هم در مسیر مقاومت در کنار برادران مسلمان سوریه بودیم و هم برای تحصیل کار شایسته نیازمند همکاری و مشارکت هستیم. همکاری مشترک دو کشور سالیان متمادی وجود دارد و به یاری خداوند و با تلاش مردم سوریه این کشور از فاز نظامی خارج شده و در مسیر آبادانی قرار گرفته است و ما باز هم در کنار ملت سوریه خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این برنامه پنج ساله مدون دو کشور در جهت تقویت روابط قدم‌های مؤثری برمی‌دارند.

وی همچنین در این مراسم از خبرنگاران حاضر که به صورت سرپایی به پوشش اخبار می‌پرداختند، عذرخواهی کرد و گفت: ما به خاطر همین موضوع، شغل خبرنگاری را در زمره کارهای سخت و زیان‌آور دانسته‌ایم.

در این مراسم معاونان تعاون، کار، رئیس سازمان بهزیستی، معاون فرهنگی نیز حضور داشتند و همچنین خطاب به وزیر کار سوریه اعلام شد که یک بانوی ایرانی مدال طلای جودوی کارگران جهان را از آن خود کرده است.

همچنین در زمینه ورزش کارگری در حوزه آسیا و اقیانوسیه در حال رایزنی هستیم که ریاست این بخش به ایران واگذار شود.

 در جریان نشست صد و هفتم اجلاس بین‌المللی کار که در ژنو سوئیس اخیراً برگزار شد، ایران ریاست دوره‌ای گروه وزیران کار کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه را در سازمان بین‌المللی کار برعهده گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    36 3
    بیچاره شدن سوری ها
  • US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    31 1
    عه چطوریه که ماشینای ما دو ساله تحویل داده نشدن؟
  • من IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    37 2
    یه عکس میذاشتین ببینیم کدوم زباله ایرانی داره واسشون مونتاژ میشع...
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    31 6
    امیدوارم کیفیتش بهتر از پراید باشه. این مردم مظلوم به اندازه کافی شهید دادن!
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    22 11
    ماشین روز اروپا قراره اونجا تولید کنیم به قیمت یک میلیون تومان بعد مردم خودمون 50 میلیون بدن واسه پراید
    • احمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      3 0
      اگر وزارت بازرگانی دولت اعتدال می تونست از این غلطها بکنه، که همون رو اینجا تولید می کرد و می فروخت، بجای این که کارخانه ها خودرو سازی کشور رو بده به فرانسوی ها. خدا رحم کرد ترامپ جلوشون رو گرفت.
    • LB ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      10 2
      نادان المسلمین! یک میلیون و 200 لیره سوریه یعنی 2319$ ضمنا ماشین روز اروپا نیست. همون سمند سورن هست. خاک بر سرت صهیونیست فارسی زبان
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    18 0
    ای مردم . پول بدید پول بدید پول زور بدید همه چیز درست مشه اصلا نگران نباشید. مسئولین همه خوابند. فقط پول اول وآخر پول پول پول .........................
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    24 2
    نکنین اقا نکنین این کارازحمله داعش بدتره خون همشون می افته گردنتون
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    14 0
    خودرو یا لگن؟؟
  • مسیحا IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    17 0
    احتمالا مدل آپشن دار شام با نام ناهار هم به زودی وارد چرخه ی تولید میشه با آپشن هایی مثل فلکس و چایی خشک و سیگار و با حضور افتخاری زه و دستمال کاغذی و با هنرمندی ضبط صوت همراه با پورت Aux ......
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      1 0
      خخخخخخخ، دمت گرم خیلی باحال گفتی :)
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    19 0
    ایشالا بعد از حذف پراید خودروی ایرانی ناهار هم برای ما تولید میشه ..... صبور باشید مردم ما حواسمون به شام و ناهار شما هست
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    18 0
    برای بیچاره کردن مردم کشورهای منطقه اگر انقلاب را صادر کنیم به تمام نتایج دلخواه مانند بانکداری اسلامی و خودروسازی فاجعه بار و تورم و گرانی و فقر و بیکاری و... می رسیم.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    5 3
    تو کشور خودمان هزار مشکل داریم حالا باز هم سوریه اون خودروها مشکل ندارد میخوان گران بفروشند اگه قطعه ندارند چطور در سوریه هست صرفشون به اونجاست
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    5 0
    هادی رضوی بفرست اونجا نماینده خوبی برات میشه
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    1 0
    رهام سایپا چی شد ؟؟؟
  • LB ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    4 0
    اسمش ریما است. ریما القادری
  • ناشناس آذری IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    1 0
    عکس این خودرو و شاهکار صنعت خودرویی را میشه برای عموم پخش کنید؟ البته ندید میشه حدس زد که یک جور پراید جهش ژنتیکی شده است.
  • محمد IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    اگه ایرانی هست چرا در کشور خودمون تولید نمیشه که عده ای هم بروند سر کار و از این راه مخارخ زندگیشون تامین بشه؟
    • LB ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      0 0
      داداش سمند سورن هست. الانم قیمتش بیش از هفت میلیون لیره سوریه شده یعنی بیش از 13 هزار دلار
  • LB ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    مشکل شریعتمداری چیه که نمیگه سمند ایران؟ چرا میگه شام؟ چرا شفاف سازی نمیکنند که منافقین و اتاق فکر صهیونیستها مردم رو خام کنند و بگن ایران داره ماشین مفتی میفروشه اونجا؟ بگن سودش چقدره برای کشور. البته اگر نمیره به جیب داماد و فک و فامیلشون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس