پرچم نمایه کانادا

اخراج یک کاریکاتوریست از کارش در کانادا به خاطر انتقاد از ترامپ، با واکنش متفاوت رسانه‌ها و برخی از کاربران فضای مجازی مواجه شد.

به گزارش مشرق، بسیاری از رسانه‌های خبری فارسی زبان، ازجمله بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و... این خبر را سانسور کردند و درباره آن چیزی نگفتند، اما برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی، به انتقاد از این سانسور خبری و همچنین زیرپا گذاشتن ادعای آزادی بیان در کشوری چون کانادا پرداختند.


به گزارش جام نیوز، «مایکل دی آدر» هنرمند کارتونیست کانادایی به خاطر فراگیرشدن یکی از کاریکاتورهایش با موضوع ترامپ در فضای مجازی، از همکاری با چندین روزنامه منع شد. کاریکاتور وی در هیچ روزنامه‌ای منتشر نشده است. این موضوع واکنش کاربران در فضای مجازی را برانگیخت.


بسیاری از کاربران از جمله ایرانی‌ها به اخراج این هنرمند از محل کارش واکنش نشان دادند. این کاریکاتور ترامپ و پدر و دختر غرق شده السالوادوری، در رودخانه مرزی مکزیک و آمریکا را نشان می‌داد که ترامپ در حال بازی گلف از کنار آنها می‌گذرد و می‌گوید اگر مسئله‌ای براتون نیست من از اینجا ردشم.  یکی از ایرانیان ساکن سوئد از دیگر کاربرانی بود که در این‌باره نوشت: کارتونیست این کارتون، ٢۴ساعت بعد از انتشار از روزنامه «برانسویک» اخراج شد. مایکل قبلا اشاره به هشدار از طرف روزنامه بابت نزدیک شدن به یک سری خطوط کرده بود، از جمله دونالد ترامپ علت هم ارتباطات مالی مجموعه مالک با شرکت‌های نفتی است که از حضور ترامپ منتفع می‌شوند.


کاربری دیگر در واکنش به این موضوع نوشت: کاریکاتوریست کانادایی که ترامپ را مشغول گلف‌بازی با اجساد پدر و دختر مهاجر کشیده بود، از کار بیکار شد. آزادی بیان، دموکراسی، حقوق زنان. .. توی غرب همه اینا فقط تا وقتی کاربرد دارند که وسیله تهاجم و تحت فشار قراردادن یک ملت مستقل باشن. مخاطب دیگری درباره اتفاق تلخ روی داده برای هنرمند کانادایی نوشت: «کارتونیست کانادایی بعد از اینکه کاریکاتور ترامپ رو در حال تماشای دو مهاجر غرق شده کشید، اخراج شد! آزادی بیان از نوع کانادایی.»


با وجود اعتراض به اخراج این کارتونیست کانادایی و اهمیت آن به دلیل نقض آزادی بیان در کانادا، هیچ یک از رسانه‌های فارسی زبان به این موضوع و رسالت خبری خود در حمایت از فردی که به نوعی در صنف آنها قرار دارد، نداشتند!


بی بی‌سی، ترجیح داد از کنار این موضوع مهم گذشته و از نگرانی خود برای «سرنا ویلیامز و مصائب مادر شدن او برای تنیس حرفه‌ای» گزارش تهیه کند.


دو رسانه دولتی رادیوفردا و صدای آمریکا نیز جای چنین گزارشی را برای ریز اخباری از این دست در ایران و گل درشت کردن آنها، خالی کردند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    قابل توجه رامبد و خاوری بی سواد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس