1 (10).jpg

رژیم سعودی که از شکست‌های سنگین در استان‌های جنوبی به شدت عصبانی شده، حدود ۴ ماه است حقوق چند گروه از نیروهای مزدور تحت فرمانش را قطع کرده و نیروهای مزدور مجروح را هم از بیمارستان بیرون رانده است.

سرویس جهان مشرق - خاندان آل سعود روزهای سختی را در جنوب عربستان می‌گذرانند و شکست‌های متوالی و سنگین در استان‌های نجران، عسیر و جیزان بر آشفتگی و عصبانیت آنان افزوده است.

سعودی‌ها در اوایل سال ۹۴ ادعا می‌کردند که با عملیات موسوم به «طوفان قاطعیت» کار یمن را در مدت زمان کوتاه یکسره خواهند کرد و این کشور را دوباره به سیطره درمی آورند اما در میدان نبرد نتیجه دیگری رقم خورده است.

سردمداران رژیم عربستان در ۵ سال گذشته هر چه در چنته داشتند رو کردند اما پیروزی میدانی چشمگیری را به دست نیاوردند و در حال حاضر نیز در لاک دفاعی فرو رفته و ناتوان از انجام هر اقدامی برای خارج شدن از این وضعیت هستند.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی یمن در ماه‌های گذشته پیشروی‌های میدانی را در استان‌های جنوبی عربستان (نجران، عسیر و جیزان) چند برابر کرده‌اند و همین مسئله سعودی‌ها را به وحشت انداخته است.

آرشیو

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی این توانایی را به دست آورده‌اند که فقط در بازه زمانی چند ساعته خود را به شهر نجران مرکز استان نجران عربستان برسانند تا معادلات میدانی را ۱۸۰ درجه تغییر دهند.

به گفته منابع میدانی، ارتش و جبهه مقاومت انصارالله تاکنون برای پیشروی به سمت شهر نجران خویشتنداری کرده‌اند اما اگر رژیم سعودی نسبت به لغو محاصره فرودگاه‌های یمنی اقدام نکند باید منتظر غافلگیری جدیدی باشد.

پیشروی‌ها و پیروزی‌های میدانی نیروهای یمنی در جنوب عربستان فقط به روی زمین خلاصه نشده و یگان‌های پهپادی نیز در آسمان قدرت نمایی می‌کنند و وحشت را بر اردوگاه سران رژیم سعودی حاکم کرده‌اند.

به گزارش مشرق، پهپادهای انتحاری قاصف K۲ در هفته‌های گذشته به سادگی از سامانه دفاعی پاتریوت عبور کرده‌اند و مناطق مختلف استان‌های نجران، عسیر و جیزان را در جنوب عربستان هدف قرار داده‌اند.

فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غرب استان عسیر عربستان یکی از مناطقی به شمار می‌آید که در ۲ هفته گذشته نزدیک به ۲۰ مرتبه هدف حملات پهپادهای انتحاری قاصف K۲ قرار گرفته و به مرز تعطیلی رسیده است.

مقامات سیاسی و فرماندهان نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند عملیات زمینی و حملات پهپادها به مناطق مختلف جنوب عربستان تا زمانی که محاصره فرودگاه‌های یمن شکسته نشود ادامه خواهد یافت.

به گفته منابع میدانی، همزمان با حملات کم سابقه پهپادی و پیشروی‌های زمینی نیروهای یمنی در جنوب عربستان، رژیم سعودی از عملکرد نیروهای مزدور تحت فرمانش به خصوص در شمال شرق استان صعده رضایت ندارد و اختلاف میان آنان به شدت افزایش یافته است.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در مرزهای مشترک یمن و عربستان دنبال می‌کند، اطلاعاتی را در اختیار مشرق گذاشته است که براساس آن اختلاف زیادی میان رژیم سعودی و مزدوران موسوم به گروه «الفتح» به وجود آمده است.

این منبع میدانی افزود: فرماندهی گروه موسوم به «الفتح» را «رداد الهاشمی» برعهده دارد که یکی از سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی در استان صعده به شمار می‌آید و به صورت مستقیم زیر نظر سعودی‌ها رشد کرده است.

آرشیو

وی گفت: «رداد الهاشمی» در سال‌های گذشته منابع مالی و تجهیزات نظامی زیادی را از سعودی‌ها دریافت کرده اما در میدان نبرد نتوانست درخواست‌های آنان را به سرانجام برسانند و همین مسئله منجر به تشدید اختلاف‌ها شده است.

این منبع میدانی تصریح کرد: سعودی‌ها حدود ۴ ماه است که حقوق چند گروه از نیروهای مزدور تحت فرمان خود را پرداخت نکرده‌اند و شمار زیادی از مزدوران مجروح را قبل از تکمیل درمان از بیمارستان‌های عربستان بیرون رانده‌اند و در مناطق مختلف یمن رها کرده‌اند.

به گزارش مشرق، همین رفتارها، خشم گروه‌های مزدور را در مناطق اشغالی یمن به دنبال داشته و خبرها حاکیست آنان تعدادی از خودروهای نظامی و بخشی از تجهیزات نظامی سعودی‌ها را به آتش کشیده‌اند.

سعودی‌ها در ۵ سال گذشته میلیاردها دلار در جنگ علیه ملت یمن سرمایه گذاری کرده‌اند اما به نتیجه مطلوب نرسیده و ناامید شدن آنان باعث شده در مسیر کاهش هزینه‌ها گام بردارند و دود این تصمیم در ابتدا به چشمان نیروهای مزدور رفته است.

کاهش شدید یا قطع دستمزدها و درمان سطحی مزدوران در بیمارستان‌ها یکی از راهکارهای سعودی‌ها برای کاهش هزینه‌های سنگین جنگی محسوب می‌شود که هیچ دستاوردی نداشته و فقط ناتوانی و سردرگم بودن آنان را در این مقطع زمانی نشان می‌دهد.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد سعودی‌ها نه تنها گزینه جدید برای تغییر موازنه قدرت ندارند بلکه از چند جهت تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند و در تلاش هستند به هر شکل ممکن از این وضعیت خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SG ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    102 5
    اماراتی ها بزودی باید بساطشون رو از یمن جمع کنن
  • DE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    64 11
    آرشیو واژه ای فرانسوی است برابر فارسیش می شود: بایگانی
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      5 49
      خفه لطفا
    • حاج سید سپهر کاویانی! IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      7 22
      درود بر شما دوست گرامی. گرچه از مشرق انتظار زیادی نمیره. چون مشرقی‌ها اصالتاً تازی زبان هستند.
    • DE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      16 1
      چقدر هم بایگانی تلفظش زیباست. راستی جای تلفظ چه کلمه ی فارسی داریم ممنون میشم اگه بنویسید.
    • US ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      2 1
      تلفظ: گویش فارسی: پارسی‌ کلمه: واژه ممنون: سپاس
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    84 5
    انصارالله.. شیر است... ال سعود شغال
  • CA ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    16 32
    هنوز تا گرفتن کامل باب المندب مونده بابا شما هم هر روز وعده پیروزی میدی ! مهم اینه که باب المندب رو بگیرند
    • ناشناس IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      38 10
      خیلی توانایی داری پاشو برو بگیر انگار خاله بازیه یکه و تنها با آمریکا و عربستان و امارات و ...‌‌ باید بجنگیم و اون وقت یک عده بیخبر از همه چی نظرات کارشناسی میدن
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    12 54
    کم خیال بافی کن مشرق
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      20 2
      سوختی سگ وهابی
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      1 1
      یخ درمانی کن ....رفقایت استفاده کردن راضیند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 21
    فعلا که سبز داره کوچیک میشه.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 15
    ما که چند ساله هرچی خبر از یمن تو مشرق میبینیم همین نقشه رو در خصوص طرفهای درگیر میذاره چیزی به قسمتهای سبز و قرمز اضافه نمیشه
  • هادی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    14 0
    کسی که ظلم کنه عاقبتش نابودیه مظلوم تر از مردمه یمن نداریم به امید پیروزی مقاومت لبیک یا مهدی
  • آریو GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    23 1
    بااینکه یک روز هم عضو سپاه یا بسیج نبودم ولی واقعا خیلی دوست دارم برم در کنار این مردان حوثی بجنگم
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 13
    در نقشه های قبلی این طوری نبود که الان با این نقشه آخر که حدود سه چهارم یمن دست دشمنه!
    • موبین IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      20 0
      یمن و عربستان هردو یک باریکه کوهستانی کنار دریای سرخ دارند و بقیه سرزمینشان تقریبا بیابانی است. انصارالله به درستی از ابتدا تمرکزش را روی حفظ قسمت کوهستانی یمن که بیشترین شهرها را هم دارد قرار داد و اکنون نیز در قسمت کوهستانی حجاز در حال پیشروی است. پیروزی یمن انشاءالله کلید ورود به آینده جهان انقلابی است
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    16 1
    لا حول و لا قوة إلا باللّٰه
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    4 2
    یمن از حزب الله خیلی مهم تر است
  • اکبر IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    حمله به خاک عربستان امریکا هیچ کاری نمی کند بس کنید رویا پردازی را مثل حمله بهپادی از خاک عراق بود ولی حوثی گفتن ما زدیم لوله های نفتی عربستان
  • CA ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    این نادون هایی که میان میگن 2/3 یمن دست نمیدونم این خر و اون خره چشاشونو ببین بیابونه اون 2/3 و شهر ها فقط تو قسمت سبزه
  • US ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 2
    انصار الله باید از حزب الله شعارهای سازنده و نورانی یاد بگیرد. ۴ تا شعار دارند، ۳ تاش مرگ، یکیش لعنت. این روش درست مقاومت نیست گویی فلسفه وجودیش مرگ و لعنت است.
  • ارغنون IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    حدود۶۰درصدخاک یمن بیابان لم یزرع وغیرمسکونیس تقریباهمان قسمتی که الان دست سعودیهاس ولذا ارزش نظامی نداره.جای نگرانی نیس.چندسال پیش یک نقشه نظامی کاملا محرمانه ای از سوریه دیده بودم برادری که نقشه راتشریح میکرددرآخربانومیدی گفت ۷۵درصدسوریه ازدست رفته ومامجبوریم آخرین طرح عملیاتیمان رااجراکنیم اگه نشدکنارمیکشم.....دیدیم که خداکمک کردوشد.نگران نباشید بچه های محور مقاومت تازه دارن میرن سمت یمن.درروزهای آینده خبرهای خوشی ازیمن خواهیم شنید.انشاالله. خداباماست.خودش وعده پیروزی راداده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس