کد خبر 971086
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
محمد اسلامی

اسلامی:قرارداد اجاره بها بایدبین مالک ومستاجرمنعقدشود و هیچ دولتی تابه امروز در این قرارداد ورود نکرده است اماما سعی کرده‌ایم یک اقدام مهمی رادر دستور کارقرار دهیم وآن ایجاد نظام اجاره‌دارحرفه‌ای است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت در تعیین نرخ اجاره بها هیچ زمانی مداخله نکرده است، چراکه به لحاظ قانونی حق ندارد برای بازار اجاره سقف قیمتی تعیین کند.

بیشتر بخوانید:

اجاره‌بها تابع تورم است یا قیمت مسکن؟

وی اظهار کرد: قرارداد اجاره بها باید بین مالک و مستاجر منعقد شود و هیچ دولتی تا به امروز در این قرارداد ورود نکرده است اما ما سعی کرده‌ایم یک اقدام مهمی را در دستور کار قرار دهیم و آن ایجاد نظام اجاره‌دار حرفه‌ای است.

اسلامی با اشاره به اینکه دولت نظام اجاره داری حرفه‌ای را ساماندهی کرده و در حال تدوین آن است، گفت: در این موضوع ورود استارتاپ ها را به حوزه اجاره‌داری پایه‌گذاری کرده‌ایم و سعی داریم با اجرای این دو روش مهم، حباب قیمتی را در بازار اجاره بشکنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: چندی پیش با استارتاپ های پیشرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشست مشترک دو ساعته‌ای را برگزار و تمامی جوانب ورود استارتاپ ها را بررسی کردیم و به توافقات مهمی در این حوزه رسیدیم.

وی بیان کرد: سعی داریم با ایجاد نظام اجاره داری حرفه‌ای و ورود استارتاپ ها تب و تاب بازار اجاره را کاهش دهیم و مالک و مستاجر بتوانند راحت‌تر و روان‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود مسکن دلیل افزایش قیمت اجاره بهاست یا خیر؟ گفت: بازار مسکن هیچ زمانی کمبود نداشته است و ما تمامی تلاش خود را برای افزایش تولید مسکن در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    2 0
    فقط برای حمایت از پول دارهاست که دیگه نمیتونن از مردم اجاره بگیرن .
  • نیما AE ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 0
    فقط بلدن خالی ببندن اگه خدای باشه نابودتون کنه اختلاسگرای دزد
  • AE ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 0
    خخخخخخخخخخخخخخ
  • شهرزادترنج IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 0
    خدابه دادمردم برسدهرحوزه که دلت درآن ورود پیداکنددیگرباهیچ سیاستی درست نمیشودحالاهم دولت درحوزه اجاره مسکن واردشده خدابخیربگذراند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس