کد خبر 973565
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
فرهاد دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تورم ماهانه روند کاهشی یافته و روند کاهشی نرخ تورم ادامه می‌یابد.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند امروز در مراسم بزرگداشت روز تعاون در محل همایش صدا و سیما گفت: سیاست دولت کنترل تورم بوده است و نگاه دولت به تورم یک نوع تورم سالانه، نقطه‌ای و ماهانه است که خوشبختانه تورم ماهانه روند کاهشی یافته و ۰.۸ درصد کم شده است. 

وی تأکید کرد: برنامه دولت قطعاً کنترل تورم و کاهش تورم است.

بیشتر بخوانید:

دلایل افزایش ۲۴ درصدی پایه پولی در سال ۹۷

تیغ سانسور دولت بر آمارهای بانک مرکزی

دژپسند همچنین با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از طریق تحریم‌ها و ایجاد اخلال در سیستم نظام توزیع کالای اساسی جامعه را با مشکل روبه‌رو کند را به خیال خود مردم را در مقابل نظام قرار دهد گفت: شبکه تعاونی‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند و سیستم توزیع کالاهای اساسی جامعه را بر عهده بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هنوز سهم تعاون در اقتصاد ملی  ناچیز و در حد ۶ تا ۷ درصد است، گفت: دولت می‌خواهد برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد برنامه عملی داشته باشد و از جمله اینکه برای واگذاری شرکت‌های دولتی در بورس می‌خواهد اولویت با شرکت‌های تعاونی باشد. 

وی گفت: تا هدف رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد فاصله زیادی است اما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و سیستم تأمین و توزیع کالاهای اساسی را برای مقابله با تحریم‌ها و شکافتن راه‌های مسدود شده توسط دشمن را با تعاونی‌ها دنبال کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ششش IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 1
    شما بگو تورم منفیه. ولی تورم پدر همه رو در میاره. تورم 40 درصدی در این داریم یه سال کم بشه سال بعد دوبل جبرانش می کنه. بزک نمیر بهار می اد
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      2 1
      بايد بهشون تبريك گفت كه بعد از افزايش 500درصدي حالا 8. درصد كاهش تورم داريم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس