مرتضی مبلغ

یک فعال اصلاح‌طلب تأکید کرد: مردم تحت فشار هستند و لذا نظام باید در سیاست‌های ناکارآمد و غلطی که دنبال می‌شود تجدید نظر کند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دستگیری و محاکمه چند عنصر خدمتگزار در تهران!

«محمد نعیمی‌پور»،از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و همان فردی که گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد اما اصلاح‌طلبان از وی حمایت خواهند کرد ![۱] به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا در اشاره به کارنامه شورای شهر اصلاح‌طلبان در تهران گفته است:

«شورا در این دوره کار کرده است که روی افرادش زوم می‌کنند و آنها را می‌برند، بازپرسی می‌کنند و دادگاه برگزار می‌کنند. اگر آنها کاری نمی‌کردند، چنین اتفاق‌هایی هم رخ نمی‌داد !»[۲]

*اظهارات نعیمی‌پور در حالی است که مشخص نیست اشاره وی به کدام «بردن و بازپرسی و دادگاه»! است زیرا با رصد ما فقط "محمود میرلوحی" (از اعضای شورا) بود که به دلیل دروغ پردازی و نشر اکاذیب علیه کارنامه جهادی شهردار سابق تهران، مجرم شناخته شد و در ادامه نیز پذیرای دو حکم حبس و شلاق شد.

جدای از اینکه ناصحیح بودن ادعای نعیمی‌پور محرز است اما از طرفی ادعای کار کردن اصلاح‌طلبان شورا! در حالی است که امروز دیگر حتی خود اصلاح‌طلبان نیز اذعان دارند که این شورا به هیچ وجه نتوانسته یک شورای موفق با کارنامه قابل قبول باشد.

زیرا آنها حتی از معرفی یک شهردار بدون حاشیه هم ناتوان بودند چه برسد به کار کردن و خدمتگذاری مطلوب به مردم تهران!

آش کارنامه اصلاح‌طلبان شورای شهر به حدی شور شده است که در افواه گفته می‌شود آنها در ساختمان شورا مشغول اسم و فامیل بازی هستند و به جای انجام پروژه‌های کلان و تلاش برای نزدیک شدن به کارنامه شهردار سابق، اقدام به عوض کردن نام خیابان‌ها می‌کنند.

احمد حکیمی‌پور، فعال اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران نیز زمانی گفته بود: «بعضی اعضای شورا برای تلگرام بیشتر از تهران کار می‌کنند .»[۳]

مع‌الوصف ما قضاوت درباره اظهارات عجیب نعیمی‌پور را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم...

***

لطفی که اصلاح‌طلبان در حق نظام دارند

«عبدا… ناصری»، از مقامات دولت اصلاحات و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین با ادعای وجود شکاف در جامعه و با بیان اینکه یکسری رفتارها و تصمیمات هم متاسفانه شکاف میان جامعه مدنی و حاکمیت را بیشتر می‌کند! اظهار کرده است:

«برای مثال بستن فضاهای اجتماعی-سیاسی، منع کردن دوچرخه‌سواری، ورود به حریم‌های شخصی و زندگی مردم و… بر این فاصله تاثیر می‌گذارد؛ پس از یک سو وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم افت بسیار شدیدی کرده، از طرف دیگر سخت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی منجر به افزایش نارضایتی‌ها شده است. به عبارت دیگر در این جامعه مدنی قدرتمند، نه شاهد یک معیشت خوب هستیم و نه شاهد یک فضای سیاسی-اجتماعی مطلوب. لذا بدون اینکه بخواهم تحت تاثیر شعار معروف دی‌ماه "اصلاح‌طلب، اصولگرا / دیگه تمامه ماجرا" قرار گیرم، معتقدم حتی در جبهه اصلاحات و طرفداران اصلاحات نیز بخش قابل توجهی از کنشگران به ناکارآمدی این روند باور دارند و اعتقادشان این است که اصلاح‌طلبان در عرصه‌های انتخاباتی به این راحتی و تحت هر شرایط نباید تصمیم بگیرند.»

او سپس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح می‌کند:

«باور اصلاح‌طلبان حتماً این است که این نظام سیاسی و بالطبع تمامیت ارضی باید محفوظ بماند .»[۴]

*واقعا بایستی از آقای ناصری و دوستان اصلاح‌طلبان ایشان تشکر کرد که در ماحصل ۴۰ سال فعالیت جریان چپ در ایران و حضور اصلاح‌طلبان در مناصب قدرت در عمده سال‌های پس از انقلاب، سرانجام به این نتیجه رسیده‌اند که نظام اسلامی و تمامیت ارضی باید محفوظ بماند!

حقیقتاً این «لطف بزرگ» و این سماحت و بخشندگی از جانب یک جریان سیاسی خاص در حق حاکمیت و مردم ایران، امریست فراموش نشدنی و حتماً بایستی به صاحبان این اعتقاد مدال و نشان لیاقت اعطا کرد...

جالب است که ناصری در عین اصرار بر وجود شکاف در سیستم و ناکارآمدی آن و اینکه اصلاح‌طلبان در حال فکر کردن به عدم حضور در انتخابات هستند؛ به لطف بزرگ اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح می‌کند که نظام باید محفوظ بماند.

آگاهان سیاسی معتقدند این قبیل موضع‌گیری‌ها برای این است که عناصر یک جریان سیاسی به ضدیت با نظام متهم نشوند و بتوانند در آرامش کامل مواضع ضد نظام خود را به پیش ببرند!

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم دوستان ناصری در جبهه اصلاحات و مدعیان حفظ نظام! تنها چند روز پس از هدف گرفته شدن پهپاد متجاوز آمریکا بر فراز خاک ایران؛ به گفتمان جملاتی مثل مردم ایران گرسنه‌اند، سیستم تصمیم‌گیری در ایران ورشکسته است، در جامعه ایران شکاف وجود دارد، شاید در انتخابات شرکت نکنیم و مردم ناامید شده‌اند، روی آورده‌اند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند این مواضع تند اصلاح‌طلبان که شبیه به مواضع سال ۸۷ آنهاست، از آنرو بیان می‌شود که آنها کشور را در شرایط ضربه نهایی و بروز «فتنه اقتصادی» ارزیابی می‌کنند.

و از همین روست که حتی درباره موجودیت اصلاحات در «فردای براندازی» هم سخن گفته‌اند ![۵]

لازم به ذکر است که ادعای ناصری مبنی بر اعتقاد اصلاح‌طلبان به حفظ موجودیت نظام و تمامیت ارضی در حالیست که این جریان خاص سیاسی، ایجاد کننده دو فتنه بزرگ در کشور، مخالف سیاست‌های تدافعی ایران در محور مقاومت، موافق مذاکره موشکی و تسلیحاتی و تحریم کننده ۲ انتخابات بزرگ در کشور است. این نکته بدیهیست که در هیچ دایرة‌المعارف سیاسی در جهان، به چنین طیفی، "سمپات و هوادار نظام سیاسی" گفته نمی‌شود!

***

مبلغ: نظام باید در سیاست‌های ناکارآمد و غلط خود تجدید نظر کند!

«مرتضی مبلغ»، از فعالان اصلاح‌طلب، در بخشی از یک مصاحبه با شفقنا ضمن اشاره به تحریم شدن مقام معظم رهبری از سوی آمریکا! گفته است:

«مساله اصلی مردم هستند که در این شرایط پر فشار مشکلات را تحمل می‌کنند؛ لذا مقامات و دستگاه‌های نظام باید در سیاست‌های ناکارآمد و غلطی که بعضاً دنبال می‌شود تجدید نظر کنند و راه همدلی و مطالبات عمومی را دنبال کنند.نیاز است در بسیاری از رویکردهای متصلب که تاکنون بوده و شکاف های سیاسی و اجتماعی ایجاد کرده تجدید نظر کنند و وارد رویکرد سازنده شوند تا بتوانند انسجام ملی راتقویت کنند، اعتماد عمومی افزایش پیدا کند، مقاومت کل کشور و مردم و نظام بیشتر شود تا در نهایت بتوانند گردنه های سخت را پشت سر بگذارند .»[۶]

*مشخص نیست مبلّغ چرا توضیح نمی‌دهد که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران و زندگی مردم هرگز بیش از میانگین ۳۰ درصد نیست و ۷۰ درصد مشکلات به دلیل ناکارآمدی و ضعف‌هایی است که بر اثر نحوه مدیریت دولت اصلاح‌طلبان و عناصر آنها در دولت، شورای شهر و مجلس بوجود آمده است.

جدای از این سیاه‌نمایی آشکار، مبلغ نگفته است که کدام سیاست ناکارآمد غلط و البته کلان در نظام اسلامی در حال دنبال شدن است؟

آیا او نیز مثل برخی دوستان اصلاح‌طلبش، رزمایش‌های موشکی کشور و مثل هدف گرفتن پهپاد متجاوز آمریکا را مورد اشاره قرار می‌دهد؟

ما منظور خاص مبلّغ را نمی‌دانیم اما اصرار بر طی شدن سیاست‌های ناکارآمد از سوی نظام اسلامی که موجب فشار بر مردم شده است! بخشی از راهبرد ستاد جریان سیاسی خاص است تا مشکلات موجود اعم از گرانی و غیره که تماماً در اثر فتنه سال ۸۸، تحریم انتخابات مجلس نهم و در ادامه «تَکرار می‌کنم» لیدر اصلاح‌طلبان بوجود آمده منسی شود و در تقلّا برای یک مقصّرتراشی، زمینه وقوع یک فتنه بزرگ فراهم آید.

اصرارهای عجیب مبلّغ در حالی است که امروز به آسانی نمی‌توان اثر تحریم را در زندگی مردم ایران نشان داد و بسیاری از مقولاتی نیز که تحت عنوان «اثر تحریم» از آنها یاد می‌شود تبلیغات برگرفته از توییت‌های ترامپ هستند نه واقعیت. مقوله «گرانی» هم نه به دلیل تأثیر تحریم که صرفاً به دلیل عدم نظارت بر بازار و افزایش نقدینگی بدون مالیات در جامعه روی داده است و مقصّرینی داخلی دارد.

***

۱_ mshrgh.ir/706209

2_ www.irna.ir/news/83356361/

3_ mshrgh.ir/849901

4_ https://etemadonline.com/content/316069

5_ mshrgh.ir/880914

6_ https://fa.shafaqna.com/news/771063/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    72 5
    جناب اصلاح نطلب یکم عقل و درایت لطفا
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      2 28
      جاوید اصلاحات
  • سید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    102 5
    اصلاح طلبان تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    53 3
    با اعدام خائنین کشور را بیمه کنیم
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    16 30
    ""ما منظور خاص مبلّغ را نمی‌دانیم"" !!!!! شماها ، اصولا با دانستن مشکل دارید و سالهاست خود را به نفهمی زده اید . و نمی خواهید که بفهمید و این است مشکل اصلی کشور .......
    • حامد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      25 0
      مبلغ از دلایل عمدی خرابکاری های دولت اصلاح طلب روحانی رونمایی کرده است. ناکارآمد نشان دادن کل نظام برای ایجاد تغییراتی که از جاهای دیگر دیکته می شود
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      10 0
      همینکه شماها میدانید بسیار عالیه
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      7 0
      ما که هیچی .. کل نظام آفرینش تو فهم مبنای تفکر سیاسی شماها موندن
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    42 2
    معلوم نیست اینها در کجا فکر می کنند یکدفعه از آنجا بیرون می آیند و به نظر خودشان حکمت می گویند بابا اقای ناصری تو را بخدا کمی فکر کنید اخه چرا شما اصلاح طلبان هفتاد سال حرف می زیند البته مفت حرف نمی زنید ولی یک ساعت فکر نمی کنید بخدا این از نشانه های منافقان است مومن هفتاد ساعت فکر میکند بعد چند کلمه حرف می زند اقوالتان با افعالتان متناقض است حرف های الگی می زنید حرف های دشمن پسند می زنید اخه مرگتان باد بگذارید این مردم کمی آرام باشند .
  • سیدعلی موسوی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    22 4
    سلام بازهم مثل همیشه مشرق عالی بود ...دمت گرم
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    26 2
    نه اصلاح طلب نه اصولگرا انقلابی ام
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      2 14
      فقط اصلاح طلب
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    19 0
    لابد از نظر بخشی از اصلاح طلبان موسوم به اصلاح طلبان امریکایی کاووس سید امامی + جیسون رضائیان + نازنین زاغری+ دری اصفهانی + سیامک نمازی و شبکه ها و گله های جاسوسانی که متاسفانه در دولت اقای روحانی روانه ایران شده و شدیدا فعال شدند عناصر خدمتگزار و دلسوز و دنبال رشد فرهنگ و اقتصاد ایران بودند !!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    15 0
    این جماعت اصلاح طللب تدبیر و امیدی نگران اموالشان هیتند نه نگران مردم و کشور جناب رببیی هرچه یربعتر وضعیت را مشخق و به اطلاع ملت برسانید.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    21 0
    لعنت بر اصلاحات آمریکایی
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    7 0
    وای چقدر کار تغییر نام چند خیابان آنهم نامهایی که متضاد انقلاب است! دوچرخه سواری زنان. . بس همین! البته تغییر مدام شهردار هم بود
  • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    9 1
    یک ضرب المثل مازندرانی است که میگوید کاری که فلانی کرد خی ( گراز ) نکرد واقعا یکی از مصادیق این موضوع همین شورای اصلاح طلبان تهران در این دوسال گذشته است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    6 0
    نگو خدمتگزار بگو خائن .
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    6 0
    نگو خدمتگزار بگو خائن .
  • DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    7 0
    یکی به این اصلاح طلب های شکست خورده بگه تو دوره شاه اصلاحات امریکایی رو تحربه کردیم که هم اقتصاد هم اقتدار نظامی ما رو نابود و وابسته کرد. اون اصلاحات برای هفت جدمون بسه. اصلاح طلب ها بدونن ما نخواهیم گذاشت ایران فلسطین شماره دو بشه که امریکا و غربی ها براش تعیین تکلیف کنن.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    5 1
    جریانی در کشور وجود دارد که خودش عضوی از نظام جا زده. وآرام آرام.داره ضدیت خودش نظام. انجام. داده وبه دشمن خدمت میکند.... چرا اصلاح طلبان با مؤلفه ها قدرت مخالف هستند. ومی خواهند. آن از بین. ببرند.. اینها خطر ناکتر از دشمن خارجی هستند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 1
    شورا ها در ایران جواب نمیدهد . شما از شورای شهر بابل گرفته تا باقی جا ها یه امار مثبت نداریم از شورا . الان حریم روستا ها را دولت مشخص می کند ولی شورا نقض بخاطر پول . نمونه اش هتلی که در کنار رودخانه لواسان در جاده میگون است . شوراها ناکار امد است و هر کس دفاع کند احتمالا منافعی ازوجود آن می برد
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      2 0
      خدا لعنت کنه خاتمی را که این تخم لق را در کشور کاشت چون رای داشتند کلی هزینه رو دست کشور برای این موضوع گذاشتند.
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 0
    یک فعال اصلاح‌طلب تأکید کرد: مردم تحت فشار هستند و لذا اصلاح طلبچی ها باید در سیاست‌های ناکارآمد و غلطی که دنبال میکنند تجدید نظر کنند!
  • یایسن IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 0
    جناب شماهاخیلی بزدلین وبی لیاقتین که نمیتوانید حتی ازپس زندگیتان برآیدچه رسد به کشورداریتان واقعا که احمق هستید
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    3 0
    اسهال طلبها: دروغگویان به ملت و تشنگان قدرت
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    شورای اسم و فامیلی خخخخخخ
  • سید IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    ما نظام وانقلاب رادوست داریم چون بهترین نظام وراه وروشها است فقط یک نفر مقتدر می خواهد تا در مقابل دزدی ها محکم بایستد بقول همه کارشناسان70درصد مشکلات داخلی است خوب حل کنن ما کارشناس مومن وجهادی کم نداریم اونارو بیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس