علی مویدی خرم‌آبادی

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هر گونه فعالیت مرتبط با بیت کوین در ایران غیر قانونی است و در صورت مشاهده با آن حتماً جدی برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، علی مویدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر امروز در حاشیه بیست و نهمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز به موضوع بیت کوین پرداختیم. به لحاظ فعالیت‌های غیر قانونی که در این رابطه اخیراً در جامعه شاهد هستیم در چند روز آینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور همه دستگاه‌های مسئول قرار است تا جلسه‌ای را تشکیل دهند و چگونگی برخورد با این فعالیت‌های غیرقانونی را اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه که باید درباره استخراج "بیت‌کوین" بدانید

وی افزود: به جد تاکید می‌کنم با این گونه فعالیت‌های غیرقانونی برخورد می‌شود.

مویدی خرم‌آبادی گفت: برخی افراد در زمینه همین ارز مجازی بیت کوین فعالیت‌هایی می‌کنند که این موضوع غیر قانونی است و باید چگونگی برخورد و سیاستگذاری در این زمینه در جلسه‌ای که گفتم عنوان شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هر نوع تصمیم در خصوص بیت کوین منوط و مشروط به تشکیل جلسه‌ای است که قرار است در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود.

مویدی خرم‌آبادی خاطرنشان کرد: از منظر ما بخش اعظمی از فعالیت‌هایی که به وسیله بیت کوین انجام می‌شود و البته این فعالیت‌ها به صورت پراکنده است، غیر قانونی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 5
    این را به وزیر جوانتان هم بگویید ظاهرا در جریان نیست
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 0
    قانون را شما خودت تنهایی نوشتی و تصویب کردی و تایید کردی ؟ یا خواب دیدی ؟! کِی میشه تو این مملکت هرکسی صبح از خواب پا میشه ایده ها و نظرات شخصی خودش را بجای قانون قالب نکند ؟!
  • علی ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    1 0
    یک موضوع و این همه سردرگمی!!!؟ بانک مرکزی: خرید و فروش ارزهای مجازی در مراکز مالی ممنوع است. مرکز ملی فضای مجازی: از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استقبال می کنیم. وزارت صنعت : استخراج بیت کوین را بعنوان یک صنعت قبول داریم و پروانه می دهیم. مردم: هیچ دستورالعملی در وزارت صنعت برای صدور پروانه استخراج ارزهای دیجیتال وجود ندارد. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی: معامله بیت کوین در کشور ممنوع است. دبیر شورای عالی فضای مجازی: نمی‌توانیم بگوییم ماینینگ، خلاف قانون است چون قانونی وجود ندارد که با آن مغایرت داشته باشد. گمرک: واردات تجهیزات استخراج بیت کوین ممنوع است و این کالا قاچاق محسوب می شود. وزارت ارتباطات: محلهایی را برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در نظر می گیریم. قوه قضائیه: دستورالعملی برای موضوع ارزهای دیجیتال و بیت کوین نداریم. رسانه ها: طی هفته گذشته دهها مرکز استخراج بیت کوین پلمپ شد. وزارت نیرو: تا سه هفته آینده تعرفه ویژه برق تولید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ابلاغ می شود. مراجع تقلید: معامله با بیت کوین "اشکال دارد." استانداری ها: تابستانها ماینینگ ها را خاموش کنید. وزیر ارتباطات: استخراج ارز دیجیتالی زمینه‌ای برای درآمدزایی صنعت برق است.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    پس چرا تبلیغ فروش دستگاه ماینر در سایتها به وفور هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس