کد خبر 971359
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
چرا مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات حقوق خود را منتشر نکرد؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره میزان دریافتی خود از صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد.

به گزارش مشرق، برنامه اقتصادی تحلیلی «پایش» شبکه اول سیما، روز گذشته میزبان میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بود که به بررسی «هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری» پرداخت.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوال مجری برنامه پایش در خصوص چرایی انتشار حقوق مدیران هلدینگ‌های این صندوق گفت: از روزی که منصوب شدم، وزیر کار تاکید کرد که صندوق بازنشتگی باید به پایلوت شفافیت تبدیل شود. اما این حرف در حد شعار باقی نماند و در سه ماه گذشته نشان دادیم که رویکرد صندوق بازنشستگی کشور شفافیت و جوان گرایی است.

وی افزود: بر طبق ماده ۲۹ قانون برنامه توسعه ششم، ما پیش قدم شدیم و حقوق مدیرانمان را منتشر کردیم و فکر میکنم این مسئله در تاریخ کشور بی نظیر باشد که همه دریافتی مدیران منتشر شود. انشاالله حقوق همه مدیران شرکت‌های تابعه نیز منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

صالحی در توضیح این موضوع با تاکید بر ماده ۸۴ قانون تنظیم گفت: بر طبق این ماده در پرداختی‌های شرکت‌ها باید سقف رعایت شود. از طرفی بر طبق مصوبه سال ۹۵ که سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد، بعضی از دستگاه‌ها را از رعایت این سقف معاف کرد.

وی افزود: کارایی سامانه شفافیت همین است که کارایی مدیران در قبال حقوقی که دریافت می‌کنند را نشان دهد. ما در گام اول مدارک تحصیلی مدیران و در گام دوم دریافتی آنها را منتشر کردیم. انشاالله در گام سوم کارایی این مدیران نیز منتشر خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: دریافتی مدیران دستگاه‌هایی مانند سازمان گسترش، سازمان صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی و… از سال ۹۵ هماهنگ شده است، سقف این مدیران رقم‌های بالایی است. من از مدیران این دستگاه ها دعوت می‌کنم که حقوق مدیران شرکت‌های خود را منتشر کنند.

صالحی در پاسخ به مجری برنامه در خصوص میزان دریافتی خود از صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: هنوز احکام حقوقی ۹۸ صادر نشده است. اما در سال ۹۸ افزایش سنواتی حقوق نخواهیم داشت و میانگین حقوق من در ۳ ماه اخیر، ماهانه ۶ و نیم میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: دریافتی مدیران دستگاه‌هایی مانند سازمان گسترش، سازمان صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی، شرکت نفت و غیره از سال ۹۵ هماهنگ شده است، سقف این مدیران رقم‌های بالایی است. سقف حقوق دستگاه‌های مذکور ۳ برابر سقف حقوق سازمان‌های دیگر است. به عبارت دیگر سقف حقوق این دستگاه‌ها ۲۱ برابر حقوق پایه است. بنابراین من از مدیران این دستگاه‌ها دعوت می‌کنم که حقوق مدیران شرکت‌های خود را منتشر کنند.

در ادامه برنامه مجری صالحی در خصوص حضور آقازادگان در مجموعه صندوق پرسید که وی پاسخ داد: قاعدتاً قسمت‌های مهم کشور از این پدیده رنج می‌برد و صندوق بازنشستگی نیز از این قاعده مستثنا نیست. تا امروز سعی کرده‌ام جلو سفارشات افراد مختلف را بگیرم. من هیج نسبتی با مسئولین کشور ندارم و در این زمینه هیچ تعارفی با کسی ندارم و محکم ایستاده‌ام.

وی در پایان افزود: افرادی که غیرقانونی از این صندوق حقوق گرفته‌اند باید مبالغ اضافی را برگردانند در غیر این صورت بر ضد آنها اقدام قضایی خواهد شد. در صندوق ما ۴۰۰ ویژه خوار حضور داشته‌اند که مربوط به هتل‌های ما بوده است. در مجموعه ایران‌گردی و جهان گردی ما ۶۰ هتل وجود دارد. این هتل‌ها باید در ایام مسافرت پول بدست آورد اما نکته جالب اینجاست به علت استفاده سفارشی افراد از این هتل‌ها، مجموعه آنها زیان ده شده است. ما در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ایم و همه این ۴۰۰ ویژه خوار باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

در پایان مجری برنامه پایش همه مدیران کشور را به چالش انتشار همه دریافتی های خود، دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    14 2
    درود بر شرفت
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      3 0
      به شرطی که راست بگوید
  • RO ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    18 8
    برادر ۶ ملیون و نیم کم نیست . یه کارگر بدبخت داره با ۱ ملیون ۵۰۰ هزار زندگی میکنه .
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 4
    خیلی زیاد. شاید به اندازه 200 کارگر.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      9 12
      این چه تفکری هست که همه باید مثل هم حقوق بگیرن دکترای شریف هست نباید یک بیستم یک فوتبالیست حقوق بگیره
    • CZ ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      3 1
      کارگرای شهر شما ماهی 30 هزار تومن درمیارن؟ بعدش هم مگه اینجا کره شمالی که کارگر و مدیرعامل یک حقوق بگیرن این همه شهید مطهری زجر کشید تا این تفکرات کمونیستی هنوز هم بین مردم وجود داشته باشه؟
  • AE ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    23 2
    کوفتشون بشه تا ابدالآباد. ون وقت تقاصای وام بازنشستگی کردم به من ندادند. بدون این که متقاضیان به حد نصاب برسه
  • شاهرخ RO ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    خیلی بی عدالتی تو کشور موج میزند ما کارگران بیچاره از همه چیز گناه کردیم کارگرشدیم چرا انقدر ظلم میکنید به ما مگر ماهم ادم نیستیم کی ماهم یه کمی باید خوشی ببینیم بدبخت به دنیا امدیم بدبخت هم از دنیا میرویم
  • حمید IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    به نظر من تفاوت حقوق طبیعی هست و اگر تفاوت نباشه که کسی دیگه نه درس می خونه و نه زحمت زیادی ،عاقلانه تر نظر بدین ، فقط از تبعیض بین کارمندان ادم زجر می کشه
  • 3130658181 IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    به نام خدا .درود خدا بر صالحی عزیز از روزی که پا به صندوق بازنشستگی گزارده ،خدمات فراوانی در مجموعه بازنشستگان انجام داده است.دست خدا بالای دست هاست و مادامی که در راه خدا گام بردارید،از هیچ کسی حراسی نداشته باشید.
  • زارع IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    اون بنا کارگر روز مزد چی چیکار کنه بااین گرونی اونی که محتاج یه لقمه نون خالی هست چی ایران تو 40سالگی داره به کشور قحطی زده تبدیل میشه البته برا قشر ضعیف و آسیب پذیر پولدارها که دارن می خورن ومی برن کجای کارین شما من که واگذار کردم مسئولین بی خاصیت رو به خدا
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 0
    سلام همه اینا را گفتید صحیح چکار از دست ما میاد پس دل مارا بیشتر شور می دهید با این وضعیت
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    جوانگرایی در صندوق بازنشستگی!!! افراط نتیجه عکس خواهد داد
  • دلیوز IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    بزودی لنگ اش هواست ، مگه بهش اجازه میدن ایادی زور و زر
  • مجیدی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    الان با این تورم وگرانی باید حقوق کارگر ماهیانه ۶میلیون باشد نه یک میلیون و پانصد و یک میلیون و پانصد فقط برای یک هفته به زور زندگی خود بچرخاند گوشت کیلویی ۱۲۰ هزار وسیب زمینی کیلویی ۱۰ هزار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس