کد خبر 972906
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
شکلات

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به صادرات ١٢ میلیون دلار آبنبات از کشور در شرایط ممنوعیت صادرات شکر گفت: صادرات این اقلام نوعا صادرات نیست و برای توقف آن باید سیاست های ارزی اصلاح شود.

به گزارش مشرق، محمد رضا مودودی در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات ١٢ میلیون دلار آبنبات در سال ٩٧ اظهار کرد: تحلیل های ما نشان داد که سال گذشته مقادیر قابل توجهی آبنبات، شکلات، بیسکویت و ماکارونی که با ارز ارزان قیمت تولید شده بودند صادرات آنها سواستفاده از منابعی بود که میبایست در اختیار مردم قرار میگرفت.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد: صادرات این اقلام درحالی صورت گرفت که به طور مثال در سنوات گذشته به هیچ وجه تا این اندازه صادرات آبنبات نداشتیم و در شرایطی که صادرات شکر ممنوع بود، صادرات آن انجام شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: صادرات این اقلام نوعا صادرات نیست و نمی‌تواند اسم آنها را صادرات گذاشت لذا ما این موضوع را تحت بررسی قرار دادیم و در شرایطی که باید برای صادرات این اقلام، عوارض اخذ می‌شد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: یک راه برای مقابله با این موارد، ممنوع کردن صادرات این اقلام است ولی مرزهای کشور که میلیاردها دلار کالای قاچاق از آنها وارد می‌شود این ظرفیت را دارد که این حجم کالا نیز خارج شود لذا باید منشأ این اتفاقات و سیاست‌های ارزی اصلاح شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    کل صادرات شیرنی ونوشابه شکلات از ارز یارانه شکر و ارد و انرژی ارزان است که فقط به دست ثروتنمدان میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس