کد خبر 973049
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
دژپسند نمایه

تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی کشور است که ضمن کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد است.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در پیامی به مناسبت روز مالیات نوشت:


پایه ریزی رهایی از بودجه مبتنی بر نفت از سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام آن در سال‌های اخیر، همواره فرصت استفاده و برنامه ریزی برای ظرفیت سازی از درآمدهای پایدار غیرنفتی و بومی سازی و مردمی سازی اقتصاد را برای سیاستگذار خلق کرد. شرایط کنونی و تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و موهبتی الهی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی کشور می‌باشد که ضمن کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد و مقاوم سازی اقتصاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

شروط وزیر اقتصاد برای معافیت مالیاتی صادرکنندگان غیرنفتی


ثمرات پرداخت مالیات، امنیت بیشتر، آموزش بهتر، گسترش خدمات بهداشتی، ترویج عدالت و کاهش فقر، و مشارکت در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور است. البته باید به این مهم اذعان نمود که آگاهی مردم از محل و نحوه هزینه کرد مالیات ها، انگیزه‌های آن‌ها را برای پرداخت مالیات افزایش خواهد داد.

با توجه به ظرفیت عظیم آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی، امید است که پرداخت مالیات داوطلبانه و صادقانه به مثابه فریضه دینی و وظیفه ملی تبدیل شود که ثمره این مشارکت مردم در مدیریت اقتصادی کشور، توسعه پایدار و ایمن سازی اقتصاد کشور از شوک‌ها و آسیب‌های خارجی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، افزایش آرامش و رفاه جامعه و ارتقای جایگاه و شأنیت اقتصاد ایران در میان اقتصادهای مهم دنیا خواهد بود.

اینجانب ضمن تشکر از تلاش‌های کلیه همکارانم در سازمان امور مالیاتی، توصیه به برنامه ریزی برای پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی با هدف شفاف سازی و سالم سازی، توسعه عدالت مالیاتی و استفاده از ابزارهای مالیاتی در جهت کمک به رونق تولید و حمایت از مودیان مولد و خوش حساب می‌نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    ظرفيت هاى بالقوه مالياتى!!!! پس فهميديم تحريم ها فرصت طلايى براى كياست!!!! فرصت خوبيه كه مردم رو با گرفتن ماليات بچاپيد با زور از بدبختايى مثل ما كه درآمد آنچنانى نداريم ماليات بگيريد و خودتون هم از دادن ماليات در بريد آره فرصت طلايى هست براى شما
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    برای کی؟!
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    برای چه کسی!! امثال داماد وزیر محترم!!؟
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    اخذ مالیات درست جزء ارکان هر دولت موفق است بشرطی که برای خرج کرده های آن جواب دهند شما بعنوان مثال یک سری به اداره چاپ و اسکناس ضرابخانه بانک مرکزی بروید و عملکرد ۱۰ ساله آن را بنگرید و یا حتی خود بانک مرکزی و پاداش پایان خدمت و رقم های نجومی را ببیند (مثال را از خود زیر مجموعه ی وزارت اقتصاد زدم )بعد از اخذ مالیات از مردم منزجر خواهید شد چون چند نفر مالیات دهند تا پا داش پایان خدمت بالای یک میلیارد یک نفر تامین شود یا شرکت های دولتی یا وزارت نفت که بعضی از نماینده ها هم تلاش برای ورود به آن دارند بخاطر حقوق های بالای بیست میلیون و پاداش آن بله آقای وزیر اخذ مالیات که نحوه اخذ هم مبانی درست داشته باشد امری ممدوح است ولی خرج کرد آن مهمتر است مالیات پول نفت نیست که دولت جوابگو نباشد اگرچه هر دو پول ملت است ولی مالیات بیشتر به چشم مردم می آید
  • علی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    مالیات یا پول زور؟؟ مالیاتی که بیشتر و به صورت راحت‌تر از کارمند و کارگر می‌گیرید و در مقابلش کاری انجام نمی‌دید
  • سینا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 0
    آره تحریم یک فرصت طلایی برای آقا زاده ها مسولین ورانت خواران است نه برای مردم که با گرانی دارند می میرند
  • علي اصغر سهرابفر IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 0
    بنام خداوند يكتا با احترام ، جناب وزير اين از اون توفيق هاي اجباري مي باشد كه شما خيلي دوست داري عقل كل زندگي مردم نابود ، كارخانه ها ورشكست ، حجم پول چند برابر ، ارزش پول به لجن ، نرخ طلاق بيداد ، گرسنگي فرياد و فساد شغل و... باز تو شعار مي دهي و توهم مي زني !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس