به گزارش مشرق، یک فعال رسانه ای در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: این چهار پنج روز، مدام جمله آخر صحبت تلفنی‌ام با  محمود دوخایی مدیر فروشگاه  کتابستان  مترو شهدا توی گوشم بود: «ما نه سال است که اینجا داریم کتاب می‌فروشیم. درست نیست اینطور بیرونمان کنند.»

شرایط جوری داشت پیش می‌رفت که بعد نه سال، با تجاری شدن همه چیز، اینجا خط پایان این  کتابفروشی باشد. اما این جمله احسان بیسادی معاون فرهنگی  مترو که همان روز چند دقیقه بعد از دوخایی پشت تلفن گفته بود، امیدوار نگهم می‌داشت: «شخصا از مدیرعامل پیگیری می‌کنم تا حل و فصل شود.» .


اصل خبر را قبل از رسانه ای شدنش از  میثم نیلی، در  مجمع ناشران انقلاب اسلامی شنیده بودم. خواسته بود پیگیری کنیم.  محمدصادق علیزاده در جام جم،  میثم رشیدی در مشرق و  حسام آبنوس در فارس و  عاطفه جعفری در فرهیختگان و احتمالا دیگرانی در رسانه‌های دیگر پیگیری کردند.


با  سید مجتبی مومنی مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی مترو هم چند بار صحبت کردم. دیدم که  سعید مکرمی و  علیرضا محبی هم پیگیرند.


امروز قبل از رفتن به استودیوی برنامه عصرانه، وقتی بیسادی پشت تلفن گفت موضوع به نوعی حل شده خوشحال شدم، بیشتر به خاطر اینکه به حرفش عمل کرده بود.
دقایقی بعد هم خبرش منتشر شد.


ساعتی بعد داشتم از شبکه افق بر می‌گشتم خانه، در مسیر همیشگی جلوی فروشگاه  کتابستان شهدا ایستادم؛ با یک احساس غرور. رفتم داخل و با دوخایی خوش و بش کردیم. حالش خوب بود، و خوشحال به خاطر همه همراهی‌ها و پیگیری‌ها و دلگرمی‌ها.


شب که توی برنامه رادیویی اقتصاد حوالی فرهنگ این خبر را شرح می‌دادم باز هم خوشی نشست توی دلم.


تعطیل نشدن یک کتاب فروشی شاید برای خیلی‌ها یک اتفاق ساده باشد، اما برای ما یک پیروزی بزرگ است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس