کد خبر 973215
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
واکنش چین به گام دوم ایران؛ ابراز تأسف و دعوت همه به خویشتنداری

وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم ایران برای ادامه روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام چینی همچنین با ابراز تأسف از عبور ایران از سطح برجامی غنی‌سازی، تأکید کرده است که مسئله هسته‌ای ایران باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید:

شرط ارتقایافته روحانی برای ماکرون

روز گذشته جمهوری اسلامی ایران در پایان مهلت ۶۰ روزه به طرف‌های برجام برای جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، گام دوم کاهش تعهد به برجام را اعلام کرد. بر این اساس، ایران دیگر خود را به سقف ۳.۶۷ درصدی غنای اورانیوم متعهد نمی‌داند و سطح غنی‌سازی را «بر اساس نیاز» خود تعیین می‌کند.

پیش از این، در ۱۸ اردیبهشت ماه مصادف با سالگرد خروج یکجانبهخ آمریکا از توافق هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که دیگر به سقف میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین متعهد نیست. ایران در آن زمان، دو ماه به کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای فرصت داد تا وعده‌های اقتصادی مورد انتظار در برجام را محقق کنند.

با وجود آنکه آمریکا بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کرده، کشورهای اروپایی اقدامات تازه ایران که بر اساس بند ۲۶ و ۳۶ برجام صورت گرفته را محکوم کرده و گفته‌اند ایران «باید» به صورت یکجانبه به اجرای این توافق چندجانبه ادامه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    15 2
    خوب توهم موجودی اورانیومتو بده به ما ما هم تا قیامت تو رو دعوت به خویشتن داری می کنیم.ما عزت ایران برایمان مهم است. رفیق سوسول دوست نداریم.این به آن در .
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      6 1
      آی گل گفتی
    • US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      1 19
      ایران باید خویشتن داری داشته باشد. بهترین کار برجام2 است.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      2 1
      مرگ بر چین
  • سید IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    6 1
    انگلیس و آمریکا و ... اگر فکر کردند که ایران عزیز ، کشوری مشابه لیبی است پس صد در صد در خواب نازند بیدارشان نمی کنیم به موقع بیدار خواهند شد . فقط می توانم بگویم دنیا با وجود لجن های مثل رییس جمهور آمریکا و متحدانش آرامش ندارند و انشالله خداوند بزرگ این انسانهای کوته فکر را بر سر جای خود می نشاند . توکل به خدا
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 1
    کشوری که بر عکس آنچه در ایران تبلیغ میشه از شیطان بزرگ وحشت داره و ایران را به خویشتنداری دعوت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس