کد خبر 971357
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کوبیاک

والیبال ایران و لهستان در مرحله نهایی همگروه شدند تا انتظار یک بازی جذاب و پرحاشیه را بکشیم؛ دیداری که حضور کوبیاک آن را حیثیتی کرده است.

به گزارش مشرق، ساعت ۵ بامداد پنجشنبه ۲۰ تیرماه؛ آغاز یک نبرد حساس و حیثیتی برای والیبال ایران است. جایی که بلندقامتان ایرانی بعد از ۵ سال بار دیگر در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها کار خود را استارت می‌زنند و برای رفتن روی سکو و کسب نخستین مدال هم انگیزه بالایی دارند.

بیشتر بخوانید:

حریفان ایران در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال مشخص شدند

جدا از حساسیت‌هایی که دیدار با لهستان و برزیل برای والیبال ایران از نظر جدولی و ثبت نتیجه تاریخی در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ دارد؛ یک اتفاق ویژه هم در شیکاگو رقم خواهد خورد. آن هم رویارویی ایرانی‌ها با میشل کوبیاک است. این بازیکن که فقط در هفته اول لیگ ملت‌ها در کشور خودش به میدان رفت و بعد از آن به خاطر محرومیت و مرخصی در ترکیب لهستان حضور نداشت، احتمالاً در دور نهایی به خاطر حساسیت بالای مسابقات به ترکیب تیم ملی کشورش بازمی‌گردد.

دیدارهایی ایران و لهستان در سال‌های اخیر همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده، اما این مسابقه از هر نظر ویژه‌تر است. بعد از صحبت‌های عجیب و توهین‌آمیز کوبیاک علیه مردم ایران، این بازیکن از سوی فدراسیون جهانی و فدراسیون لهستان به محرومیت ۶ جلسه‌ای محکوم شد. حتی رییس فدراسیون لهستان مجبور شد به خاطر اظهارات این بازیکن به صورت رسمی در ارومیه از مردم ایران عذرخواهی کند؛ اگرچه همگان انتظار داشتند این نامه از سوی خود کوبیاک نوشته شود.

دیدار ایران و لهستان در غیاب کوبیاک در ارومیه ۳ بر ۲ به سود ایران به پایان رسید، اما دست تقدیر بار دیگر این دو تیم را روبه روی یکدیگر قرار داده؛ آن هم در یک مرحله حساس که باخت یا برد شبیه مرگ و زندگی برای ۲ تیم خواهد بود.

قطعاً بازگشت میشل کوبیاک و بارتوش کورک به ترکیب لهستان که سابقه درگیری با بازیکنان ایران را داشته‌اند، باعث می‌شود همه انتظار یک دیدار جنجالی را در شیکاگو بکشند. به این ۲ بازیکن پرحاشیه ویتالی هینن، سرمربی فعلی لهستان را هم اضافه کنید. این مربی بلژیکی که در کنار زمین فعالیت زیادی دارد و سعی می‌کند داوران را با حرکاتش تحت تاثیر قرار دهد، بعد از خروج از ارومیه صحبت‌هایی را به زبان آورده که به مذاق والیبال دوستان ایرانی خوش نیامد. او از ازدحام جمعیت در این شهر انتقاد کرده بود و حتی پاسخ سرپرست فدراسیون والیبال را هم داد!

با وجود این وضعیت کولاکوویچ و شاگردانش باید با دوری از حاشیه فقط به فکر تداوم موفقیت خود در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ و صعود به جمع ۴ تیم باشند. البته که پیش‌بینی برخورد با حاشیه‌سازی لهستانی‌ها باید در دستور کار ملی‌پوشان باشد.

شاید حالا زمان آن فرا رسیده تا انتقام سختی از میشل کوبیاک به خاطر صحبت‌هایش علیه مردم ایران بگیریم؛ شکست دوباره لهستان قطعاً می‌تواند شایستگی‌های ایران را ثابت کند. از همین حالا انتظار این بازی جذاب و تماشایی را می‌کشیم.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 4
    کلا مقام ۴ دوره قبل رو هم نمیاریم
  • امیر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    ایران باید با تمام توانش بازی کنه وگرنه نمی تونه نتیجه بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس