يمن (2).jpg

رزمندگان یمنی برای تامین کمربند شمالی استان البیضاء، عملیاتی را در بخش «قانیه» انجام دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، از بخش «قانیه» در شمال استان البیضاء و هم مرز با مناطق جنوبی استان مآرب خبر می رسد، درگیری های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان توپخانه نیروهای یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع نیروهای ائتلاف را در بخش «قانیه» هدف قرار داد و دو خودروی نظامی نظامی آنان را منهدم کرد.

شماری از نیروهای ائتلاف در جریان حملات توپخانه ای در بخش «قانیه» کشته و زخمی شدند؛ نیروهای ائتلاف در روزهای اخیر حملاتی را با پشتیبانی نیروی هوایی علیه نیروهای یمنی در مناطق مختلف بخش قانیه انجام دادند.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از ۱۰ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند؛ سایر نیروهای ائتلاف پس از متحمل شدن ضربات مهلک از مناطق درگیری متواری شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند تن از فرماندهان ارشد میدانی نیروهای ائتلاف دیده می شود.

نیروهای یمنی چند تانک و خودروی نظامی نیروهای ائتلاف را هم با موشک های حرارتی هدف قرار دادند و منهدم کردند و یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز دو فروند موشک «زلزال ۱» به سمت مناطق اشغالی در بخش قانیه شلیک کرد.

در این حملات موشکی، خسارت های زیادی به نیروهای ائتلاف و تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ پهپادهای یمنی نیز در روزهای اخیر پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع نیروهای ائتلاف را در بخش «قانیه» هدف قرار دادند.

خبرها حاکیست، رزمندگان یمنی عملیات غافلگیرانه ای را در برخی ارتفاعات و مناطق در بخش قانیه انجام دادند و خسارت هایی را به نیروهای ائتلاف وارد آوردند؛ منطقه راهبردی قانیه دروزاه جنوبی برای ورود به خاک استان مارب و دورازه شمالی استان البیضاء محسوب می شود.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی با پاکسازی منطقه قانیه درصدد هستند امنیت را تا حدود زیادی در شمال استان البیضاء برقرار کنند و در مناطق تحت اشغال نیروهای ائتلاف در جنوب استان مارب نفوذ کنند.

اعلام الحربی

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و ...» در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش ‌هایی از شمال، شرق و جنوب البیضاء هم که معادل حدود ۱۵درصد از مساحت کل استان است از جمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الزاهر» در اشغال نیروهای ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی است.  

حدود ۵ درصد از خاک استان البیضاء شمال مناطق شمال غربی از جمله حومه منطقه «الرداع وقیفه» در اشغال عناصر گروه های تروریستی داعش و القاعده است و بازپس گیری این مناطق در اولویت نیروهای یمنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    9 7
    خدا قوت
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    14 3
    کلید حل همه فتنه ها حل موضوع یمن به نفع جبهه مقاومت است که ان شاءالله به زودی اتفاق خواهدافتاد
  • SG ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    3 0
    زنده باد رزمندگان اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس