صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۶ تیر

اصلاح‌طلبان در این روزها و بعد از جسارت انگلیس و توقیف نفت‌کش ایرانی، از ترس، دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ترکان: انگلیس بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد، نباید اقدام متقابل کنیم!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «دنبال روش‌های حقوقی باشیم» به قلم «اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور نوشت: «دونالد ترامپ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دعوت کرده و می‌خواهد با هیاهوی سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی یک بیانیه دریافت کند. این برای کشور ما خیلی مهم است که اروپایی‌ها و آژانس بین‌المللی و همه کشورهای مستقل جهان الان به ما حق می‌دهند و معتقدند که ما به تعهداتمان پایبند بوده و هستیم و این ترامپ است که نسبت به تعهدات پایبند نبوده و نیست. بنابراین ما باید این رویه را حفظ کنیم و نباید در موضعی قرار بگیریم که مردم دنیا تصور کنند نسبت به تعهداتمان عدول کرده‌ایم».

ترکان در ادامه نوشت: «ترامپ را باید یک سیاستمدار ورزیده بدانیم. سیاستمداری که سعی می‌کند در جاهای مختلف برای خودش با گفتار متفاوت، موقعیت کسب کند...اگر ترامپ بخواهد جنگی را شروع کند در دور اول ریاست جمهوری‌اش نخواهد بود. از طرفی انگلیس همیشه دنباله‌رو آمریکا بوده است و حتماً هم در توقیف نفتکش ایرانی فکر عواقبش را کرده است. چون این موضوع هم عواقب حقوقی دارد و هم عواقب اقدام متقابل. سیاست ما، آغاز جنگ و ورود به جنگ نیست. آقا هم فرمودند که جنگی اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین ما باید دنبال روش‌های حقوقی باشیم. اکنون باید از این اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی به دستگاه‌های بین‌المللی شکایت کنیم و اقدامات حقوقی انجام دهیم».

تجربه‌های دیگر کشورها و همچنین تجربه‌ای که ایران در صحنه بین المللی کسب کرده، موید این مسئله است که هر کشوری که از موضع اقتدار در مقابل نظام سلطه ایستاد، نتیجه خوبی گرفت و در مقابل، هر کشوری که از موضع انفعال در مقابل نظام سلطه قرار گرفت، دچار خسارت شد.

یک مثال روشن، هدف قرارگرفتن پهپاد متجاوز آمریکایی توسط غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. به اذعان رسانه‌های غربی، این اقدام مقتدرانه، شوک بزرگی به آمریکا وارد کرد و کار به جایی رسید که ترامپ از ایران تشکر کرد.

کارشناسان و صاحبنظران تاکید دارند که اقدام کشورمان در واکنش به توقیف نفت کش ایرانی توسط انگلیس، باید در راستای اقدام متقابل باشد. روشی که یکی از نتایج بسیار مهم آن، بازدارندگی و ممانعت از تکرار چنین اقدامات گستاخانه است.

قطعاً به موازات اقدام متقابل، باید پیگیری‌های حقوقی نیز انجام شود؛ اما این پیگیری‌ها مانع از واکنش قاطع ایران به گستاخی انگلیس نیست.

در روزهای گذشته، «فریدون مجلسی» از فعالین اصلاح طلب در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «اگر تهران به عمل متقابل دست زند به عنوان نمونه یک نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی ایران توقیف شود، چنین عملی از نظر آنها به معنای اعلام جنگ تلقی خواهد شد»!

** ابتکار: با تندروی، درهای اقتصاد ایران را به روی جهان بسته‌ایم!

روزنامه ابتکار در یادداشتی با عنوان «این قفل با چکش باز نمی‌شود» نوشت: «یکی از بزرگان از منظر و موضع همدلانه و مشفقانه خطاب به دولتمردان طی روزهای اخیر گفته بود:"نام دولت‌تان که «تدبیر و امید» است و می‌گویید کلید را هم دارید، پس مشکلات قفل شده را با کلیدتان حل کرده و قفل را باز کنید و اگر دیدید قفل‌ها با کلیدتان باز نمی‌شود لااقل آن را با چکش باز کنید." این سخنان هرچند می‌تواند به التیام روانی مردم در این شرایط سخت اقتصادی کمک کند اما باید دید واقعاً می‌توان با همین چند نصیحت مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد؟ ناگفته پیداست که اقتصاد به عنوان یک علم و تخصص مهم، تابع متغیرهایی است که قطعاً با دستورالعمل و البته این توصیه‌های دلسوزانه فاصله دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر سیستم بانکی کشور ارتباطی با جهان نداشته باشد نمی‌توان به بهبود آن نیز امید کامل داشت. به نظر می‌رسد اتفاقاٌ مشکل اقتصاد کشور از آنجایی آغاز می‌شود که به جای کلید، چکش به دست گرفته شد و خود دولت نیز در آن دخیل شد. مسئله درست از جایی آغاز شد که راه حل‌های بخشنامه‌ای و دستوری را جایگزین شیوه‌های علمی کردیم. اقتصاد هر کشور بی‌تردید به سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به سمت و سوی درست احتیاج دارد اما این مهم زمانی رخ خواهد داد که سرمایه احساس امنیت کند. امنیتی کردن اقتصاد البته راه حلی نیست که بتوان با آن بخش خصوصی را شکوفا کرد و امید داشت تا اشتغال مولد ایجاد شود. درهای اقتصاد را نمی‌توان با تندروی به روی جهان بست و انتظار شکوفایی داشت. بنابراین اقتصاد امروز راه‌حل عملیاتی می‌خواهد، اما بی‌شک راه‌حل‌های آن نیازمند تغییر در بسیاری از ساختارهای موجود در سپهر سیاسی و اقتصادی کشور است».

در روزهای گذشته، آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» خطیب نمازجمعه تهران گفته بود: «مسئولان شاهد این گرانی‌های سرسام آور باشند و ببینند طبقه مستضعف در چه شرایطی است. دولت که دولت «تدبیر و امید» است و کلید هم که دارد! مشکلات قفل‌شده را با کلیدتان باز کنید و اگر با کلید باز نمی‌شود لااقل با چکش قفل را باز کنید. اگر تدبیرتان هم صحیح نیست، با انسان‌های با تجربه مشورت کنید و دولت با مجلس گامی به‌سوی حل معضل بردارد چراکه مستضعفان کارد به استخوانشان رسیده است».

طیف اصلاح طلب با توهین به منتقدان، خود را مسلط به دیپلماسی و متخصص در امور اقتصادی جا می زند، این در حالی است که افزایش تحریم‌ها در پسابرجام و کوچک شدن سفره مردم در دولت آقای روحانی، بیش از پیش ثابت کرد که این طیف نه شناختی از دیپلماسی و روابط بین الملل دارد و نه کمترین آشنایی با علم اقتصاد.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که «با تندروی، درهای اقتصاد ایران را به روی جهان بسته‌ایم»! این ادعا در حالی است که اکنون ۶ سال از آغاز به کار دولت روحانی- با شعار تعامل سازنده با جهان- و ۴ سال از امضای برجام- توافقی که اصلاح طلبان آن را برد- برد می‌نامیدند- سپری شده است. دولتمردان و اصلاح طلبان تاکید داشتند که با امضای برجام سرمایه خارجی به ایران سرازیر می‌شود و ۱۰۰۰ آل سی باز می‌شود و تمامی تحریم‌ها به تاریخ می‌پیوندد. اما در نهایت از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۱۳ هزارتومانی! و علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، تحریم‌ها نه تنها لغو نشد، بلکه بر دامنه آن نیز افزوده شد!

در روزهای گذشته «محمد فاضلی» معاون «حسام الدین آشنا» در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود: «مشکل ما فقط این نیست که با بیرون مذاکره نمی‌کنیم، با داخل هم مذاکره نمی‌کنیم، یعنی حکومت با مجموعه نیروهای داخلی بر سر اینکه چه باید کرد هم مذاکره نمی‌کند»!

متاسفانه اصلاح طلبان با گل به خودی، همیشه ایران را مقصر جلوه می‌دهند و آمریکا و شرکای واشنگتن را بزک می‌کنند.

** نظارت استصوابی نباشد، مشارکت بالا می‌رود!

«فیض‌الله عرب‌سرخی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «اگر نظارت استصوابی نباشد، مشارکت در انتخابات بالا می‌رود».

در حال حاضر در تمامی کشورهای جهان، از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان و...سیستم نظارت استصوابی در انتخابات وجود دارد.

اصلاح طلبان برای حمله به شورای نگهبان، ژست دلسوزی برای مشارکت مردمی در انتخابات به خود می‌گیرند. این در حالی است که این طیف در انتخابات ۸۸، رأی مردم را لگدمال کرده و بر علیه جمهوریت شورش کردند.

شوراهای شهر در سراسر کشور، نمونه روشنی از نتیجه عدم وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان است. شوراهایی که از یکسو به شهرداری مثل «نجفی» و آن جنایت ختم می‌شود و از سوی دیگر به شورای شهر بابل و آن رسوایی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • دیپلمات IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    17 74
    باید به سفارت انگلیس جریمه بدیم تا نفتکشمونو آزاد کنن . اینجا دقیقا همون جاییه که دستگاه دیپلماسی باید قدرت نمایی کنه و بتونه برامون جریمه رو با معامله دیپلماسی تخفیف بگیره .
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      41 2
      حتما انگلیسی ها خبیث خرج منقلت رو میدن اینجوری مجیزشونی میگی
    • سید IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      73 3
      ترس در وجود اصلاح طلبان تهوع آور، رجال قاجار و پهلوی را به ذهن متبادر می کند!
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      34 5
      این مزدور احمق چه ضربه های سنگینی دریافت کرده که اینگونه به یاوه گویی افتاده
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      20 1
      زمان مشخص خواهد کرد که چه کسی جریمه پرداخت می کند.
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      5 4
      اين سبك مغز را بندازيد تو زباله اجنبي
    • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      19 6
      لطفا خفه... امثال مزدورانی مثل تو در ایران هستند که انگلیسی های کثیف و دشمنان ایران رو هنوز امیدوار نگهداشتند اما زررررشششک؛ چون جوونایی امثال ما تو ایران زیاد هستند که با غیرت و عزتشون و جراتشون اجازه ندن کوتوله هایی امثال تو تو این مملکت جلون بندن. اگه این کشور دست اسهال طلبای جاسوس به طور کامل میوفتاد ایران شده بود عربستان . ایران همونطور که به موقع ضربه به آمریکایی ها زد به موقع هم نوبت انگلیسی ها هم میرسه؛آسیاب به نوبت. پسسسس ززززززرررررررررررررررر نزن.
    • محسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      6 0
      به نظر می رسد که هیچیک از پاسخ دهندگان، طنزِ بسیار ظریفی را که در این کامنت هست درنیافته اند و تنها به ظاهرِ جدیِ آن توجه کرده اند. اتفاقاً لطف و دلنشینیِ طنز هم در همین پوشیدگی و کمرنگ بودنِ آن است.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      5 5
      گذرشون به تنگه هرمز میفته مقابله به مثل کنیم
  • FR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    74 15
    جناب تركان جناب الو همان اب گوشت بز باش را هم بلد نيستي تو با ان اسمت با عراقچي حق حرف زدن نداري
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      4 13
      به نظر شما اسامی پژاک و پ ک ک و کومله حق حرف زدن دارند؟
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      16 5
      "ترکان: انگلیس بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد، نباید اقدام متقابل کنیم!" وابستگان به اجانب همیشه سعی در بزرگنمایی قدرت دشمن و ضعیف نشان دادن توان داخلی کشورمان دارند.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    62 4
    چطوری دکتر بزباشنیا
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    78 13
    مشرق مرده شورتو ببره این کد امنیتی رو بردار حالمونو به هم زد نمی شه نظر داد
    • DE ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      7 6
      چرا بی نزاکتی میکنید به دوستان زحمت کش و پر تلاش مشرق. وقتی نظر خودتان را نوشتید بدون توجه به عدد پشمالوی رطیلی , اول چهارگوش" ارسال" را کلیک کنید بلافاصله جمله فوتینا اشتباه امنیتی کردی با خط قرمز ظاهر میشود. حالا عدد جدید را وارد کنید .اینطور لازم نیست دوبار به اعداد پشمالو رجوع کنید.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    71 11
    اصحال طلبان بدنبال تسلط و سود ویی خود حتی به قیمت استعمار مجدد ایران هستند
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      5 32
      از اصلاحات عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
    • IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      6 4
      اصحالات را دفن خواهیم کرد
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    28 5
    منظور این تفاله ها از جهان آمریکاست. تفاله های سیاسی
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    41 6
    چرا در حرفهای اصلاح طلبان پر از تسلیم و خود باختگی است؟
  • ملائی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    49 5
    صبر کنید انگلیسی ها خودتان وخانواده و ناموس تان را هم گروگان بگیرد وتوقیف کند بعد اقدام بفرمائید کمپانی های غیرت
    • جواد IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      2 3
      بعضیا از گفتار دیگران ناراحت میشن وجواب میدن این چه منطقی که ناموس یارو رو پیش میکشید ایا واقعا شما مسلمان هستید ایا واقعا شیعه علی (ع) هستید به خدا شما که برای ناموس دیگران ارزش قائل نیستید ازصهیونیستها بدترید
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 5
    غضنفر لطفا خفا
  • ابوالفضل IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    36 3
    خانوم ابتکار ما به شما مشکوکیم باید وزارت اصلاعات در مورد شما یه تفحصی انجام بده پسرت در امریکا خودت هم دورگه هستی
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    50 6
    لعنت خدا وخلق خدا بر خیانتکاران اصلاح طلب
  • ناشناس IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    37 4
    ملیجک دولت بااچازه کی رفتی توافق نامه پاریس رو امضا کردی که الان نمتونیم نیروگاه فسیلی راه اندازی کنیم وهمینم که داریم وباید تعطیل کنیم لطفا شما مشاورای روحانی خفه شید شرف داره به شما ماست خورها
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    25 4
    خاك عالم بر اين اسهال طلبان بدبخت و واقعا منفور اين زمانه.
  • علیرضا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    27 5
    سلام کاش حرفی از آقا در نظرات شخصیتون نمیزدید.... چقدر آقا از دست شماها خون دل کشیده رو خدا میدونه خدا رو شکر به زور آقا هم شده دوباره داریم اقتدارمون تو دنیا ثابت میکنیم به لطف خدا و کوری چشم سازشکارا...
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    28 4
    افساد طلبان خفه شید.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    39 6
    افساد طلب گورت راکندی شعورداشته باش شعار نده
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    وزنامه ابتکار در یادداشتی با عنوان «این قفل با چکش باز نمی‌شود» نوشت: «یکی از بزرگان از منظر و موضع همدلانه و مشفقانه خطاب به دولتمردان طی روزهای اخیر گفته بود
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 14
    اگر سیستم بانکی کشور ارتباطی با جهان نداشته باشد نمی‌توان به بهبود آن نیز امید کامل داشت. به نظر می‌رسد اتفاقاٌ مشکل اقتصاد کشور از آنجایی آغاز می‌شود که به جای کلید، چکش به دست گرفته شد و خود دولت نیز در آن دخیل شد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 3
    بهترین کار ممکن اینه که با دولت و قدرت طلبان وارد جدل نشیم تا تمام اتفاقات و نقشه هاشون پیاده بشه و بهونه جویی نکنند.اینها دستاوردی نداشتند و طبق سیره و طبعشون دنبال دعوای داخلی و تشنج هستند تا ناکامی هاشون را لاپوشونی کنند و تقصیر سایرین بندازند.مردم فهمیدند که تمام حرفهاشون دروغ بوده.فقط باید مقاله نوشت البته به شیوه منطقی و نه جدلی.بنابراین اقای اسماعیلی باید تبیین کنه جرم امنیتی و سیاسی چیه ولی نه در مقام جواب مطهری بلکه بعنوان یک تبیین حق
  • محسن IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    26 4
    منظور آقا از اینکه جنگ نمیشود این نیست که اگر اونا به ما آسیب زدند ما جنگ نمیکنیم. اگر اونا یکی بزنند ده تا میخورند.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    31 0
    برجام برای چند گروه هم اب داشت هم نان امریکا اروپا و برجامیون و موافقان برجام در ایران البته برای مردم وکشور جز خسارت هیچ دستاوردی نداشت
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    35 3
    یک قدم عقب بکشید ده قدم انها جلو خواهند امد تا جایی که دیگر استقلال معنی خود را از دست خواهد داد
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    11 0
    مشرق جان شما دیگر چرا این کد ناخوانا به چه درد میخورد بله همین عددی که در جعبه متن باید نوشته شود لطفا مثل قبل شود
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    8 0
    اتفاقا هم امریکا هم انگلیس وهم اروپا بسیار زیرکانه عمل میکنند با این حساب دارند موقعیت ایران را محک میزنند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    19 2
    تف به این همه بی غیرتی و ننگ این دولت ضعیف و ذلیل . حقیر
  • هاشم IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    13 2
    جناب ترکان بهتر به همان ابگوشت بز باش قناعت نموده ودر مسئله امنیتی ورود نکنند چون ممکنه ابگوشت ایشان ....از کار دربیاد.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 2
    ترکان بی مصرف هم جزئی از سیاست انگلیس و تکمیل کننده حرکت انگلیسی هاست ، اتفاقا از ترس اقدام‌متقابل به شما دیکته کردند این حرفا رو بزنید ، شک‌نکن‌ترکان جوابشو می گیرن ، یه چیزی رو هم بدون به موقش تو و دوستانت هن کله پا می شید ، همه تون تو تور اطلاعاتی و سیاسی هستید بعدا می فهمید و راهی هم‌جز شکست ندارید
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    9 0
    ان شاالله این جوانان میکشن زیر سفره آبگوشت هرچی انگلیس و انگلیسیه.
  • فدای رهبری IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    8 2
    آقای ترکان شما کی هستی نه انگلیس و نه امریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکننند فقط سید علی لب تر کند واقعا متاسفم برای تحلیلت
  • CA ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    8 0
    دم خروس انکلیسی بیرون زد!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    12 0
    بعید نیست با هوا شدن داستان جنگ وبرجام بعد از زدن پهباد آمریکاودست خالی اصلاح طلبان ودولت برای افکار عمومی این نفت کش با برنامه وآمار نفوذی ها این اتفاق برایش افتاده تا بتوانند چیزی برای ترساندن مردم داشته باشند امان از نفوذی های انگلیس
  • DE ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    10 1
    ترکان: انگلیس بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد، نباید اقدام متقابل کنیم!خخخخخ شعور یک مس ئول را ببین !!! چارتا بیل لدر کوماتسو کمرشکن خاک بر سرت . برو آبگوشت بزباشتو بپز تا انگلیس گوشت بز را مضر برای زر زر اعلام نکرده .
  • یک جانباز IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    3 4
    بیایید با هم تعهد کنیم سایتهایی که جعبه کد میگذارند دیگر به آنها نظر ندهیم چون پس از کلی نوشتن کد آنها راه نمیدهد
  • خسرو IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    17 4
    معلومه تا انگلیس افرادی مثل ترکان را در داخل دارد حساب شده کار میکند چون این افراد در خدمت رسانی و رفع رجوع کارهای دولت روباه فعالین خوبی هستند
  • امیر GB ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    17 3
    حس میکنم آقای ترکان شما هم مثل آقای رئیس جمهور در اسکاتلند درس خوندین !!!!!!درسته ؟؟؟ متاسفم
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    19 3
    چقدر واداده! برو خودت رو جمع کن مرد حسابی. معلوم نیست چه آتویی دست اینا دارن که عمل غیرقانونی رو هم لایو عاشقانه میدونن، حالم بهم خورد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    12 1
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 2
    آقای ترکان،شما به آبگوشت بزباش برس
  • eab IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    13 3
    با درود و سلام . خیانت کاران و وابستگان به انگلیس الان مشخص می شوند . روزنامه آرمان ترکان ابتکار و.... واقعا باید برای این ملت گریست . هلوکاست ایران توسط انگلیس فراموش نمیشه .
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    10 2
    خدا لعنت کنه ابتکار رو
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    10 1
    فعلا که با برجام،درهای اقتصاد ایران بسته شده
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    13 0
    نجفی نتیجه عدم نظارت استصوابی است
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    11 0
    هماهنگی انگلیس با دولت مستقر برای هدایت جریانات به سمت و سوی دلخواه واقعا حال بهم زن است .
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    12 3
    ** ترکان: انگلیس بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد، نباید اقدام متقابل کنیم! حساب و کتابش محاسبه روی هماهنگی های شگفت انگیز گفتار امثال تو و بقیه انگلیسیهای مستقر در مناصب است .
  • فرزاد IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    11 1
    اصلاح طلبان امروز درواقع همان منافقین دهه ی ۶۰ هستند یادمان که نرفته چه خیانتها که به این ملت نکردند آن موقع مسعود رجویها موسی خیابانیها بودند امروز هم محمد ومحمدرضا خاتمیهاواکبرگنجیهاو مهاجرانیها کدیورها ومیرحسین موسویها کروبیها وبهزادنبویها و....داریم اینها هر خیانتی به این ملت انجام دهند ازرو که نمی روند هیچ طلبکار هم هستند ای کاش اصلاح طلبان مثل منافقین نبودن راست وپوسکنده می گفتن ماطرفدار شیطان بزرگ آمریکا واسرائیل غاصب هستیم متاسفانه جرات نمی کنند اما ازلابلای حرفهایشان گه گدار گاف میدهندالبته طبق آیات مکرر الهی اینها هم روزی رسوا خواهند شدانشالله
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    15 2
    آقای ترکان و آقای مجلسی با صراحت از انگلیس طرف داری می کنند شرم بر آنها شرم بر آنها.....................
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    12 0
    آقا این کد چیه گذاشتی این بردار عذابی شده برای خودش حداقل اعداد را خوانا بنویسید
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    14 2
    ترکان: انگلیس بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد، نباید اقدام متقابل کنیم! ترکان! گذشت اون موقع که از روی ترس و محافظه کاری بی سر و صدا فقط گوش می‌کردیم. الان وقت اقتدار و قدرت‌نمایی است تا آنها پس بکشند و کوتاه بیایند. تجربه این روزها نشان می‌دهد مقاومت و اقدام متقابل جواب بهتری دارد. مگر اینکه ترکان از آن طرف گرا بگیرد و باز هم بحث تهدید و ارعاب برای عقب راندن ایران در کار باشد.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    17 0
    صدای انگلیسی تبارها و نوچه ها و ستون پنجم ها و جاده صاف کن های سیاست فخیمه در ایران از حلقوم امثال ترکان و همپالگی هایش بگوش میرسد که به دولت مردان درس سیاست ورزی در مقابل اربابانش را سفارش میکند ....
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 0
    اتفاقا درست گفتید انگلستان بدون حساب کاری نمی کند و شما یکی از افرادی هستید که انگلستان روی شما حساب ویژه ای باز کرده. این شما اصلاح طلبهای بی غیرت هستید که باعث جری تر شدن دشمن شده اید. ای تف بر شما.
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    در دولت کسانی هم هستند که در باند افساد طلب نیستند و ناگزیر به حضور و ارائه خدمات صادقانه هستند پس به پاس زحمات آنها هم که شده همه رو با یک چوب نرانیم ضمنا کی گفته جواب دشمن رو با اقتدار(نه با حماقت) ندادن یعنی خارج شدن از زنجیره اقتصاد جهانی البته درست است حاکمیت جهانی در ید قدرت چند کشور معدود است اما بقیه کشورها صرفا نباید حلقه بگوش و یا ترسو باشند چرا که امروز در عصر حجر و بز دلی زندگی نمی کنیم لذا جواب های، هوی است و این خود یک نوع دیپلماسی است.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    3 0
    سلام من یهبیکارم..ولی کارگر فصلی ساختمونم..امدم نظرها رو بخونم..میدونم همه شما منصب و مقامی دارید..خوش به حالتون..
  • مهدی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 0
    میگم یکی (ت) میگه قوقولی قوقو اون یکی (اب) میگه قدقدقدا.ما هم میگیم جیک جیک جیک....گنده لاتای فساد برای ملت تصمیم میگیرن باز هم ترس. آب از سر رفت غرق شدیم از چی میترسین.ببندین تنگه رو تا جا بخورن .
  • افشار IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 2
    مردحسابی نگلیس وامریکاحرف حساب حالیشونه¿که اقدام حقوقی انجام بدیمإبه معاهده بین المللی پایبندنیستند ,اقای ترکان هواپیما خرج لحیم نکنیدکافران به عهدشان پایبندنیستند,تورابه جان بچه هایتان دست ازتبعیض وحقوق نجومی بردارید
  • شریف IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    6 2
    آقا ترکان انگلیس گفته زودی برام برگردیدانگلیس مگه زودبه قبل از ده هفتاد برگردید خوب دگه برگردیم چون بی حساب نمیده دگه اقامت سیاسی نیستم ها چوپان ببخشید
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 4
    افساد طلبان جاهل حقا که فرزند انگلیس خبیث اند
  • آراز IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    5 2
    نمی دونم سگ دنبالتون کرده یا نه. اگه فرار کنی ولت نمی کنه اگه وایسی میترسه. اگه اقدام متقابل نکنن مسئولین و سپاه بنده به شخصه نا امید میشم از کشور و مسئولین و سپاه. مقابله نکنین یعنی بزدلین. یعنی حرفاتون فقط شعاره.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 3
    آره آقای ترکان انگلیس روی شما خیلی حساب باز کرده است ولی این دفعه کور خوانده هم چشم شما وطن فروشهای ترسو و هم چشم اربابتان انگلیس را در می آوریم
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 2
    ترکان خیانت شاخ و دم ندارد.ابتکارتند روی خودت وحزبت داره.افساد طلبان از خدا وجهنم بترسید.جهنمی که بفرمایش امام پل صراط از متن جهنم میگذرد وبقول عالمی اگر رفتید وازجهنم خارج نشدید چه میتونید بگید از جهنم میگذرید با این پرونده سیاه عمل .مشرق جان لطفاً چاپ بفرما.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    5 3
    ترکان کاش تو توی کشتی ایرانی بودی وحساب کتاب انگلیسی رو با تمام وجود درک میکردی به اندازه یه بچه هم درک نداری ودشمن شناسیت صفره.البته از شماها بیش از این انتظار نیست.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 1
    راست میگه انگلیس بی حساب کاری نمیکنه روی فضا سازی داخلی غرب زده ها خیلی حساب کرده
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 1
    خدایا ما را از دست این خائنین داخلی نجات بده، خودمان از پس این انگلیس و امریکا برمی آییم...
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 1
    اصلاح طلبان پلید من سیاسی نیستم ولی واقعا شماها از منافقین هم پلیدترید کی گورتان از صحنه انقلاب وکشور گم می شود
  • مجو IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    والا اقای ترکان ما نمیدونیم انگلیس بدون حساب کاری میکنه یا نه بالاخره شما و خیلی از مسیولین انگلیس بودین باهاشون خوبین بچه هاتون اونجان میدونید دیگه
  • علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 0
    جناب ترکان شمابی حساب حرف نمی زنیدچون که نوکرانگلیس هستیدانشا...نوکریت راخوب ادامه بدهید
  • CA ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 1
    این نفتکش ایرانی نیست که کسی بخواد عمل متقابل هم انجام بده
  • عباس IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 1
    کشتی در مقابل کشتی
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 3
    ترکان غلط کرده
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 3
    یعنی هر وقت این سیاستمدارای ما مذاکره کردند وضعیت کشور بدتر شده. مسئولای نامحترم لطفا رانت خواری نکنید مذاکره نخواستیم. این نطفه حرامزاده برجام از همان اول نباید منعقد میشد
  • احمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 1
    آقای ترکان و ابتکار گفتار شما هم نشانه ترس است و هم چراغ سبز به به دشمن ایران عزیز . افرادی چون شماها این فجایع را به با آوردید (برجام را ) که اکنون کشور به روز رسیده چرا گردن دیگران میاندازید خائنین و خادمین معلومند .
  • جد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 1
    ابتکار اگر بتوان یک کوچکی از نظرتن ترکان راذواقعی و مفید نامید هرچند در خصوص روبای پیر اقراق شده حرف های شما پشیزی ارزش ندارد حزب وگروه شما افتخار می کزد به برجام نا فرجام حزب شما ایران را به این باتلاق کشاند مردم وضع اقتصادی بهتری داشتند قبل از این برجام وان کلید کذای حالا که کند زدید شما که مشکل ندارید حداقل خفه شو
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 1
    خانم ابتکار از دید حلزون ، هر موجودی غیر از خودش، تندرو و افراطی محسوب می شود.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    2 1
    از این دولت بعید نیست خسارت هم بدهد از ماست که بر ماست---- خدا زودتر شر این اشراف زاده های بی درد و منزوی را از سر مردم و نظام مقدس کم کند--- انشالله
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    1 0
    در این کشور اگر بی قانونی اختلاس ها و حقوق های نجومی و مفت خوری گرفته بشه اکثر مشکل ها حل خواهد شد مخصوصا مجلس کلا حذف بشه خیلی بهتره
  • سربدار IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    حیف و صد حیف که اسم شما را گذاشتند ابتکار بابا جان یک تکانی بخورید یک ابتکار جدید بخرج بدهید همه اش که نا امید و مایوس حرف می زنید این بشر مثل اینکه هیچ مطالعه ای ندارد طوری حرف می زند بچه سوم راهنمایی برای ش ایراد می گیرد مثل اینکه یک کسی آمده به خانه دزدی صاحبخانه فهمیده و یک بچه ترسویی دارد می گوید کاری نداشته باش هر چه می خواهد ببردزیاد تند روی نکنید وگرنه اموال می بردناموس تجاوز می کند و خودمان را نیز هم می زند این چه عدله ای است
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    اقای ترکان شما که ( فوق تخصص ابگوشت ) دارید بگویید چرا اینقدر ابگوشت بزباش و دیزی گران شده ؟ ایا ابگوشت هم جز مفاد تحریم ها و یا بندهایی از برجام بوده ؟ چرا وقتی نخود و لوبیا زیاد می خوریم زیادی باد در می کنیم ؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    از اصلاح طلبان ترسو بیش از این انتظاری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس