کد خبر 972685
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
لمپارد و بوفون

برگشتن یک قهرمان به خانه همیشه باشکوه است، در دنیای فوتبال حرفه‌ای خاطرات ناشی از این بازگشت‌های باشکوه زیاد نیست اما می‌شود آنها را یک کتاب کرد و اسمش را گذاشت: «بازگشت بزرگان.»

به گزارش مشرق، اینجا دیگر ماجرا، تحت مالکیت هواداران چلسی نیست که از بازگشت لمپارد خوشحال باشند، اینجا پای فوتبال به میان می‌آید و اهالی فوتبال از بازگشت یک قهرمان مردمی لذت می‌برند، قهرمانی که در زمان بازیگری خود فوق‌العاده بود، اخلاق را محور بازی خود می‌دانست و البته به‌رغم فراز و نشیبی که داشت درنهایت به‌عنوان یک بازیکن موفق و دوست داشتنی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.  این روزها برزخی بین خداحافظی رسانه‌ای و خداحافظی رسمی در دنیای فوتبال حرفه‌ای به وجود آمده است، برزخی به نام چین، امارات، گاهی شاید آمریکای جنوبی و حتی باشگاه‌هایی در آمریکا اما این هم حدی دارد و بزرگانی مثل دل پیه‌رو، توتی، اینیستا، خود لمپارد و شاید بوفون حق ندارند برای مدت زمان طولانی در این برزخ بمانند و باید پاسخگوی احساسات هواداران خود نیز باشند. 

بیشتر بخوانید:

سرمربی چلسی انتخاب شد

بوفون برای حضور در پاریس، نه‌تنها مردم ایتالیا بلکه هواداران خود را در تمام جهان نگران کرده بود. خودش هم متوجه شده بود که دیگر بس است و حالا زمان تصمیم‌گیری است، یک خداحافظی رسمی یا یک سال دیگر درخشش در لباس بانوی پیر و جی‌جی، سرانجام دومی را انتخاب و هدیه‌ای تاریخی به دنیای فوتبال تقدیم کرد.


 عدم درخشش یک ستاره

بوفون سال گذشته پس از 17 سال درخشش در لباس تیم اول تورین، ساز جدایی خود را کوک کرد و به پیشنهاد قابل توجه تیم قطری پاری‌سن‌ژرمن پاسخ مثبت داد اما ستاره‌ها در فوتبال همیشه در حال درخشش نیستند، گردی توپ است یا بی‌رحمی فوتبال چندان روشن نیست اما لوشامپیونه برای جی‌جی، چندان خوش‌یمن نبود و او به همراه ابرستارگان دیگر تیم اول پاریس هر چند در فرانسه به اوج رسید اما در اروپا در چندمین تجربه ناکامی پاریسی‌ها شریک بود. قهرمانی در فرانسه هم چندان به چشم فوتبال جهان نمی‌آید، در واقع گویا چندان مهم نیست، کنار زدن رقبایی مثل لیل، مارسی یا لیون برای تیمی که ثروتش به نفت قطر متصل شده و مربی بزرگی مثل توخل دارد، کار عجیب و غریبی نیست. بوفون قدرت تحمل این ناکامی را نداشت و در حالی که زمزمه خداحافظی او برای همیشه به گوش می‌رسید، بار دیگر به تورین بازگشت و در لباس یک قهرمان خود را برای درخشش در یک فصل دیگر از کالچو آماده کرد.  مردی که 18 سال پیش از پارما به تورین، تست پزشکی – ورزشی داده بود و دروازه یوونتوس را فتح کرد، حالا در این سن بار دیگر با لبخندی آرامش بخش وارد کلینیک تورین شد و آزمایش پزشکی و سلامت خود را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت.  بوفون به جای بزرگ‌ترین نویسندگان ورزشی حق مطلب را در صفحه توئیتر خود ادا کرد و نوشت: از اینکه به خانه برگشته‌ام بسیار خوشحالم، امروز روز بسیار با ارزشی برای من است، حالا مطمئن شدم که زندگی فوق‌العاده است و ارزش آن را دارد که برایش همچنان رویاپردازی کنم.

 فرانکی این بار در لباس مربی

فرانک لمپارد، جانشین مائوریتزیو ساری شد. خبر به همین اندازه کوتاه و درنهایت تصور، دوست داشتنی و خوب بود. این نه‌فقط برای هواداران چلسی بلکه برای هواداران دنیای فوتبال نیز خبری خوش محسوب می‌شد. لمپارد بازگشته و خود را برای محکی جدی در لیگ برتر فوتبال جزیره آماده می‌کند. او در شرایطی لباس سرمربیگری چلسی را بر تن کرده که هواداران این تیم از افت و خیز چلسی خسته هستند و دوست ندارند یک فصل دیگر را با همین بالا و پایین‌ها، تحمل کنند. چلسی شاید با کمی مسامحه، به‌طور جدی لایق یک قهرمانی بزرگ و تاریخی باشد.  لمپارد در جمع هواداران تیم فوتبال باشگاه چلسی گفت: «افتخار می‌کنم که سرمربی چلسی هستم و همه مطمئن هستند که با همه عشق و علاقه خود برای موفقیت چلسی تلاش خواهم کرد.» فرانکی کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت، چلسی در خرید و فروش بازیکن تا پایان زمستان 2019 محروم است و البته ادن هازارد را نیز از دست داده است، اکنون لمپارد نه با دست خالی اما با تیمی زخمی و ناامید فصل را شروع خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس