موگرینی و پمپئو

اتحادیه اروپا در واکنش به عبور ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم از ایران خواسته است «توافق هسته‌ای را تضعیف نکند.»

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا دوشنبه به عبور ذخائر اورانیوم ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم واکنش نشان داد و از ایران خواست توافق هسته‌ای را تضعیف نکند.

یک منبع آگاه دوشنبه (۱ جولای/۱۰ تیرماه) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

بیشتر بخوانید:

تعهد اروپا، خرید نفت و پرداخت پول است نه اعتبار ۴ میلیون یورویی

اتحادیه اروپا از ایران خواسته این تصمیم را به عقب برگرداند و از انجام گام‌های بیشتری که به «تضعیف توافق هسته‌ای» منجر می‌شود خودداری کند. در این بیانیه آمده است: «از ایران می‌خواهیم این گام را به عقب برگرداند و از اقدامات دیگری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند خودداری کند.»

یک منبع در وزارت خارجه آلمان هم در اظهاراتی مشابه از ایران خواسته است توافق هسته‌ای را «تضعیف نکند.»

کشورهای اروپایی علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با اقدام دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران با ادعاهای این کشور علیه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران همنوا شده‌اند.

در واکنش به اهمال کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رحمن IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    نگرانی اروپایی های غربی نوکری برای آمریکا است اینها چرا از موشک ایران و قدرت گرفتن ایران میترسند بخاطر اینکه اینها در سالیان دراز مانند گرگ با ایران رفتار کرده اند و الآن که چوب را میبینند میترسند .چون جنایتها در ایران کرده اند بدانید حرف دنیای غرب و هر جای دیگر حرف زور و استفاده از ابزارهای زمانی هستند و باید قوی شد نقطه حساس اینها قوی شدن ما است .این متجاوزان باید خلیج فارس را ترک کنند.باید کاری کنیم که کابوسهای تجاوز به ایران به فراموشی و مردم خیالشان از استقلال کشور راحت شوند
  • اصفهانی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    ما تضعیف کردیم یا شوما الدنگا؟!
  • ناشناس IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    غلط كردند. هر وقت سر حرفشان ماندند ايران هم به قول هايش عمل مي كند.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    انگل یس تهدید به خروج از برجام کرده و بعد از ان نوبت فرانسه است دستگاه دیپلماسی و تبلیغاتی ما در جهان این فریبکاری و دروغگویی و حقه بازی غربی ها را برای مردم جهان بازگو نمی کند.
  • علی از تهران IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    جنگ در منطقه بنفع امریکا و اروپا میباشد زیرا ویران شدن ایران و کشورهای عربی منطقه برای این کشورها سود آوری دارد کشورهایی که برای پول به کشور بیچارهای مانند یمن رحم نمیکنند برای ایران و عربستان دل میسوزانند اگر جنگی رخ دهد تمام خسارتش را از ایران میگیرند ایران با مصلحتی هم شده کاری انجام دهد که مانع جنک شود چون در غیر این صورت هست و نیستمان را به باد میدهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس