امیر علی جهانشاهی

بر اساس این تغییرات، تیپ‌های پیاده و تکاور به نیروهای واکنش سریع و هجومی تبدیل شد و برخی قرارگاه‌های تاکتیکی به قرارگاه‌های عملیاتی تبدیل شدند.

به گزارش مشرق، امیر علی جهانشاهی صبح امروز در صبحگاه و مراسم «تیپ ۲۵ واکنش سریع نیروی مخصوص ارتش» پس از انتقال از پسوه آذربایجان غربی به تبریز، با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) فرمود که همه ارتشی‌ها و سپاهیان سربازان امام زمان هستند اظهار داشت: همه نیروهای مسلح به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در یکی از ژئوپلوتیکی‌ترین و حساس‌ترین منطقه جهان قرار دارد افزود: علاوه بر خود ایران، ما با ۶ حوزه ژئوپولوتیک و حساس خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قفقاز و آناتولی، فلات ایران، آسیای مرکزی و دریای خزر مجاورت داریم و این اهمیت ایران را در دنیا برجسته‌تر کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا با اشاره به اینکه هرکدام از این مناطق ویژگی و موقعیت حساسی دارد و همواره در طول تاریخ خود مورد وسوسه و تهدید مستکبرین بوده است، گفت: در جنگ اول و دوم جهانی و بعد از سلطه انگلیس و تسلط آمریکا با حضور ۶۰ هزار مستشار نظامی، ایران همواره مورد تهدید بوده است.

بیشتر بخوانید:

تغییر ساختار در نیروی زمینی ارتش

امیر جهانشاهی پیروزی انقلاب اسلامی را موجب به خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه و سقوط ژاندارم استبداد در خاورمیانه شد، ابراز داشت: آمریکا از روش‌های مختلف برای تضعیف و براندازی نظام اسلامی استفاده کرد. از درگیری گنبد و ترکمن صحرا و کردستان تا جنگ تحمیلی، به لطف خداوند و با وحدت نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم، ارتش تا بن دندان مسلح جهان به نمایندگی صدام را از کشور بیرون کرده و درس عبرتی به صدام و صدامیان دادیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از جنگ تحمیلی هم آمریکا به بهانه‌های مختلف از حقوق بشر تا حقوق هسته‌ای برای تضعیف ایران اقدام کرد ادامه داد: دشمن از حربه تحریم اقتصادی هم استفاده کرد و به نتیجه نرسید ولی باید همواره در بعد نظامی، ارتش آمادگی و بازدارندگی لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا، حکم مقام معظم رهبری به فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ حیدری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بر اساس این حکم، ارتقای چابکی و تحرک و کارآمدی مورد تاکید بوده لذا بیش از ۲۰ طرح تغییر ساختاری در نیروی زمینی ارتش تصویب و ابلاغ شد و ۳۰ طرح «لبیک یا امام خامنه‌ای» در جهت ارتقای معیشت و روحیه و آمادگی رزمی و آموزش نیروی زمینی اجرا شد.

وی برخی از طرح‌های تغییر ساختاری ارتش را یادآور شد و گفت: بر اساس این تغییرات، تیپ‌های پیاده و تکاور به نیروهای واکنش سریع و هجومی تبدیل شد و برخی قرارگاه‌های تاکتیکی به قرارگاه‌های عملیاتی تبدیل شدند.

امیر جهانشاهی ادامه داد: با این تغییرات ساختاری در آذربایجان شرقی که یکی از حساس‌ترین استان‌ها است، ساختارهای خوبی پدید آمد و علاوه بر انتقال تیپ واکنش سریع نیروی مخصوص ارتش در شمالغرب به تبریز، قرارگاه «تاکتیکی» لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان به قرارگاه «عملیاتی» ارتقا یافت. این لشکر در ۸ سال دفاع مقدس و قبل از آن در سرکوبی دشمنان نقش‌آفرینی کرده و در ۳۰ عملیات دفاع مقدس حضور داشت که ۷ هزار شهید و ۲۵ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است. این لشکر با ارتقا به قرارگاه عملیاتی به یکی از ۵ قرارگاه عملیاتی تبدیل شدند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا، با اشاره به اینکه تبریز نیاز به تیپ واکنش سریع و نیروی مخصوص داشت تا شمالغرب را پوشش دهد لذا از پسوه به این شهر منتقل شد خاطرنشان کرد: این تیپ از تیپ‌های مقتدر و تکاور در دوران دفاع مقدس بود. نیروی مخصوص با تدبیر حضرت امام تشکیل شد و شهدای سرافرازی را تقدیم انقلاب کرد که بعد از جنگ مأموریت‌های مهمی داشت که نمونه بارز اقتدار این تیپ و آمادگی بالای آن، شرکت در اقتدار ۹۷ بود.

وی تشریح کرد: این تیپ را به تبریز آوردیم تا از ناوگان ریلی، هوایی و زمینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هر نقطه از شمالغرب و کشور وارد عمل شود و انجام وظیفه کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    واقعا متاسفم استان حساس و مرزی از ارتش داره خالی میشه کجاش کار درستیه؟ آذربایجان غربی در کنار این همه گروهکهای کردی تروریستی و مرزی هست اونوقت تیپ از پسوه به تبریز میبرند بایستی یگانهای نظامی در آذربایجان غربی تقویت میشد که برعکس عمل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس