روزنامه

فعالین اصلاح طلب بارها اذعان کرده‌اند که شورای شهر پنجم تهران، درگیر سیاسی کاری است و دغدغه‌ای برای پاسخگویی به مطالبات مردم ندارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر آمریکا به برجام بازگردد، می‌توانیم مذاکرات موشکی را کلید بزنیم!

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «پیشنهاد مکرون به روحانی چه بود» نوشت: «مکرون در گفت و گوی تلفنی با روحانی...به بازگشت امریکا به برجام تأکید داشت...خواست اروپا برای بازگشت امریکا به برجام بایسته‌ای است که وقوع آن در شرایط کنونی و در تلاقی دو گفتمان متفاوت که بر اساس آن یکی به اتحاد نظامی و زورمدارانه دل بسته و دیگری به دنبال راهکاری برای حل مسالمت آمیز موضوع مورد بحث می‌گردد، امری سخت و دشوار به نظر می‌رسد.»

ارگان دولت در ادامه نوشت: «بی تردید اگر تروئیکای اروپایی در فقدان یک راهکار مستقل اروپایی برای نجات برجام خواستار بازگرداندن امریکا به این توافق است، ضرورت دارد همه شرایط کنونی به شرایط روز ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۴ که ایران و ۱+۵ در وین به توافق بزرگ هسته‌ای دست یافتند، بازگردد. موقعیتی که می‌تواند چه بسا نقطه عزیمتی برای حرکت به سوی کاستن از تنش‌های غیرهسته‌ای تهران و مجموعه کشورهای غربی هم باشد».

«داود هرمیداس باوند» از فعالین اصلاح طلب نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «تمام هدف ترامپ آن است که با جمهوری اسلامی ایران به تفاهمی نائل آید...۳ شرط بیشتر مد نظر ترامپ نیست. اول آنکه ایران توانمندی نظامی را متوقف کند. دوم تجدیدنظر در نفوذ منطقه‌ای و سوم عدم حمایت از کشورهای منطقه که با آمریکا مشکل دارند. همچنین در پی آن هستند تا در مذاکراتی تازه چون برجام را ناقص می‌دانند توافق جدید حاصل شود...در حال حاضر که ایران موضعی تهاجمی دارد و این موضع حاکی از ضعف ایران نیست. با توجه به آنکه ایران در موضع قدرت و تهاجمی قرار دارد، می‌تواند وارد فاز گفت‌وگو شود».

هرمیداس باوند در ادامه گفت: «به قول لرد پالمرستون نخست‌وزیر بریتانیا نه دوستان دائمی و نه دشمنان دائمی وجود دارند بلکه این منافع ملی است که دائمی است. به عبارت دیگر دشمنان دیروز ممکن است در پرتو تحولات جدید به دوست امروز مبدل گردند. بنابراین در سیاست غیرممکن وجود ندارد. هدف از گفت‌وگوهای احتمالی آن است تا از یک برخورد نظامی احتمالی جلوگیری صورت گیرد».

در روزهای اخیر برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب مسئله «بازگشت آمریکا به برجام» را مطرح کرده‌اند. همزمان با این اظهارات، ارگان دولت از پشت پرده زمزمه «بازگشت آمریکا به برجام» رونمایی کرده است. روزنامه ایران تصریح کرده است که بازگشت آمریکا به برجام می‌تواند نقطه عزیمتی برای حرکت به سوی کاستن از تنش‌های غیرهسته‌ای تهران و مجموعه کشورهای غربی هم باشد.

روزنامه آرمان نیز با صراحت بیشتری به موضوع پرداخته و اعلام کرده است که مسئله موشکی و منطقه‌ای می‌تواند محور مذاکرات احتمالی ایران با آمریکا باشد!

طیف اصلاح طلب مهارت خاصی در «چوبِ حراج زدن بر مؤلفه‌های قدرت کشور» دارد. دیروز هسته‌ای و سپس موشکی و منطقه‌ای و حقوق بشر و...

نکته قابل تأمل اینکه این روزها، رسانه‌های اصلاح طلب با هیاهو و جنجال در پی آن هستند تا فرانسه را منجی برجام، جا بزنند. این در حالی است که پاریس به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و در موضوع توافق هسته‌ای به ایران بدهکار است. فرانسه همچنین پایگاه و پناهگاه گروهک تروریستی منافقین است. گروهک جنایتکاری که ۱۷ هزار ایرانی را مظلومانه به شهادت رساند. علاوه بر این اکنون «ابوالحسن بنی‌صدر» رییس‌جمهور خیانتکاری که با عدم کفایت از سوی ملت ایران در خرداد ۱۳۶۰ عزل شد و تعدادی از معاندین و فعالین فتنه ۸۸ و لیدرهای اغتشاشات، در فرانسه و تحت‌الحفظ سرویس امنیتی این کشور اقامت دارند! با اینحال اصلاح طلبان، فرانسه را منجی ایران جا می‌زنند!

** اجداد زنگنه هم وزیر بوده‌اند، آیا این برای شما کافی نیست؟!

روزنامه همشهری-ارگان شهرداری- دو صفحه شماره امروز خود را به تعریف و تمجید از «بیژن زنگنه» وزیر نفت اختصاص داد.

همشهری در گزارشی با عنوان «نامدار ماندگار» نوشت: «اصلاً مهم نیست چقدر موج و جریان علیه او راه بیفتد، بیژن نامدار زنگنه سرش به کار خودش گرم است و حالا دیگر بعد از این همه سال به خوبی می‌داند کم "دشمن" ندارد. خودش می‌گوید فقط پی سربلندی ایران است. شاهد مثال‌های زیادی هم برای ادعایش وجود دارد...احتمالاً شیخ الوزرا برازنده‌ترین صفتی است که به او نسبت می‌دهند؛ فقط خود بیژن نامدار زنگنه نیست که ۲۶ سال در وزارتخانه‌ها کار کرده بلکه اجدادش در دوران صفویه وزیر بوده‌اند. باسابقه‌ترین وزیر ایران ترجیح می‌دهد در اوقات محدود فراغتش، مستند ببیند و از اخبار صداوسیما دوری کند. می‌گوید "اگر پای تلویزیون باشم، یا دلم می‌خواهد مستند ببینم یا همین سریال‌های معمولی را که پسری عاشق دختری شده است."».

قهرمان سازی اصلاح طلبان از زنگنه در حالی است که وی تنها در یک قلم در قرارداد کرسنت، جریمه ۱۴ میلیارد دلاری را به کشور تحمیل کرد. صدور رایگان گاز ایران به ترکیه در اثر محکومیت در دادگاه نیز خسارت دیگری است که در کارنامه زنگنه ثبت شده است. واگذاری اطلاعات سری پارس جنوبی به شرکت توتال نیز اقدام تأمل برانگیزی است که در دوران وزارت زنگنه رخ داده است.

گفتنی است که شرکت توتال به خاطر پرداخت رشوه ۳۰ میلیون یورویی به طرف ایرانی در دولت سازندگی و اصلاحات (دوران وزارت زنگنه) به پرداخت جریمه محکوم شد.

لازم به ذکر است که قبل از سال ۹۲ بین ایران و شرکت CNPC چین قرارداد استثنایی تولید وصادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام ازمیادین مشترکمان باعراق بسته شده بود که زنگنه در بدو ورود به دولت در اقدامی تأمل برانگیز این قرارداد درحال اجرا را به صورت یکجانبه لغو کرد! و بعدها شرکت بدعهد توتال جایگزین چین شد.

در هفته‌های گذشته، پس از کشف دستگاه کارت خوان در دفتر وزیر نفت و نیز بازداشت مدیر مالی یکی از شرکتهای وزارت نفت، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک زن نفوذی که در تصمیمات ۱۶ مدیر نفتی تاثیرگذار بوده، دستگیر شده است! این فرد با دام‌افکنی، دست‌کم ۱۶ مدیر این وزارتخانه را به خود جذب کرده و اخبار و اطلاعات مهمی را از این وزارتخانه به خارج از کشور انتقال داده است.

حال با این اوصاف، رسانه ارگان شهرداری برای وزارت نفت رپرتاژ رفته و تاکید کرده است که اجداد زنگنه نیز وزیر بوده‌اند و این مسئله را مصداقی بر کارآمدی وزیر نفت دولت روحانی نامیده است!

** ترافیک، آلودگی و گرانی خدمات شهری، دستاورد شورای شهرِ اصلاح طلبِ تهران

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت: «ناوگان‌های شهر تهران همچنان به نسبت شهروندانی که از آنها استفاده می‌کنند کمتر است و از سوی دیگر هر سال بر کرایه و هزینه بلیط‌های سفرهای درون شهری افزوده می‌شود. در مقابل هیچ ارگانی نسبت به مشکلاتی که هر روز بر دوش مردم سنگینی می‌کند، مسئولیت نمی‌پذیرید و همچنان هم آلودگی و ترافیک در تهران بیداد می‌کند».

شورای شهر پنجم تهران که همگی اصلاح طلب هستند در سال ۹۶ با وعده‌های فراوان بر سر کار آمدند. اما در نهایت عملکردشان به نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های تهران و انتخاب هر چندماه یکبار شهرداری پایتخت خلاصه شد.

فعالین اصلاح طلب بارها اذعان کرده‌اند که شورای شهر پنجم تهران، درگیر سیاسی کاری است و دغدغه‌ای برای پاسخگویی به مطالبات مردم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 18
  • amir IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    83 7
    "وی تنها در یک قلم در قرارداد کرسنت، جریمه ۱۴ میلیارد دلاری را به کشور تحمیل کرد" ... اگه اینجوریه چرا قوه قضاییه محاکمش نکرده تاحالا و مجلس اصولگرای قبلی هم بهش رای اعتماد بالا داد ؟؟
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      34 2
      یک جاسوس انگلیسی پرونده را به شورای امنیت ملی منتقل کرد؟
    • نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      25 0
      هوس گونی کرده .
    • US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      4 75
      بهترین کار انجام مذاکرات موشکی یا همان برجام2 میباشد.
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      13 4
      هیچ کره خری نمی تواند در براه موشکها که ناموس ایران هستند مذاکره کند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      0 0
      #استیضاح روحانی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    84 15
    حتما اجداد زنگنه همان کسانی هستند که در دوره قجرها و پهلوی ها کشور عزیزم ایران را به اجانب می بخشیدند ای مرگ بر آن وزرا و وزارت و افتخارات آن مشرق سوابق خائنین را واکاوی و منتشر کنید
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      6 2
      شیخعلی خان زنگنه بیست سال وزیر صفویان بود
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    80 9
    افساد طلبان شما دچار جمود فکری ومرگ مغزی شده اید .دست از دامن آمریکا بردارید وبخودتان بیایید .خیلی زود باید جواب این حرفها را در دادگاه عدل الهی وپیشگاه خدا بدهید.دست از ظلم بردارید ‌‌‌‌.توروایت آمده یکی از چیزهایی که زود جواب میگیرد ظلم است .پس از خواب خرگوشی بیدار شوید.تا قبل از اینکه اجل فرا رسد که شتری است که دم خانه شما هم خواهد نشست شاید بزودی‌‌.
  • تمشکال IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    44 3
    اظهار نظر های این چنینی در مورد مذاکرات موشکی گویای این است که برخی ها در جنگ رسانه یا کشته شده اند و یا مجروح و معلول ! در مورد هرمیداس حالا قضاوت با شماست
    • سید IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      44 4
      هرکس که مداکره شعارش/ استخر فرح در انتظارش! انشاءاللّه! از جمله جملگی اصلاح طلبان تهوع آور!
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      4 2
      آرزوی مذاکره موشکی را به جهنم خواهید برد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    66 12
    زنگنه بدترین وزیر در صده اخیر بوده است! امریکا حتی اگر با ایران به تفاهم هم برسد، به محض رسیدن به خواسته هایش، باز هم زیر توافق خواهد زد! حرف حضرت آقا را بگوش بسپاریم که فرمودند آمریکا غیر قابل اعتماد است!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    6 46
    بازی دوسر برد
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      38 5
      از نظر خائنین و وطن فروشان
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      10 2
      پیشرفته تر از برجام برد برد !
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      17 4
      مثل برجام خخخ
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      19 3
      شما اصلا وطن میشناسی
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    25 16
    زنگنه که خودش هفتاد سالش .اجداد ایشان حتما در دوره شاه وزیر بودند.؟عجب!!!خیلی خنده داره یک جکی گفتند که آدم روده بر میشه.
  • علیرضا IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    46 5
    اولا اونی که بخواد بر پای میز مذاکره موشکی *غلط میکنه* که همچین غلط اضافه ای بخواد بکنه ثانیا باز هم غلط میکنن با سرنوشت یه ملت بازی کنن ثالثا غلط میکنن که بخوان به این ملت خیانت بکنن رابعا غلط میکنن حرف مفت بزنن خامسا غلط میکنن آب تو آسیاب دشمن بریزن و غلط میکنن های دیگه ای که حوصله نوشتنش ندارم بی شرف اونی که بجای تمرکز رو وضع معیشت مردم دنبال حراج گذاشتن ملت خودش باشه
    • علی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      31 10
      گاهی با خودم میگم این کشور باید به خاطر حماقته رای به روحانی و اعتماد به آمریکا نابود بشه. ولی بعدش به یاد حضرت علی میفتم که حق الهیش رو ازش گرفتن و همسرش دختر پیامبر رو به سادگی شهید کردن و خدا اونقدر صبر داشت که همون لحظه از هستی ساقطشون نکنه و بهشون فرصت بده. فقط امیدوارم توی این انتخاباته مجلس و دولت، مردم از فرصتی که خدا بهشون داده استفاده کنن و دست از خیانت به خودشون بردارن وگرنه شک دارم ایندفه خدا از خودش صبر نشون بده
  • LB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    32 4
    خدا لعنتشون کنه که حاضرن عامل قوت کشور و سپر دفاع از کشور در برابر دشمنان و جنگ رو بفروشن که فقط اون قلدر چاخان برگرده سر میز! میزی که جز فریب و فشار و تحریم هیچی نداشت
  • FI ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    51 2
    هر کس از برجام موشکی گفت خائن به کشور است یا جاسوس غرب است یا سیاسی نادان! چون بعد از برجام موشکی مرحله بعدی حمله به ایران است..
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      5 23
      شما کشور میشناسی؟
    • حمید DE ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      1 0
      درود ب شرفت، اگه موشکی رو بدیم تارو مارمون میکنن
  • مسیح IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    25 5
    اینها از مردم می ترسند وگرنه موشک ها را تحویل می دادند هنوز هم دیر نشده خط خفت و دریوزگی ادامه دارد.چند صباحی دیگر به این نقطه هم می رسیم
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    7 44
    از لحظه آمدن ترامپ میشد جلوی خسارت بزرگ بازگشت تحریمها را گرفت محدودیتهای هسته ای که طبق ان پی تی دائمی بود مذاکرات موشکی برای رفع نگرانی غربی ها می بایست شروع میشد و اینقدر خسارت به مملکت نمی خورد همان کاری که الان مجبوریم انجام دهیم تا به نقطه صفر برگردیم
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      12 4
      تا زمانی که اجازه ندیم خاورمیانه تجزیه بشود این تخاصم وجود داره. هدف آمریکا و اسرائیل تجزیه خاورمیانه است. با توجه به مزاحم بودن ایران باید این کشور تنبیه شود. قدرت نظامی آن کاهش یابد جنگ های منطقه ایی از سر گرفته شود.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      15 1
      لعنت بر خفت ذلت و خواهنده آنها
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      18 4
      شما مجبورید خیانت کنید اما اجازه همچین غلطی نه به شما و نه به اربات نخواهند داد بحول و قوه الهی .
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      6 13
      ان شاء الله موشکها را که بتن بریزیم دیگر بهانه های آمریکا تمام می شود و به ایران هم حمله نمی کند! حالا بگذریم که در مورد عراق اینکار را کرد!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    12 1
    مذاکره موشکی زمانی کلید می زنیم که بمب 12 هزار کیلومتر اتمی داشته باشیم اونم خیانته
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    25 1
    اگر آمریکا به برجام بازگردد، می‌توانیم مذاکرات موشکی را کلید بزنیم!/ شما قاشق زنی و بیل زنی هم بلد نیستی چه برسه به کلید زنی .ولی تو مخ زنی همه تون استاد و شیاد هستید شما اصلاحطلب چی ها/
  • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 22
    هر چی باشه اصلاح طلبان بهتر از بعضی ها هستند در راستگویی و ....
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      8 2
      حیف که با امثال مفت خور هایی مثل تو باید بسوزیم و بسازیم اما بدان، دور بعدی دور امثال تو نخواهد بود انشاالله.
    • DE ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      1 1
      ۱۶:۵۸ هر چی باشه اصلاح طلبان بهتر از بعضی ها هستند در راسپوتینی
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    19 2
    غلط میکنند سر برنامه موشکیمان تصمیم بگیرند .اگر مملکت داری نمیتونن بکنن برن بمیرن بهتره .شش ساله که مملکت رو به نابودی کشاندن افساد طلبها
  • احمد رضائی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    12 0
    اقای عزیز در طول تاریخ فلسفه جنگ جز طمع و کمبود امکانات و قدرت در یک طرف و وجود امکانات توام با ضعف و ساده لوحی در طرف مقابل نبوده است . دو عنصر طمع و زیاده خواهی و کمبود امکانات که قابل انکار نبوده و نیست لذا در یک طرف قدرت و طرف دیگر ضعف ؛و ساده لوحی . به نظر شما اندیشمند گرامی از این متن وزین شما چگونه باید برداشت کنیم ایا جز دو برداشت ساده لوحی و خیانت میتوان برداشت دیگری را استنباط نمود .بیائید از توهم اقازاده گی و روشنفکری به سیرت ازاده گی پناه ببریم
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    13 0
    اجداد زنگنه هم مثل خودش گند زدند مثلا بیستون یکی از افتخار آثار تاریخی ایران در دوره هخامنشی و سند مکتوب تاریخ ایران را زنگنه با حماقت و عمد تخریب تا منویات خود را ثبت کند ایا این گند زدن به تاریخ یک کشور نیست؟ دوم کدام منبع معتبر تایید کرده اجداد زنگنه وزیر بوده اند؟
  • وطن دوست IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    17 0
    ای افساد طلبان خودتان را رو کنید مطمین باشید روزی با کوچکترین اشاره رهبر در توالت ترامپ خفه خواهید شد از بس عاشق ترامپ و یهود ملعون هستید که به جای خدا از انها می ترسید انها ولی شما را اندازه سگشان ارزش،نمی دهند پس حالا که اینقدر انها را دویت دارید در توالتسان خفه خواهیم کرد سما را سکوت ما نه از ترس بلکه اطاعت پذیری از ولایت فقیه هست
  • مهدی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    18 1
    خدالعنت کند همه خائنین وجاسوسان ومنافقین وواداده های داخلی که در جبهه دشمن بازی میکنن امین یا رب العالمین به حق محمد وال محمد
  • بهزاد AZ ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 26
    بجای آمریکا بشینید با اسرائیل مذاکره کنید همه چی حل میشه.
    • حسنا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      1 0
      اسرائیل یک رژیم غیر قانونی است که به لطف خدا بزودی بدست جوانان غیرتمند فلسطینی و لبنانی از بین خواهد رفت.
  • جواد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    5 5
    با سلام تاریخ همیشه تکرار میشود .همانندزمان حکومت قاجار ها در امتیاز دادن ها و.......
  • فرشاد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    14 2
    مذاکره بر مسائل نظامی حماقت محض هست، لعنت بر افرادی که میگن ایران نباید قوی باشه. به جای این حرفها از نخبگان صنعتی حمایت بشه تا کشور رو صنعتی کنن و کمتر به بقیه متکی باشیم...
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 8
    شما ظاهرا هنوز در حال و هوای سال 57 هستی
    • احمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      4 2
      شما هم تو حال و هوای 1919 هستی.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    14 1
    اهل دنیا تا صدای تهدید به جنگ به گوششان میخوره فوری دستها را برای مذاکره بالا میبرند. آقای لادن و خیلی ساده لوح است
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    7 0
    برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ضعیف پامال است نگــــر بدفتر کـــــردار مردمان بزرگ / که عـــز و جــــاه نصیب رجـال فعال است گذشت دوره سلطان حسین و دلشادم / که روزگار بعکس مرام جهــــال است هسته ای به فنا رفت موشکی راهم بدهید اعتدال وتدبیر اصلاح طلب
  • رضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    8 0
    مگه شما نگفتین صحبت درباره موشک خط قرمز ماست پس چیشد اگه قرار بود در مورد موشک گفت گوی انجام پذیرد چرا قبل از خارج شدن امریکا از برجام این کار انجام نشد.....خواهشا خواهشا به این فرانسه موزی اعتماد نکنید ...به حرف رهبری و سپاه عزیز گوش کنید مذاکره موشکی خودکشی محضه حاضریم از گرسنه گی بمیریم اما ذلت نه...موقع جنگ یادتون رفنه برای یی جعبه فشنگ چه بدبختی داشتیم حالا میخواین در مورد موشک مذاکره کنید....ٔ؟
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    15 0
    باسلام عزیزان اگر موشک نداشتیم .اصلا مذاکره ای درکار نبود بلافاصله ما را نابود میکردند. اگر کسی بگوید غیر این است . آیا آن کس آدم آنهانیست؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    7 0
    اگر دست من بود اون کسیکه گفته مذاکره موشکی را باید انجام بدیم ، بلافاصله دستگیر میکردم . من نمیدونم حتماً مدرک از خود سازمان سیا و موساد لازمه که مشخص بشه این افراد عامل امریکا و اسرائیل هستند تا اینها دستگیر بشن ؟ مسئولان قضایی و امنیتی چرا این افراد رو دستگیر نمیکنند ؟ دیگه واضح تر از این بگه که باید خودمون رو خلع سلاح کنیم ؟
  • رضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 14
    من میخام بدونم که ایران موشک اتمی هم داشته باشه بعدکجابه کارش میادودرکدام کشورمیتونه استفاده بکنه؟خودمون هم میدونیم اونا1000برابرقوی ترنددلمون را به دوتاموشک رده خارج روس وکره شمالی خوش کردیم اسرائیل تمام تلاشش اینه جنگ را به داخل ایران بکشونه متاسفانه مشتی تندروهم درایران دانسته یا ندانسته اب تو اسیاش میریزندبابافکری بحال مردم بکنیدکه فشاراقتصادی داره خوردشون میکنه قیمت تمام کالاهاسه برابرشده
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      0 0
      اقتصاد که شما حسابی آباد کردید رو هم که ... شما خیلی شجاعید که ترستان را علنی و مکرر ... ! برچسباتون هم همون برچسبهای ارباباتون هست . شجاعت و محالفت با خیانت یعنی تندروی !
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      4 0
      روسیه از لحاظ موشکی سرتر از دیگرانه به خورده تحقیق بد نیست
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      6 1
      همون کره شمالی اگر موشک و ... نداشت آمریکا حاضر به مذاکره باهاش می شد ؟ آمریکا به عراق ، افغانستان ، پاناما و ... حمله کرد بدون دغدغه چندانی اما نسبت به ایران بارها سرک کشیده اما یا چشمش کور شده یا ازش گرفتند
  • DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    14 1
    مرگ بر اون خائنی که میگه ایران باید مذاکره موشکی بکنه . این بیشرفها مامور امریکا هستند و قصد خلع سلاح کردن ایران رو دارند .
  • احمد IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 2
    کاملا موافقم، رژیمی که بارها و بارها از موشکها و سلاح هسته‌ای علیه غیر نظامی ها استفاده کرده، بیاد موشکهاش و تسلیحات هسته‌ایش رو تحویل بده.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    6 0
    بابا دستگیرشون کنید این منافق ها و جاسوس ها را شرشون را کم کنید از سر ملت و انقلاب
  • ابوالفضل IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 0
    خاک تو سرتون مذاکره موشکی یعنی گشور رودو دستی تقدیم بیکانه کنیم هارتو پورت داشتین اگه امریکا بگه باشه گشور رو دو دستی تقدیم میکنید
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 1
    خاک بر سرمان کنند اگه بخواهیم موشکهایمان را تحویل آمریکا بدهیم ذلت تا کجا ؟
  • Farzad IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 2
    برجام یا همان معاهده ترکمن چای ..مذاکرات باید هرچه زودترمتوقف شود تاما به اصل خودمان برگردیم .خدایا کی روحانی دوره ریاست جمهوریش تمام میشود تا دوبار این ملت عزتمندگردد.ملت گول خورده ورای داده به روحانی .دست ملت مونده توی حنا. انشاالله که هرچه زودتر این پیچ خطرناک را ملت ایران رد کندروحانی هم برای همیشه مثل خاتمی بایگانی شود.به امید آنروز.
  • محمود شهروند IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 2
    اگر آمریکا به برجام هم برگردد هیچگونه دستاوردی برای ملت ایران ندارد موضوع موشکی خط قرمز ماسک بیان این موضوعات نباید مطرح شود در طول تاریخ آمریکا همیشه دبه کرده است هرگونه توافقی و مذکره با آمریکای گرگ صفت صحیح نیست وقتی مقام معظم رهبری حتی حاضر نیست نامه رئیس جمهور را باز کنه این خیلی مفهوم و پیام دارد که باید دانست که آمریکا نه قابل اعتماد است نه قابل اعتماد خواهد بود .
  • Farzad IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    5 2
    اگردرمورد توانمندیهای موشکی مذاکره کنیم شک نکنید مثل لیبی وعراق همه موشکها را سوارکشتی میکنند ومیبرند وبعد شک نکنید کشور مارا باخاک یکسان میکنند .وهمه ملت را گردن میزنن .پس هرکس ‌می خواهد باشد فرقی نمی کند ‌درمورد توانمندیهای موشکی مذاکره کند خائن به ملت وجاسوس موساد وسازمان سیا است.
  • شهریار هخامنشی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    5 0
    با سلام. مذاکره موشکی!!! مثل این است که با کسی شطرنج بازی کنی و طرف از شما بخواهد بدون وزیر و رخ به بازی ادامه دهید. فقط یک احمق تن به این شذایط خواهد داد. آیا عراق سوریه و لیبی درس های لازم را به عده ای نداده است؟ بدون تردید کسی که در داخل از امکان مذاکره موشکی حرف بزند خائن به وطن است بدون نگاه به هر گرایش چون این قضیه نگهبان ناموس وطن است. البته به اندازه کافی مرد هست تو این مملکت.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 4
    زنگه نمیگذارد بخورید ناراحت هستید ازش
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      4 1
      آره فقط اماراتیها و بچه نماینده ها و نماینده های ادوار و باشگاه نفت و نیرو و آن خانم بوق و... بخورند و استخدام وزارت نفت بشوند اشکال ندارد.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 1
    اول نادانی آنجاست که انسان فکر کند از همه عاقل تر است فرموده امام علی علیه سلام آنانی که برای خودشون کارشناسی می‌کنند طرف ما از پشت کوه نیامده یادتان باشد گفتم سرتان گرم کارای دنیوی عدعای تا چیز دیگریست
  • اسد PL ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 3
    تو نظرات عده ای خاص تا دلت بخواهد از انواع توهین مثل بی شرف خائن مرگ جاسوس منافق دروغگو پیدا میشه بعد اینا همگی خود را عقل کل و در صراط مستقیم هم میدانند .
  • موشک قاره پیمای ایرانی AT ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    7 0
    هر مقام دولتی یا غیر دولتی که دم از مذاکره ی موشکی بزند باید تابعیت ایرانی اش لغو و از کشور اخراج شود...
  • مهدی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 3
    مذاکره کردن هیچ اشگالی ندارد مردم دیگه خسته شدن از ین همه مشگلات اگه مذاکره نکنیم جنگ با ناتو وامریکا حتمی میباشد
    • حیدر صالح IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      0 1
      پر خوری باعث ترس و بیخوابی یا آشفتهخوابی میشه . از روی شکم سیری نظر ندهید
    • رضا IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      2 4
      با سلام من کاری به اصلاح طلب واصولگرا وغیره ندارم چون هیچیک به دنبال منافع ملی نبوده اند چون اینها کاری بجز انداختن توپ در زمین مقابل ندارند بعد از چهل سال هنوز عقلی درستی ندارند هنور خود را در گذشته ودوران کودکی می بینند وشعار میدهند منافع ملی فقط موشک وهسته ای نیست این یک انحراف فکری است ما هنور یک مدیریت اقتصادی درست ابتدایی نداریم بعد از گدشت پیش از چهل سال هنوز شاه را دزد میخوانیم و خود را امین و با همه دنیا هم سر جنگ داریم و همه دگر اندیشان کافرو دشمنند کاش کمی عقلانیت وتفکر
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 4
    باید مسایل هسته ای موشکی منطقه ای حل شود ومرحله بعدی که ترس ازش دارید حقوق بشر تا مثل کره شمالی نشیم کدا وکشنه
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      12 1
      بعدش هم شخص خودت باید بری جلوی کروزهای آمریکایی وایسی ..راستی اونا فرق تندرو و میانه رو نمیفهمن ..خخححح
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      14 3
      کره شمالی تنها کشور دنیا است که نه بیکار دارد و نه معتاد و نه کارتن خواب و نه تورم و نه ترافیک و نه آلودگی و...
  • DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    زنگنه باید به خاطر قراردادهای مشکوک و زیانهای مالی به کشور و پورسانتهای زیر میزی محاکمه بشود . مشرق باوجود صحیح نوشتن ارقام ، مینویسد کد امنیتی اشتباه است .چرا ؟؟؟؟
  • علی اسحاقی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 0
    در این روزنامه رو باید گل گرفت خاک به سرتون که این تهدیدا رو می بینید بازم از مذاکره نظامی دم می زنید برید بمیرید اگه نمیرید خودمون خاکتون میکنیم دولت خاین پست این دولت از دولت بنی صدر بدتره
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    توان موشکی قابل مذاکره نیست
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 0
    دولت باید گزارش عملکرد بده
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    شهرداری اصلاح طلب تهران جز گرانی هیچ چیزی نداشته
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    الان زنگ حساب دولت هست
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    اصلاح طلب ها همشون وطن فروشن اینها بجزء خیانت و وطن فروشی چیزی بلد نیستند دیدن تو مملکت ولکن هم نیستند خون شهدا پدر تون رو در بیاره
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 0
    موشکی رابدیددیگه نه ایران وجوددارد ته ایرانی یعنی نسل ایران رانابودمیکندوهم ناموس مارا
  • امید ایمانی FR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 1
    اصلاح طلبان قصد فروش آبروی ایران را کرده اند اما بدانند خون شهدا ضامن این کشور است و هیچ جاسوسی نمیتواند چوب حراج بر خون عزیزان ما بزند آنکه هوایی شده که موشک را بده خیلی بیجا کرده مگه مردم را مرده فرض کرده خیلی غلط میکنی خونت مباح است خائن وطن فروش
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    مطمئن باشید همشهری هم این گزارش را مجانی چاپ نکرده. نویسنده اش هم روابط عمومی وزارت نفته. وزارت نفت یک گنج بزرگه در اختیار زنگنه برای بده بستان و خرید و فروش آدم و رسانه. هر کس می خواهد در مورد اجداد خطرناک زنگنه چیزی بخواند کتاب خاطرات فردوست را بخواند.
  • زهرایی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 0
    یعنی این حضرات نمی فهمند که سپر دفاعی کشور این سیتمهای موشکی است؟ چقدر با پر رویی و وقاحت می خواهند با تضعیف سیستمهای موشکی کشور، راه را برای حمله دشمتان هموار کند؟ شرم کنید. واقعا شرم کتید.
  • کامران IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 1
    خاک بر سر ان کسانی که آزمایش موشکی را علنی کردند و تبلیغ کردند
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      1 0
      خاک بر سر خودت . علنی و تبلیغ برای اینه که دشمن بدونه و جرات نکنه اصلا فلسفه فراهم آوری تواناییهای نظامی برای ترس و حتی المقدور اتفاق نیافتادن جنگه اگه علنی و تبلیغ نشه که فکر می کنم ناتوانیم و حمله می کنه ...
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
      0 0
      بزرگترین کارکرد صنایع نظامی اتفاقا برای پرستیژ تبلیغاتی کشور ها است
  • احمد IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 1
    ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
  • محموذ IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    خیلی بیجا میکنند که بخوان سرمیز برجام موشکی بشویند. خیلی مرد باشن بدون اتکا به اجانب اقتصاد این مملکت رو رونق بدن که میتونن رونق بدن ولی نمیخوان خدا لعنت کنه خائنین به این مردم و مملکت رو
  • متین IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 1
    مدیریت این سایت خودش از امریکایی ها بدتره ..اونا حر فشونو نظرشونو تو خیابون داد میزنن بدون هیچ واهمه ای ما نظرمونم توی سایت میدیم جرات پخشش رو ندارن ..ادم بد نیست یخوورده داشته باشه
  • ادهمی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    به شتر گفتند که کوهانت خیلی کج است برگشت گفت کجام راسته که کوهانم گج نباشه حالا کجای کار این اصلاح طلبان خانی درست است که در زمینه خدمات شهری هم درستا باشد اینها هر روز که می گذرد برای کشور ضرر میزنند خدا لعنتشان کند.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    گیریم پدر تو فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل جناب نامدار ماندگار؟!
  • وطن پرست IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    کی گفته اگر آمریکا به برجام برگردد میتوانیم مذاکرات موشکی را کلید بزنیم؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟ این شخص چه مسئولیتی دارد؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 0
    اگه مي خواهيد اوج خيانتهاي بعضي ها رو در برجام نا فرجام بدانيدحتمآ برنامه جهان آرا ي دوشنبه شب روببنيد. خدا ازشون نگذره.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    دولت قوی ومعتاد به مذاکره.انها اگه ۲ ماه دیگه موفق به مذاکره نشن حتمی افسردگی می گیرن
  • گل IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    باورکنیم اقایون از توتال رشوه گرفته اند مگه میشه داده باشند جور درمیادخنده اوره
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    اروپا به ما بدهکار است
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    زنگنه یکی از ضعیف ترین وزرا است
    • DE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      0 0
      زنگنه یکی از ظریف ترین وزراست.
  • عباس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    بزودی جنگی ویرانگر برای همه!!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    اومدیم و موشکها رو هم مثل انمی نابود کردم و دوباره امرکا از برجام خارج شد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس