کد خبر 971959
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
نرخ ارز باید کاهش یابد/ روند کاهش قیمت ۱۰۰ کالای اساسی ادامه دارد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد روند کاهش قیمت ارز گفت: دولت از ابتدا معتقد بود که قیمت ارز حباب دارد و قیمت واقعی ارز بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی است.

بیشتر بخوانید

دلار همچنان در کانال ١٢ هزار تومان

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد التهابات زیادی در بازار بودیم که قیمت ارز تحت تأثیر این التهابات و القای یاس و ناامیدی از خارج از کشور به داخل افزایش یافت. در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و مردم فهمیده اند دولت مسلط است و می‌تواند کشور را اداره کند. این اطمینان داخلی موجب ایجاد آرامش در بازار ارز شده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم قیمت فعلی ارز هنوز هم بالا است، گفت: قیمت ارز باید کاهش یابد، دولت هم تلاش می‌کند اما دخالت مستقیم نخواهیم کرد. وقتی عرضه و تقاضا مدیریت شود و آرامش در جامعه ایجاد شود، قیمت ارز کاهش می‌یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: علاوه بر این، قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.

واعظی در خصوص حذف لبنیات از سفره‌های مردم به دلیل افزایش قیمت گفت: لبنیات باید سر سفره مردم باشد. گزارش‌هایی دریافت کردیم که این موضوع را تائید می‌کند. تذکرات لازم به وزیر جهاد کشاورزی داده شده تا قیمت لبنیات کنترل شود.

وی در مورد سریال گاندو و نمایش مسیر دورزدن تحریم‌ها گفت: صدا و سیما و دو روزنامه و سایت این موضوع را منتشر کرده اند که به نقل از مقاله‌ای در روزنامه‌های خارجی بوده است. من با آقای علی عسگری صحبت کردم، قصدشان این بوده که بگویند ایران اجازه نمی‌دهد فروش نفت به صفر برسد.

واعظی اظهارداشت: نباید به نوعی حرف بزنیم که اطلاعاتمان را در اختیار دشمنان قرار دهیم.

وی در مورد سفر رئیس جمهور به سازمان ملل نیز گفت: معاونت سیاسی در حال بررسی این موضوع است، وزارت خارجه نیز این موضوع را بررسی می‌کند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص ادعای اروپا مبنی بر اجرای اینستکس نیز گفت: اینستکس یک روش تبادل است. در یک مقطع، با یک مقدار پول، تبادلاتی انجام شده است اما کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم اقدام تبلیغاتی و ظاهری انجام شود و به دنبال عملیات واقعی هستیم، گفت: باید مشکل تجار و صنعتگران حل شود اما فقط یک تراکنش انجام شده، موقعی قبول می‌کنیم که اینستکس اجرایی شده که نفت ایران به فروش رفته و پول آن وارد اینستکس شود.

واعظی تصریح کرد: به اروپایی‌ها اعلام کرده ایم تا جایی که شما به برجام متعهد باشید، ما هم به برجام متعهد خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    8 0
    برو بابا دوغتو بنوش،کارد به استخونمون رسیده از دل مردم بی خبر...
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    انتخابات مجلس نزدیکه باید کاری کرد!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    3 0
    کی پایین بیارد قیمت را ؟ مردم ؟ وظیف تو و دولته .حالت خوب نیست یا قرصهاتو نشسته و پشتو رو خوردی؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    این جمله را باید را به اسپانسرهای اون ور آبی !!!! جریان سیاسی خودتون بگین
  • سلیمه IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    ارواح وچنان باید بیان قیمت ارز را پایین بیارن
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    ملتی که بر اساس عقل و تفکر به افراد رای ندهند بعد تابعات جبران نا پذیری دارد که شاهد ان هستیم واقعا مسولین دولت مردان و مجلسیان فقط بلدا همدیگر را متهم کنند نمی شینند که هم فکری کنند که چگونه جلوی مفسدین اقتصادی رانت خواران دلالان ودست های پلیدی که به بیتالمال چنگ می زنند و مثل خوره خون مردم را می مکند بگیرند و.... مگر چند روز حکومت چقدر می ارزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس