واشنگتن پست نمایه

منابع رسانه‌ای غرب می‌گویند فشار ترامپ علیه ایران تاثیر معکوس گذاشته و بدون کاهش تحریم‌ها، ضربه‌زدن‌های ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

واشنگتن‌پست در این زمینه نوشت: برخلاف پیش‌بینی دولت ترامپ مبنی بر اینکه افزایش فشار اقتصادی موجب آمدن ایران پای میز مذاکره شود، ایران تسلیم این فشارها نشده و سرسختی آمریکا، نتیجه عکس داده است.


آمریکا یک سال قبل با هدف تحمیل خواسته‌های خود به ایران از برجام خارج شد و تحریم‌های تازه‌ای را اعمال کرد اما ایران تسلیم آمریکا نشد و علاوه‌بر ساقط کردن پهپاد واشنگتن، فعالیت‌های هسته‌ای خود را که پیش از این طبق برجام محدود شده بود نیز از سر گرفت و تأکید کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳/۶۷ درصدی‌اش به زودی از سقفی که در توافق هسته‌ای تعیین شده بود، عبور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رویکرد آشفته ترامپ و راهبرد حساب شده ایران

آقای ظریف دست مریزاد!

تخت‌روانچی: با کسی که تلاش می‌کند ما را مرعوب کند مذاکره نمی‌کنیم


در همین حال فارین پالیسی در تحلیلی به قلم سردبیر خود استفان والت نوشت: سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ به‌ویژه در قبال ایران سردرگم است.


وی خطاب به ترامپ می‌نویسد: آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و کشورهای دیگر را تهدید کرد که در صورت پایبندی به برجام مورد مجازات قرار خواهند گرفت. هم زمان با افزایش تنش‌ها در منطقه، آمریکا هیچ متحدی در بین قدرت‌های بزرگ ندارد.


کمپین فشار حداکثری شما همان نتایجی را به همراه نداشته است که مشاورانتان وعده داده بودند. در حال حاضر هدف واقعی شما از دنبال کردن این سیاست مشخص نیست. آیا شما به دنبال دستیابی به یک توافق جدید، سرنگون کردن حکومت در تهران یا حتی کنترل کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هستید؟ به نظر نمی‌رسد که رویکرد شما آمریکا را به هیچکدام از این اهداف نزدیک کرده باشد. گزارش اخیر مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک نشان می‌دهد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران کاهش پیدا نکرده‌اند. علاوه‌بر این، تهران به تدریج در حال خروج از توافق هسته‌ای است. با توجه به این موضوع که آمریکا اول از این پیمان خارج شد، هیچ‌کس نمی‌تواند تهران را سرزنش کند. ظاهراً رهبران ایران به دنبال اثبات کردن این موضوع هستند که تحت فشارهای شما تسلیم نخواهند شد.


آقای پرزیدنت! شاید واکنش تهران برای شما گیج‌کننده به نظر برسد، زیرا آمریکا کشور بسیار قدرتمندتری است و تحریم‌های اقتصادی بدون شک زندگی روزمره را برای ایرانی‌ها دشوارتر کرده‌اند. بدون شک این سؤال در ذهن شما ایجاد شده است که چرا تهران با خواسته‌های شما، جان بولتون یا مایک پمپئو موافقت نمی‌کند؟ آیا تصور می‌کنید که آنها افراد متعصب کله شقی هستند؟


به گزارش «انتخاب»، فارین پالیسی می‌افزاید: چنانچه یک کشور همچون ایران در مقابل شما تسلیم شود، شاید به این نتیجه برسید که می‌توانید با تهدید امتیازات بیشتری از آنها بگیرید. به همین خاطر آنها انگیزه‌ای برای تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های شما ندارند. آنها فقط به دنبال حفظ آبروی خود نیستند. آنها به دنبال انتقال این پیام به شما هستند که در مقابل ابرقدرتی همچون آمریکا تسلیم نمی‌شوند. شاید اخیراً توجه کرده باشید که کره شمالی، مکزیک و برخی کشورهای دیگر نیز از همین استراتژی پیروی می‌کنند.


در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص ضمن یادداشتی تصریح کرد: ایران بدون کاهش فشارهای آمریکا، به ضربه‌زدن ادامه خواهد داد. به‌نظر می‌رسد ادعای ترامپ در مورد حمله سایبری علیه سامانه‌های موشکی ایران در واقع با هدف سرپوش گذاشتن بر آسیبی بود که در نتیجه تصمیم او در مورد لغو حمله به ایران، متوجه وجهه‌اش شده بود. علاوه‌بر اینکه ترامپ با این کار قصد داشت به نوعی به انتقاداتی که متوجه او می‌شد، پاسخ دهد. می‌توان گفت: بدون کاهش فشار تحریم‌ها ایرانی‌ها به ضربه‌زدن به آمریکا ادامه می‌دهند. گذشته از اینکه تنش در خلیج فارس، بر کنفرانس اقتصادی منامه نیز تاثیری سوء خواهد گذاشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • یک ایرانی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    29 7
    به نظر میرسد این سیاست ایران دارد جواب میدهد چون هم عقب نشینی اروپا و هم چین و روسیه را شاهد هستیم. اینها آمادگی همراهی با آمریکا و تحمل بحران جدید و نفت 200 دلاری را به هیچ وجه ندارند. آفرین بر ایران و ایرانی
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      14 3
      فقط مقاومت.
    • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      2 25
      باید به برجام ادامه دهیم.
  • علی اصغر IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    28 7
    با سلام و خداقوت امریکا یکجانبه گرا باید بدان ایران پرچم اسلام و قران را حافظ است زمان بزن درو تمام شده سیاست غارت خاورمیانه یکی از سیاستها ی دیر باز ترامپ بوده و نباید اجاز رشد و نمو چنین سیاست مخرب را به چنین شخص را داد الله اکبر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد خدا با ماست پس ماپیروزیم
    • دریادل IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      0 0
      فقط مقاومت... مردم سختی میکشن و شرمنده‌شون میشیم از این حرف... ولی خب راهی جز مقاومت نداریم...ما نتیجه سازش و کوتاه اومدن رو تو برجام دیدیم...
  • جواد IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    43 0
    ما ایستاده ایم، و صبر میکنیم فقط کاش ثروتمندان و تاجرهای خائن اینقدر ما را درون کشور مورد هجوم و چپاول قرار نمی‌دادند. کاش مسئولین کشور ، دل سوز مردم بودند و فقط ظاهر سازی نمی‌کردند. کاش!!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    4 21
    همین که آمریکا این قدر در ایران اهمیت داره که برای مقابله با تحریم های این کشور قصد مقابله داره هیچ وقت مشکلات ایران حل نمیشه
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      3 2
      خودت فهمیدی چی گفتی؟ ما که نفهمیدیم
  • ناشناس IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    24 4
    ترامپ یک غلطی کرده حالا نمیداند چکار بکند هردفعه تحریم های ایران را شدید تر میکندولی اثری نداردبقول معروف گوگیجه گرفته.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      0 0
      بله هیچ تأثیر نداشته برای همین در ایران بریز و بپاشه به خصوص در میان مسئولین و فرزندانشان منتهی محض اطلاعات عمومی سری به بیمارستان های تخصصی بزن شاید اطلاعاتت در این حوزه زیاد بشه
  • سوسان IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    11 3
    ایران از درون نابود نشه دشمن بیرونی هیچ غلطی نمیتونه بکنه دشمن اصلی ما اختلاس و حقوقهای نجومی و کارمندان خائن هست
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      2 0
      دقیقا
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 1
    تا یکی بین این ها پیدا بشه که بگه اصلا کی گفته که باید آمریکا تا ابد کدخدا باشه؟
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    4 3
    مداومت در خواندن دو دعا را مغفول نگذاریم دعای باران (دعای۱۹صحیفه سجادیه) و دعای مرزداران (دعای۲۷صحیفه سجادیه)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس