کد خبر 972212
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
حج

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: متأسفانه یکی از مسائل موردانتقاد در حج، ترویج مصرف‌گرایی و واردات اجناس خارجی است و باید مراقب باشیم که از خرید بی‌جا در حج خودداری کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جواد مظلومی در همایش گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی حج که ظهر امروز در سالن جلسات بعثه رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم مثل حج یکسری ابعاد داشته که باید این ابعاد مختلف مورد برسی قرار گیرد، اظهار داشت: معنویت و اخلاق از دستاوردهای انقلاب است که در حج نیز این با تقرب حاجی به دست می‌آید.

وی محور دیگر حج را مسائل اقتصادی برشمرد و افزود: یکی از دلایل حج به جریان افتادن اقتصاد بین جوامع اسلامی است و علت تشریع حج مصلحت در امور دنیوی است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ انتقاد رهبرانقلاب از بازارگردی حجاج

رهبر انقلاب: حجاج ایرانی در نماز جماعت به اهل‌سنت اقتدا کنند

فیلم/ رهبر انقلاب:"حج را سیاسی نکنید"یعنی چه؟

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: حج عبادتی جماعتی اما با نیت فردی است، چون مختص به زمان و مکان بوده و از این نظر حج یک عمل اجتماعی لحاظ شده است که یکی از اهداف حج اهداف اجتماعی و آشنایی مسلمانان با یکدیگر است.

مظلومی، ارتباط چهره به چهره و آشنایی فرهنگ مسلمانان با یکدیگر را یکی دیگر از اهداف حج بیان کرد و گفت: متأسفانه یکی از مسائل موردانتقاد در حج، ترویج مصرف‌گرایی و واردات اجناس خارجی است و باید مراقب باشیم که از خرید بی‌جا در حج خودداری کنیم.

وی حج را دارای منافع اخروی و دنیوی برشمرد و افزود: قربانی کردن یک نوع اثر اجتماعی در جهت تقسیم عادلانه ارزاق بین محرومان جامعه است که در انقلاب نیز هدف تقسیم و توزیع عادلانه و عدالت محور ضروری و پراهمیت است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تبادل اطلاعات و اخبار یکی از الزامات حج است و حج بهترین فرصت برای پیشگامی در شکستن محاصره تبلیغاتی و تقویت رسانه‌های جمعی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SG ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 0
    مشرق نيوز عزيز امسال مراسم برائت از مسلمين انجام ميشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس