کد خبر 972068
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
مسکن نمایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس قانون، دولت وظیفه دارد برای ساخت مسکن افراد کم درآمد اقدام کند و باید سالانه ۴۰۰ هزار واحد ساخته و تحویل داده شود.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نخستین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، گفت: این مجمع کمک می‌کند تا برای تشکیل پارلمان‌های شهری یک الزاماتی وضع شود و شرایطی فراهم شود تا کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند از حداقل‌های تخصصی و فکری برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید:

دولتمردان با کابوس اجاره بها دقیقاً چه می‌کنند؟!

رنج مستاجران با وعده‌های تو خالی دولت

تله مالی خانه‌های گران قیمت خالی

وی افزود: نباید کارهایمان به گونه‌ای باشد که مردم آسایش و آرامش نداشته باشند؛ کسب و کار مزاحم و حاشیه‌نشینی دو عامل سلب آرامش مردم است.

اسلامیان اظهار داشت: اینکه بتوانیم کانون فکری و هسته‌های یکپارچه و مشترک ایجاد کنیم که خالق وضعیت مطلوب باشد موضوع مهم و دارای اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عدم انطباق‌ها در طرح‌های جامع و تفصیلی زیاد است و امروز که در رکود ساخت و ساز قرار گرفته‌ایم نتیجه عدم توجه به‌وضعیت کیفی شهرسازی را می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز مبرم به این داریم که شورای عالی شهرسازی را عمق و طول و عرض بدهیم تا مقتضیات ساخت و ساز در هر شهر را با توجه به فرهنگ آن شهر تدوین کنیم.

اسلامیان افزود: باید روند ساخت و سازها به سمت کیفیت بخشیدن به زندگی مطلوب حرکت کند.

وی با اشاره به موضوع بافت‌های فرسوده گفت: ما هیچ شرکتی را ملزم به حضور در بافت‌های فرسوده نکرده‌ایم و اگر جایی شرکتی مجبور شده باشد ما برخورد قانونی می‌کنیم.

وزیر راه گفت: ما برای بازآفرینی بافت فرسوده در شهرها برنامه مشخص داریم و استفاده از ظرفیت شوراها و شهرداری در اولویت است.

اسلامیان افزود: ما دیگر مثل گذشته بودجه تخصیص نمی‌دهیم که کارهای شکلی و بی نتیجه مثل گذشته رخ بدهد بلکه به دنبال احیای واقعی کسب و کار و زندگی در این بافت هستیم.

وی ادامه داد: در برخی از شهرها بنیاد مسکن را موظف به بازآفرینی کردیم و یادمان باشد که ما در قبال افراد کم درآمد و تهیه مسکن برای آنها وظیفه قانونی داریم.

وزیر راه گفت: در این دوره جدید مدیریتی حتماً از شهرداری‌های با کفایت برای تولید مسکن برای افراد کم درآمد استفاده خواهیم کرد.

اسلامیان افزود: سالیانه باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید و به افراد ناتوان از تهیه مسکن واگذار شود؛ این عدد ۴۰۰ هزار مسکن تعداد ازدواج های صورت گرفته در هر سال است.

وزیر راه تصریح کرد: بحث حمل و نقل و محیط زیست هم نکات مهم شهرهای جدید است و باید مورد توجه قرار گیرد.

اسلامیان گفت: یک کار بزرگی هم باید برای جاده‌های ورودی شهرهای بزرگ انجام شود زیرا امروز میزان زیادی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که باید کار ویژه‌ای برایش انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    فک کنم نظر وزیر قبلی عکس این نظر شما بود!!!!!!!!
  • a IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    آقای وزیر وظیفه خودتو تاکید کردی پس شروع کن اینهمه مسکن مهر نیمه تمام مردم دارن میرن توروستاها خانه اجاره میکنن از بس اجاره ها بالا رفته شایدم میخواین در شهرها فقط پولئارا بمونن
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    ببینید لج بازی 2تا رییس جمهور بی کیفیت بامردم چکارمیکند اعتقادروحانی بروام است چرادرگیر مسکن مهربشویم وام میدهیم سود میگیریم 80میلیون بده 160میلیون بگیر بهترین سرمایه گذاری درود برجناب حناچی باید بررسی شود تحقیق شود گفتگو شود درباره مسکن مهر حتماً مزایا رای بیشتری میاورد حتماً مسکن مهرمفید است پردیس ازاول پردیس نبود ولی کم کم کامل شد ماهی 200تا 300میلیارد اقساط مسکن مهر دارد برمیگردد چی میشود اگر دوباره به مسکن مهر تزریق نشود تاپایان سال تمام است تماممشکلات مسکن مهراین بود اگریکسال فقط یکسال دیگه جناب مهندس نیکزاد بودند الان 6سال بود مسکن مهرتمام شده بود خوردیم به آخوندی مزخرف کارتعطیل شود آقای نیکزاد هفتگی پردیس بودند آخوندی لوکس ساز 4سال 3باررفتند پردیس اساس دولت روحانی برکارنکردن بوده 6سال کارنامه چی دارید سال 92آپارتمان متری 2میلیون الان شده 10میلیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس