کد خبر 970655
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کودکان یمن

سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود از آمار کودکانی که در جریان تجاوز عربستان به یمن قربانی شده اند پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کودک یمنی از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن کشته شده اند.

بیشتر بخوانید

جنایت عربستان در بکارگیری کودکان سودانی در جنگ یمن

این گزارش که از سوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل منتشر شده است نشان می دهد که ۱۱ هزار و ۱۷۹ مورد نقض جدی حقوق کودکان در یمن صورت گرفته که از اول آوریل سال ۲۰۱۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ رخ داده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است احتمالاً شرایط از این ارقام وحشتناک تر است چرا که نظارت بر یمن به گونه‌ای روزافزون دشوار شده است.

«ویرجینیا گامبا»، نماینده دبیرکل سازمان ملل در حوزه مسائل کودکان و درگیری‌های مسلحانه در این خصوص اظهار داشت: «گرچه اقدامات مؤثری از سوی طرف‌های درگیر در دستور کار قرار گرفته است، آلام و رنج کودکان یمنی در بازه زمانی گزارش‌شده افزایش یافته و به موضوعی وحشتناک بدل شده است. کودکان یمنی هیچ ارتباطی با آغاز این بحران ندارند. آن‌ها باید حالا از فرصتی برای خروج از این بحران برخوردار شوند و برای حصول بهبودی، کمک دریافت کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    بیخودی اشک تمساح نریزید. در همین ایران هزاران کودک سوءتغذیه دارند
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      1 0
      الان بنده یک سوال از شما دارم احیانا وضع کودکان ایران جوری هست که هر ده دقیقه یک کودک بمیره ؟ هر روز بمب و موشک بر سر ایرانی ها ریخته میشه؟ کشور در اشغال و جنگ و حصره؟ شما که کودکان ایرانی رو دیدی برو در حد توانت بهشون کمک کن اگر با تفکر شما پیش بریم تیپ فاطمیون و خیلی از شهدای ما که امنیت مدیون آنها است و بعضا ایرانی یا شیعه نبودن باید می گفتند به ما چه کشور حودشونه خودشون برن دفاع کنن ما کشور خودمون اوضاعش فلانه به نظرتون این درسته؟ اصلا فرض کنید بچه همسایه شما داره از گرسنگی می‌میره کمکش میکنید یا میگید به من چه بچه خودم مثلا فلان بیماری رو داره؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    فقط تهیه کردن چند گزارش .که هیچ محکومیتی برای جنایت کاران جنگی ندارد چه سودی برای مردم یمن و کودکان یمنی دارد........لعنت به این سازمان های دروغین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس