کد خبر 972819
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
توطئه‌های بی‌پایان آمریکا علیه حشد شعبی

انتشار اخباری در خصوص همکاری یک فرمانده عراقی با سرویس جاسوسی آمریکا برای ضربه زدن به نیروهای حشد شعبی حکایت از توطئه جدید واشنگتن علیه گروه های مقاومت عراق دارد.

به گزارش مشرق، اخیراً عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، در فرمانی ۱۰ بندی بر ضرورت ارتباط رسمی الحشد الشعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح، حذف اسامی مورد استفاده شاخه‌های این نیروها در دوران جنگ علیه داعش و جایگزینی آن با تشکیلات نظامی رسمی شامل لشکر، تیپ، هنگ و… تأکید کرده است. این فرمان نخست وزیر عراق در راستای بازسازی ساختار نیروهای حشد شعبی می گنجد.

طبق فرمان عبدالمهدی، حشد شعبی «بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح عراق» است و آن دسته از گروه‌هایی که تمایل ندارند به «نیروی مسلح عراق» بپیوندند، می‌توانند جدا شوند و به کار سیاسی بپردازند.

بیشتر بخوانید:

بررسی عملکرد نیروهای حشد شعبی یا همان بسیج مردمی که اساساً با فتوای مرجعیت عالی قدر عراق آیت الله العظمی سید علی سیستانی در این کشور برای مبارزه با داعش به وجود آمد نشان می دهد که نبود این نیروها در واقع یک خلأ امنیتی در روند مبارزاتی با عناصر داعش در عراق ایجاد کرده بود که با تشکیل این نهاد و سازمان نیروهای امنیتی عراق موفق شدند به صورت یکپارچه تر و منسجم تر در مسیر در هم کوبیدن تشکیلات تروریستی داعش قدم بردارند.

هیچ کسی نمی تواند منکر نقش نیروهای حشد شعبی در دوره مبارزه علیه تروریستهای داعشی در مناطق مختلف این کشور باشد چرا که این مبارزات حشد شعبی علیه عناصر باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش هم چنان ادامه دارد و روزی نیست که خبری در خصوص خنثی شدن حمله داعشی ها علیه مناطق مختلف عراق به دست نیروهای حشد شعبی منتشر نشود. این نیروها مناطق مرزی مشترک میان سوریه و عراق را نیز زیر نظر داشته و مانع ورود عناصر تروریست از سوریه به سمت خاک عراق می شوند.

بنای تأسیس نهاد حشد شعبی که بر پایه فتوای مرجعیت بوده از یک سو و عقاید دینی و مذهبی این نیروها در کنار آمریکا ستیز بودن آنها باعث شده تا واشنگتن در کنار دیگر کشورهای مرتجع عرب از جمله عربستان و امارات دست به فضا سازی علیه این نیروها بزنند به طوریکه نه تنها کشورهای مذکور با استفاده از تبلیغات رسانه ای مسموم سعی میکنند اینطور القاء کنند که نیروهای حشد شعبی اقدام به غارت و تخریب اموال مردم در شهرهای مختلف می کنند بلکه از لحاظ اطلاعاتی و توطئه چینی علیه این نیروها نیز بیکار ننشسته اند.

در همین راستا رسانه های خبری پرده از جدیدترین توطئه آمریکا علیه حشد شعبی برداشته اند. بر این اساس یکی از افسران ارتش عراق که روابط خوبی با آمریکا دارد، بارها با یکی از عناصر سرویس اطلاعات آمریکا تماس داشته و به صورت مستمر، مختصات مواضع نیروهای الحشد الشعبی را در اختیار وی قرار می‌داده است.

گردان‌های حزب الله عراق که یکی از مهم‌ترین گروه‌های مقاومت حاضر در الحشد الشعبی است، فایل‌هایی صوتی را منتشر کرد که از توطئه برخی از عناصر نظامی حاضر در ارتش عراق علیه گروه‌های مقاومت حکایت دارد.

بر اساس گزارش روزنامه الاخبار لبنان، حزب الله عراق همچنین فایل‌های صوتی را منتشر کرد که از طریق تلفنی و واتساپ بین «محمود الفلاحی» فرمانده «عملیات الانبار» در ارتش عراق با یکی از عناصر سرویس اطلاعاتی مرکزی آمریکا که تبعه عراق است، صورت گرفته بود.

این اطلاعات نشان دهنده همکاری فرمانده عراقی مذکور با سرویس سیا و سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد است. ردر این فایلها مشخص است که عنصر CIA از الفلاحی می‌خواهد که مختصات مقرهای نظامی موجود در منطقه مرزی عراق با سوریه را در اختیار وی قرار دهد تا «حملاتی از سوی نیروهای هوایی آمریکا و اسرائیلی به این مقرها صورت گیرد».

نزدیکی نیروهای حشد شعبی به کشورهای محور مقاومت از جمله ایران و ایستادگی این نیروها در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب که از زبان فرماندهان این نیروها مشخص می شود بیانگر آن است که آمریکا با یک تشکیلات و نهاد ضد آمریکایی جدید در عراق رو به رو است.

آمریکا با تروریستی خواندن گروه های مقاومت در عراق و توطئه چینی علیه آنها تلاش می کند تا صحنه نبرد در این کشور را از حضور نیروهای مقاومت خالی کند. نظامیان آمریکایی مستقر در عراق بیش از هرچیزی از نیروهای حشد شعبی واهمه دارند و بارها از ترس و وحشت خود نسبت به حملات احتمالی آنها علیه مواضع این نظامیان سخن گفته اند؛ گرچه نیروهای حشد شعبی دست به این حملات نمی زنند اما سخن گفتن از این ترس و وحشت خود بیانگر دلیل تلاش آمریکا برای به حاشیه بردن حشد شعبی در عراق دارد.

حشد شعبی یکی از گروه هایی است که مجدانه خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بوده و از این خواسته خود عقب نشینی نخواهد کرد. آمادگی بالای نظامی نیروهای حشد شعبی باعث می شود تا آمریکا همواره خطر بزرگی را در کنار گوش خود در عراق حس کند.

عملکرد نیروهای حشد شعبی در بیرون راندن عناصر داعش در عراق گواه این آمادگی نظامی است. بیشترین نگرانی آمریکا حضور مستحکم نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک با سوریه است به طوریکه این نیروها به صورت روزانه عملیات نفوذ عناصر تروریست به خاک عراق را ناکام می گذارند.

بخشی از همکاری فرمانده عراقی مذکور با سیا نیز در راستای تعیین نقاط استقرار نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک با سوریه می گنجد که نشان از میزان اهمیت این منطقه برای نظامیان آمریکایی دارد چرا که آمریکا تلاش دارد با انتقال تروریستهای داعشی از سوریه به عراق جان تازه ای به این عناصر شکست خورده داده و آنها را در خاک عراق بازسازی کند.

در همین راستا می توان به این نمونه اشاره کرد که با نزدیک شدن نیروهای حشد شعبی شهر تلعفر در اکتبر ۲۰۱۶ یک پهپاد نشست فرماندهان حشد شعبی را هدف قرار داد که در جریان آن شبل الزیدی دبیر کل گردانهای امام علی (ع) مجروح شد. نکته قابل توجه آنکه نام وی پیشتر توسط آمریکا در لیست تروریستی قرار گرفته بود.

البته در بررسی این تحولات در عراق نباید از این نکته غافل بود که ارتش عراق در کنار دیگر نیروهای امنیتی این کشور فداکاری های زیادی برای شکست دادن گروه تروریستی داعش انجام داده و با نیروهای حشد شعبی در ارتباط بوده است و انتشار چنین اخباری نباید به ابزاری در دست دشمنان برای جدایی انداختن و ایجاد اختلاف میان نهادهای مختلف عراق شود بلکه باید همگان در برابر توطئه چینی های آمریکا که در نهایت با هدف تضعیف عراق از درون انجام می شود در یک صف واحد بایستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    5 0
    اگر می خواهید از ضربات آمریکا در امان باشید 1) نیروهای نظامی بعثی رو تسویه کنید 2) سپاه پاسداران تاسیس نمایید 3) جهاد سازندگی تشکیل بدهید. و خطای ما ایرانی ها رو در حذف جهاد سازندگی انجام ندهید.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    عراق برای رهایی همیشگی از شر شیطان بزرگ و متحدان و اذناب آن باید از تجربه گرانسنگ جمهوری اسلامی ایران در این باره قاطعانه استفاده کند و هر گونه محافظه کاری را در این خصوص کنار بگذارد. مادام که آمریکا این بزرگترین جنایت کار و ترویست جهان و تاریخ لانه جاسوسی خود را به عنوان سفارت در بغداد و نمایندگی های خود را در دیگر شهرهای این کشور داشته باشد؛ نه تنها ملت و دولت عراق روی آرامش و آسایش نخواهند دید بلکه خطرات بزرگی در آینده متوجه این کشور خواهد بود.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    حشدالشعبی در صورت حفظ وضع موجود و تقویت سپاه پاسداران عراق خواهد بود. ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس