کد خبر 972174
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
زلزله ۴.۱ ریشتری فارس را لرزاند

طی دقایق گذشته 12 زلزله حومه دامغان را لرزانده است که بزرگترین زلزله‌ها 3.8، 3.9 و 4.7 ریشتر بوده است.

به گزارش مشرق، ایرج رئیسیان دقایقی پیش اظهار داشت: بر اساس گزارش دریافتی، زمین‏‌لرزه نسبتاً بزرگی دقایقی پیش حوالی دامغان از توابع استان سمنان را لرزانده است؛ ولی هنوز از خسارت‌های مالی و جانی آن خبری در دست نیست و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی ادامه داد: این زمین‌‏لرزه در ساعت 10 و 57 دقیقه و 32 ثانیه پیش از ظهر امروز به وقت محلی با بزرگای 4.7 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داده است.

ببینید:

عکس/ خسارات زلزله ۶.۸ ریشتری در ژاپن

عکس/ خسارات زلزله 6 ریشتری در جنوب چین

فیلم/ خسارات زلزله مرگبار ۶ ریشتری در چین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 36.14 درجه و طول شرقی 53.99 درجه ثبت شده است.

رئیسیان با بیان اینکه این زلزله در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: این زلزله در 32 کیلومتری دامغان، 39کیلومتری دیباج و 41 کیلومتری کیاسر مازندران رخ داده است که در سمنان هم احساس شد.

زلزله بزرگ اول: 3.8 ریشتر در 25 کیلومتری دامغان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زمین‌‏لرزه نخست در ساعت 10 و 29 دقیقه و 26 ثانیه پیش از ظهر امروز به وقت محلی با بزرگای 3.8 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 36.17 درجه و طول شرقی 54.07 درجه ثبت شده است.

رئیسیان با بیان اینکه این زلزله در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: این زلزله در 25 کیلومتری دامغان، 31 کیلومتری دیباج و 48کیلومتری کیاسر مازندران رخ داده است که در سمنان هم احساس شد.

زلزله بزرگ دوم: 3.9 ریشتر در 21 کیلومتری دامغان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین گفت: زلزله دوم در ساعت 10 و 54 دقیقه و 52 ثانیه پیش از ظهر امروز به وقت محلی با بزرگای 3.9 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 36.15 درجه و طول شرقی 54.11 درجه ثبت شده است.

رئیسیان با بیان اینکه این زلزله در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: این زلزله در 21 کیلومتری دامغان، 33 کیلومتری دیباج و 52 کیاسر مازندران رخ داده است که در سمنان هم احساس شد.

زلزله بزرگ سوم: 4.7 ریشتر

طبق اعلام سایت زلزله نگاری دانشگاه تهران در ساعت 10:57 دقیقه زلزله سوم به قدرت 4.7 ریشتر دامغان سمنان را لرزاند.

اعزام ارزیابان زلزله

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: نیروهای مدیریت بحران استان سمنان هم‌اکنون در حال بررسی ابعاد این زمین‌لرزه هستند و اطلاعات تکمیلی تا دقایقی دیگر اطلاع‌رسانی می‌شود.

وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    11 0
    سلام به خاطر وقوع زلزله امروز دانش آموزان ریاضی از ساعت 11 که زمان اختصاصیها بوده اضطراب زیاد داشتند از ترس زلزله 2 ضرب در 2 را هم نمی توانستند محاسبه کنند خواهشمند است پیگیری کنید حق داوطلبان ریاضی امروز صبح دامغان ضایع نشود
  • حسین ن IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    4 4
    آهای دامغانی ها وقتی برای چند دقیقه نماز خواندن مسافران در یک مکانی ۱۰۰۰ تومان پول بابت اجاره میگیرید شهر و دیارتان با زلزله ویران خواهد شد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    3 0
    آروم آروم میاد تهران.
  • حسن IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    کار استکبار جهانی........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس