کد خبر 971569
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
قاضی محمدی

مهدی کوهیان تهیه‌کننده سینما بیان کرد مستند «قاضی و مرگ» داستان قاضی‌ای است که بیش از ۴ هزار حکم قصاص صادر کرد.

به گزارش مشرق، مهدی کوهیان تهیه‌کننده مستند «قاضی و مرگ» به کارگردانی حسن خادمی که این روزها در گروه سینمایی «هنروتجربه» در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: این مستند برای اولین بار سال ۱۳۹۶ در جشنواره «سینما حقیقت» به نمایش درآمد و پس از آن تا به امروز در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم لندن، جشنواره فیلم اسکای آمریکا حضور داشته است.

وی بیان کرد: همچنین مستند موردنظر در شبکه‌های VOD خارجی از جمله آمازون در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این تهیه‌کننده مستند درباره موضوع مستند «قاضی و مرگ» توضیح داد: این مستند داستان زندگی کاری، حرفه‌ای و شخصی نورالله عزیزمحمدی یکی از شناخته‌شده ترین قاضی‌های جنایی ایران است که مدعی است بیش از ۴ هزار حکم قصاص در پرونده‌های جنایی صادر کرده است.

وی تاکید کرد: این قاضی پرونده‌های مهم جنایی سال‌های اخیر را تا زمانی که به‌عنوان قاضی فعالیت می‌کرد، در دست داشته که از آن جمله می‌توان به پرونده‌های آمنه، امید برک (قاتل سریالی شهر کرج)، جنایت سعادت آباد (میدان کاج) و… اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت تقریباً بخش زیادی از پرونده‌هایی که افکار عمومی را جریحه دار کرده بود را او قضاوت کرده است.

کوهیان با اشاره به اینکه این مستند به موضوع قصاص توجه کرده است، ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم زندگی نورالله عزیزمحمدی به قتل رسیدن پدر این قاضی و تصمیم‌گیری وی برای بخشش و یا درخواست قصاص برای قاتل پدرش است که در این مستند به آن نیز اشاره شده است.

وی توضیح داد: این قاضی هر روز با مرگ در ارتباط مستقیم بوده و می‌توان موضوع «قاضی و مرگ» را یکی از موضوع‌های حساس جامعه دانست. البته در حال حاضر نورالله عزیزمحمدی به عنوان وکیل دادگستری فعالیت می‌کند و در این حیطه نیز پرونده‌های مهمی از جمله حمید صفت را برعهده داشته است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: می‌توان گفت برای اولین بار وارد زندگی خصوصی یک قاضی شده‌ایم، قاضی که دادگاه‌های بزرگی را پشت سر گذاشته است و معمولاً قاضی‌های جنایی هیچ علاقه‌ای ندارند به زندگی خصوصی آن‌ها ورود پیدا کنند و جامعه از زندگی خصوصی این افراد مطلع شوند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه حسن خادمی کارگردان این مستند توانست به آقای عزیزمحمدی نزدیک شود و جلب اعتماد وی، این مستند شکل گیرد.

کوهیان در پایان گفت: مدت زمان مستند «قاضی و مرگ» ۵۰ دقیقه است و ساخت آن ۵ سال طول کشید، همچنین بخشی از تصاویر پرونده‌هایی که در دست داشت نیز در فیلم وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    17 69
    الان افتخار میکنه حکم قصاص صادر کرده این درد برای ایران است
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      49 5
      یکی بیاد اعضای خانوادت بکشه حتما قصاص نمیخوای
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      8 37
      ۱۰۳۳ اولا دوراز جون خانواده ام وان شاء الله خانواده ات را جلوی چشمت تکه تکه کنن دوما این همه جرم در ایران یعنی درد یعنی نداشتن آموزش و پرورش یک انسان سالم ..
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      21 5
      آموزش و پرورشی بالاتر از پیامبر خدا ؟ پدربزرگ همهمون حضرت آدم علیه السلام پیامبر بود قابیلش آمد و حابیل رو کشت ، پیامبر تربیتش نکرده بود ؟ تربیت انسانها رو مجبور نمی کنه . گر چه گذشت از قصاص خوبه ، اما همیشه نه ، جایی که عفو جرات خونریزی بیشتری بیاورد عفو می شود زمینه ظلم و ناامنی بیشتر .مهربان تر از خدا وجود ندارد ، سعی کنیم ...
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      17 3
      حکم قصاص درد نیست ، اتفاقا درمانه یکی از دلایلش اینکه باعث ترس افراد میشه تا مرتکب قتل نشن، یه دلیلشم اینه که مانع انتقام گیریهای شخصی میشه که گاهی تا چند ده نفر قربانی میشن که نمونش تو گذشته کم نبوده ( کافی یه کم تحقیق کنی )برای اینکه بهت ثابت بشه نمونه قابل لمس خود شخص شما، اومدی میگی قصاص درد برای ایران، بعد به یه سوالی که10:32 از شما پرسیده فقط برای اینکه شرایط خانواده مقتولو بتونی درک کنی( که انشاءالله هیچ وقت نه برای شما نه هیچ کسه دیگری پیش نیاید)چه آرزوی نا جوانمردانه وخشنی کردی، این تضاد تو دو پیام شما نشان دهنده چی میتونه باشه؟
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      11 4
      حضور امثال تو در کشور که حامی جنایتکارانی دردی برای ایران است
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      6 0
      قصاص بهترین حکم و قانون ممکن است، دقیقا مصداق چشم در مقابل چشم ولی اینکه کسی ببخشه دیگه به خودش مربوطه، بعدشم تو که اینهمه بی جنبه ای که میای درمورد یک حکم و قانون که جلوی مفسده های یک کشور رو میگیره از جان افراد گرفته تا اعضاء و آبرو و.... نظر میدی و انگار نه انگار که تو همین مملکت هزاران آدم بیگناه قربانی چنین جنایتهایی شدند و مثل ماست با این اظهار نظر درپیت نادیده اش میگیری و حرف از آموزش و پرورش میزنی؟؟؟؟ اونقدر بی جنبه ای که میگی انشالله خانواده ات تکه تکه بشن!!!! صرفا بخاطر اینکه یک حرفی زده که نتونستی جوابش رو بدی!!! خب موجود بی جنبه و بی منطق دیگه اظهار نظر کردنت درباره قصاص چیه آخه؟؟؟؟؟؟ قصاص حق هر انسانی هست که بهش تعرضی بشه، الان آمریکا و اروپا و آسیا - بخون ژاپن و کره جنوبی - که مثلا آموزش و پرورش دارن توش جنایت رخ نمی ده؟؟؟؟ حرف بی ربط و بی جا چرا میزنی!!!!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      2 8
      برید بابا الان همه برای من معرف قصاص شدن منطورم اینه چرااینقدر مجرم داریم که باید قصاص بشن یانشن ..مشرق چرا جواب منو تایید نمیکنی؟
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      3 1
      ۱۴:۲۸ بیشتر از این تربیت به رخ نکش
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    10 1
    اسم مستند خیلی بد انتخاب شده است چرا که طبق اصول تداعی بعد از این با شنیدن نام "قاضی" ناخوداگاه به یاد "مرگ" خواهیم افتاد در حالیکه در قران از قصاص به عنوان حیات یاد شده است ان فی القصاص حیات یا الوالالباب
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      چی ی ی میگی !؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    27 1
    قاتل باید قصاص شود.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    23 3
    شرع اسلام است که حکم قصاص را صادر میکند و این قاضی هم مجری شرع است نه اینکه برای زندگی یا مرگ یک نفر نظر شخصی اش را بدهد. من یک برنامه نویس هستم و اگر زمانی قاضی میشدم به هیچ عنوان از دادن حکم اعدام ناراحت نمیشدم. چونکه شرع تعیین کرده نه من.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    قاضی به حق قضاوت کند وحکم قصاص بدون اشتباه صادر کند... اجرا کننده .حکم.خداروی زمین است
  • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    دمش گرم از قدیم گفتن ندزد و نترس فقط خدا کنه به ناحق حکم نداده باشه
  • سید IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    کاش 40 هزار تا حکم قصاص میداد.قصاص یعنی امنیت و ارامش من و تو.طرف قاتله متجاوز به عنفه سارق مسلحه مواد فروش کلانه ادم.رباست اراذل باید اعدام بشه.هر کی مخالفه خودش خلافکاره.منتشر کن
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 3
    مشرق حرامزاده ایی بر و بابات رو پیداکن کثافت مشخصه از خودتون بوده
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    والا افتخار نداره! قشنگ سطح فرهنگ در حد ... !!!
  • LU ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    نه اینکه با اینهمه قصاص دیگه هیچ قتلی و جنایتی انجام نمیشه باید تربیت باشه در کنارش فقر وبیکاری هم نباشه تازه آنموقع هم قتل و خلاف هست ولی خیلی کم بعد اگر در ایران اسلحه آزاد بود خدا میدونه چه اتفاقاتی رقم می خورد
  • LU ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    الان اگه این شما چندتا کم نت نویس دستمون بهم میرسید احتمالا یکیتون قاتل بود یکی مقتول مشکل اینه نمیتونیم همدیگه را تحمل کنیم نمیتونیم حرف همدیگه اعتقاد همدیگه را تحمل کنیم نمیتونی نظری جز نظر خودمونو تحمل کنیم نمی تونیم رنگ مورد علاقه ر فیقمونو قبولکنیم درکنار این فقر و بیکاری وصدالبته آدمهای خلافکار درهرشرایطی وجود دارند که میخواهند امیال وارزوهای خود را یک شبه از هر راهی شده بدست بیارن
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    یه نگاهی که به کشور هایی که حکم قصاص منسوخ شده بندازید ببینید میزان جرم در اون کشور ها زیاده یا در کشوری که هر روز اعدام داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس