فلسطین

وزارت خارجه عراق ضمن رد اشغالگری در خاک فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد هیچ رابطه‌ای با این رژیم ندارد و به اصل تحریم آن، پایبند است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق امروز شنبه بار دیگر بر رد اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

این نهاد عراقی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از رسانه‌های اظهارات نامناسبی را از زبان سفیر عراق در آمریکا اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

بغداد تأکید کرد که «برای وزارت خارجه اهمیت دارد که توضیح دهد کشورها و رسانه‌ها اهمیت ویژه‌ای برای مسئله فلسطین قائل هستند؛ [مسئله‌ای] که محور اصلی نشستها و کنفرانس‌هایی در خارج است که نمایندگان و هیئتهای ما در آن شرکت می‌کنند».

شبکه «آفاق» به نقل از وزارت خارجه عراق گزارش داد که در برخی از رسانه‌ها گاهی بخشهایی از اظهارات را دست‌چین می‌کنند «با تعبیر ناقصی بیان می‌شود... که موضع اصولی عراق را خدشه‌دار می‌کند».

بغداد تصریح کرد که موضع «عراق در قبال مسئله فلسطین همان موضع اصولی و تاریخی مبنی بر عدم پذیرش اسرائیل اشغال‌گر است».

وزارت خارجه عراق با انتقاد از غصب خاک فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد که هیچ رابطه‌ای با این رژیم ندارد و به اصل تحریم آن، پایبند است.

در این بیانیه تأکید شد که عراق «در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی در طول تاریخ حامی مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین  و دفاع از حقوق آن بوده است».

بغداد همچنین خاطر نشان کرد که حتی یک روز از موضع خود دست بر نداشته است و هر گونه عادی‌سازی رابطه با این رژیم اشغالگر را نمی‌پذیرد؛ رژیمی «که می‌کشد، آواره می‌کند و زندگی انسانها را با ظلم و تجاوز نابود می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    عربستان که کدخدای شماست پذیرفته. شماها هم خواهید پذیرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس