سینما نمایه

از ابتدای سال تاکنون، بخشی از سالن‌های نوساز سینما در انحصار یک سرمایه‌دار نوکیسه که با چانه‌زنی کارت تهیه‌کنندگی گرفته قرار دارد!

به گزارش مشرق، مسئله اکران فیلم‌های سینمایی، چانه‌زنی و بی‌عدالتی در این عرصه، طی دو دهه اخیر از چالش‌های سینما بوده است. اما طی سال‌های اخیر، زدوبند و باندبازی در این خصوص بیداد می‌کند و چشم اهالی سینما به رئیس شورای عالی اکران یعنی ابراهیم داروغه‌زاده دوخته شده و منتظرند تا اقدامی عاجل برای وضعیت آشفته اکران از سوی او مشاهده کنند اما دریغ از کوچک‌ترین قدمی برای حل این مسئله!

بیشتر بخوانید:

محمد سریال گاندو: غیر از بازیگری، کشاورزی هم می‌کنم


در این زمینه اتفاق قابل تأمل، اختصاص بخشی از سالن‌های نوساز سینما به یک نوکیسه است که با حمایت ویژه و چانه‌زنی، کارت تهیه‌کنندگی سینما گرفته است. «م.ص.ر» که این روزها نامش به‌عنوان یکی از واردکنندگان پول‌های مشکوک به سینما شنیده می‌شود، سرمایه‌داری است که صاحب آژانس هواپیمایی بود اما با انتشار عکسش با یکی از ستاره‌های سینمایی دوران طاغوت، حضور خود به عرصه سینما را اعلام کرد. وی سپس با حمایت ویژه برخی از مدیران دولتی، کارت تهیه‌کنندگی در سینما گرفت! اینک نیز بخشی از سالن‌های نوساز و ممتاز سینما در اختیار این نوکیسه قرار گرفته است!


آن طور که سینماپرس از یک سینماگر نقل کرده، طبق گروه بندی انجام شده توسط ابراهیم داروغه‌زاده، هفت سینما به‌عنوان سرگروه در حال فعالیت هستند که سه سینمای جدید و چهار سینما قدیمی‌اند. نکته قابل تأمل آنجاست که در این سه سینمای جدید از ابتدای سال تاکنون فیلم‌های این سرمایه‌دار نمایش داده می‌شود و مابقی فیلم‌ها جایی برای اکران درست در این سه سینما نداشته‌اند!


پیش از این نیز «س.خ.ع» از دیگر سرمایه‌دارهای نوکیسه و تازه وارد به عرصه سینما، نامش به‌عنوان حامی جشنواره فیلم فجر هم شنیده شده بود!


باید دید تاخت‌وتاز سرمایه‌دارهای بی تخصص و بی تعهد با سرمایه‌های مشکوک و آلوده در سینما تا کی ادامه خواهد داشت؟ سیدهادی رضوی و محمد امامی نیز از دیگر سرمایه‌دارهایی بودند که مدتی حضوری فعال در تولیدات سینمایی داشتند و در نهایت به اتهام اختلاس، بازداشت شدند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس