آمار عجیب شهردار، از تهرانی‌هایی که ایست قلبی کردند

شهردار تهران گفت:زمانی که یک فرد مسئول خود سوار بر دوچرخه در شهر تردد کند متوجه می‌شود که شهر و مسیرهایش تا چه حد برای دوچرخه سواری امن است.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی، شهردار تهران در همایش دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک اظهار داشت: در موضوع حمل و نقل پاک سند کم نداریم. مصوبات بسیاری در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف خرد و کلان برای توسعه حمل و نقل پاک داریم، اما چیزی که نیاز است عمل کردن واقعی به آن هاست.

حناچی ادامه داد: یک زمانی دوچرخه مد اصلی حمل و نقل بود و در بسیاری از شهرهای کوچک ماشین وجود نداشت. حتی در همین تهران بسیاری از کسبه از دوچرخه استفاده می‌کردند. اما امروز ماشین‌ها و موتورها جای دوچرخه‌ها را گرفته اند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه شهر تهران ۳ میلیون موتورسوار دارد، گفت: موضوع موتور سوارها هم در بحث توسعه حمل و نقل پاک بسیار با اهمیت است. آن‌ها هم دوچرخ هستند، اما آلودگی بسیاری ایجاد می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر آمار تلفات و تصادفات بالای موتورسوارها ما رو به فکر فرو می‌برد.

وی اظهار داشت: ما سالانه حدود ۵۷ هزار نفر فوتی در شهر تهران داریم و این آمار در روزهای آلودگی هوا به شکل معنی داری تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد آلودگی هوا با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است.

حناچی افزود: ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ بر اثر ذرات معلق در هوا، ایست قلبی ناشی از آلودگی هوا داشتند.

شهردار تهران درخصوص دوچرخه سواری در شهر تهران اظهار داشت: خیلی‌ها معتقدند شهر تهران شیب دارد و خیابان‌های تهران مناسب دوچرخه سواری نیست، اما ما با دوچرخه‌های باطری دار به راحتی می‌توانیم در ۹۵ درصد خیابان‌های تهران تردد کنیم.

وی گفت: ما نمیتوانیم شعار هوای پاک بدهیم، اما مسیرهای تردد خودروها را گسترش بدهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مسیر امن برای دوچرخه‌ها موضوع بسیار مهی است، افزود: زمانی که یک فرد مسئول خود سوار بر دوچرخه در شهر تردد کند متوجه می‌شود که شهر و مسیرهایش تا چه حد برای دوچرخه سواری امن است.

حناچی گفت: از همه مردم و اقشار دعوت میکنم که از دوچرخه استفاده کنند تا بتوانیم شهر را از خودروها پس بگیریم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    بازگرداندن املاک نجومی چه شد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس