کد خبر 971879
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
افزایش ۹ درصدی سرقت در تهران

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه و ضربتی مبارزه با سرقت در پایتخت، از افزایش ۹درصدی وقوع سرقت در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه همایش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با دادستان کل کشور، دادستان تهران و قضات پیرامون برخورد با سارقان و جرائم در پایتخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهران در سال ۹۷ از حیث افزایش جرم سرقت در رتبه سی‌ام قرار داشت، گفت: اکنون پایتخت از این حیث در جایگاه سی‌و یکم قرار دارد.

ببینید

فیلم / سرقت موتور ۳۰۰ میلیونی در ۵ثانیه!

فیلم / دستگیری همزمان دزد و شاه دزد

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: متأسفانه در جرائم خُرد مجدداً شاهد افزایش سرقت هستیم و ۹ درصد افزایش سرقت در تهران روی داده که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به وسائل، لوازم و قطعات خودرو و ۷ درصد مربوط به موبایل است.

وی متذکر شد: از روز گذشته قرارگاه ویژه و ضربتی مبارزه با سرقت در تهران تشکیل شده که بحث تحت تعقیب قرار دادن مجرمان فراری به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته است، اجرای طرح‌های ضربتی در نقاط آلوده از اولویت‌ها است. این قرارگاه متشکل از پلیس و دستگاه قضایی بوده و در پی آن هستیم که بتوانیم سرقت را کاهش دهیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تشدید مجازات برای سارقان بویژه سارقانی که دارای تکرار جرم هستند از اولویتهای پلیس و دستگاه قضایی است، تصریح کرد: سوابق این افراد پیوست شده و قضات این موارد را در دستور کار قرار می‌دهند و قرار شده تشدید مجازات جدی برای این افراد در نظر گرفته شود.

رحیمی ادامه داد: تقویت کلانتری‌ها، مکلف شدن واحدهای مسکونی به رعایت ضوابط ایمنی، برقراری ارتباط الکترونیک بین دستگاه قضایی و پلیس آگاهی، بهره‌گیری از ظرفیت شرکتهای انتظام، انتظام‌بخشی به سطح شهر تهران و مجهز شدن تمام مراکز تجاری مخصوصاً بانکها به دوربین‌های پیشرفته از جمله اولویت‌های پلیس است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از خرده‌فروشان و مجرمان در جرم سرقت و زورگیری مشارکت دارند از برخورد جدی با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: اکنون منطقه آلوده خاصی در تهران نداریم و در پایتخت حتی نقطه زرد نداریم. اکنون می‌دانیم بیشترین بازه زمانی وقوع سرقت منازل در چه ساعاتی است یا در چه ساعاتی بیشتر موبایل‌قاپی و سرقت از مغازه‌ها روی می‌دهد، اما تمام مناطق در پایتخت به صورت یکسان توسط پلیس کنترل می‌شود و در پی برنامه‌ریزی برای کاهش سرقت هستیم.

رحیمی یادآور شد: سهم وقوع جرم کشوری طی ۵ سال گذشته از ۳۳ درصد به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    همین شل کن سفت کن ها باعث افزایش جرم میشه. همیشه باید محکم برخورد کرد نه در دوره طرح ضربتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس