ماهواره نمایه

مدیرکل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران گفت: بر این اساس خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد و امیدواریم تا دو سال آینده در مدار قرار گیرد.

به گزارش مشرق، دکتر شبنم یزدانی در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: ایجاد زیر ساخت‌ها، آموزش و ترویج، خرید کلان و پایداری، نظارت، ایجاد منابع سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و توسعه بازار از جمله نیازهای ایجاد کسب و کارهای نوآورانه به شمار می‌رود.

وی خدمات خرید کلان را شامل خرید داده‌ها ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد و امیدواریم تا دو سال آینده در مدار قرار گیرد.

مدیر کل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران با تاکید بر وجود نظارت صنفی بر شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال استقرار هستند و امیدواریم زیر ساختهای لازم برای نظارت صنفی و ساختارهای هوشمند برای رتبه‌بندی شرکت‌ها ایجاد شود.

یزدانی با اشاره به اقدامات سازمان فضایی برای شبکه‌سازی، اظهار کرد: در این طرح به دنبال برقراری ارتباط میان سازمان‌های دولتی به عنوان مشتری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عرضه‌کنندگان فناوری و تکمیل زنجیره شرکت‌ها و استارتاپ‌ها هستیم.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی، گفت: در این گردهمایی ۳ روزه ۷ سازمان دولتی به عنوان مشتریان بالقوه محصولات شرکت‌ها حضور دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    11 0
    یه موقعی میخواستیم بسازیم. الان دوباره افتادیم به خریدن. یعنی نتونستیم بسازیم یا بعضیا دوست ندارن بسازیم؟
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      4 1
      اون بعضی ها اقوامشون با سیا و موساد همکاری می کردن در داستان جیسون ها...دلت خوشه ما در این کشور نشتی داریم بخصوص در دولت و مجلس....
  • محمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    9 0
    مردک عنوان شغلی اش "مدیرکل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران" هستش، پولی که میگیره براى ایجاد اشتغال براى مهندس بیچاره ایرانی است، اونوقت از خرید ماهواره سنجشی صحبت میکند. ماهواره سنجش از دور RS ساده ترین مورد در مراحل ساخت یک سنجنده است. بعد مردم میپرسند چرا دانشمندان فضایی ما سر از امارات درآوردند؟ ما براى ساخت انواع سنجنده با توجه به توان نانوتکنولوژى در ایران هیچ مشکلی نداریم و توان ساخت سنجنده های معمولی و پیشرفته را داریم. یکی از دوستان میگفت حتی توانایی ساخت سنجنده هایپر باند را در ایران داریم. اما امان از دلالان صنعت فضایی
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      5 0
      مرد نیست. خانمه
    • محمد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      9 0
      درسته. اسمش رو نخوندم. اینا نميدونم مردم رو چى حساب کرده اند. با استارتاپى که کارش واردات و خروج ارز از کشور تحریم شده ای مثل ایران نهایت خیانت رو در حق ملت میکنند.
    • خوزستانی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      9 0
      دولتی که خواهر زاده و برادر زاده مسئولین وانها با امثال جیسون رضایان ها همکاری می کنن برای خرابکاری در سایت های موشکی باید هم مخالف برنامه فضایی باشه...دلم برای رهبری و نخبه های علمی این مملکت می سوزه با این دولت...
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    12 0
    از ساخت ماهواره و فرستادن موجود زنده به فضا رسیدیم به واردات ماهواره به عققققب برنمی گردیم فقط این
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      2 0
      شما برو دعا کن خواهر زاده جناب...سایت پرتاب ماهواره رو مثل چند سایت دیگر موشکی منفجر نکرده!!!!.....این دولت مامور هست و معذور برادر من یه ماموریتی داشتن در بخش هسته ای انجام شد دو سال دیگه می زنن به چاک
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    6 0
    دولت واردات و وابستگی عنوان خوبیه واسه این دولت. خب یه کم به توان بالای علمی و فنی و ابتکاری متخصصان ایرانی اعتماد کنید تا مدل ایرانی این ماهواره ها ساخته بشه. حداقل بگید تا کی میخواهید وابسته و وارداتچی باشید؟
  • دانشجوی دکترای هوا-فضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    7 0
    ایران باید حتما برنامه فضایی خودش رو بخصوص در بخش پرتابگرها تا قبل از قبول برجام موشکی توسعه بده حتی امثال ژاپن که توسط امریکا اشغال نظامی شدن به بهانه پرتابگر پایه های فناوری موشکی رو حفظ کردن و دست از برنامه فضایی برنداشتن و پرتابگرهای کلاس سنگین با موتورهای گاز سرد نفت سفید اکسیژن مایع می سازن! اخیرا دیگر متحد امریکا کره جنوبی هم وارد شده من خیلی به این دولت مشکوک هستم در 6 سال گذشته باید پرتابگرهای سریر و قائم عملیاتی میشد بخصوص که خود شهید تهرانی مقدم هم سر قائم ریخته شد حالا اینکه هزینه کردن روی ماهواره برهایی با موتورهای قدیمی نودونگ اصلا عقلانی نیست به کنار...
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 0
    یکی بگه چند سال مونده این دولت وامونده تموم بشه؟!!
  • دانشجو IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    منظور ایشان را درست متوجه نشده اید. منظورش خرید از شرکتهای دانش بنیان داخلی و پیمانکاران فناوری داخلی است. این ادبیات در عرصه اقتصاد فضا رایج است که ارگان های فضایی دولتی با برون سپاری دانش و زیرساخت به شرکتهای داخلی دانش بنیان ارائه دهنده خدمات فضایی، مشارکت بخش خصوصی فضایی داخلی را مبنای توسعه فضایی قرار می دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس