لاوروف: برخورد آمریکا با ایران غیرقابل قبول است/ آینده برجام اکنون به اروپایی‌ها بستگی دارد

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی ایران را دشمن اصلی خودشان می‌دانند ادعاهای آمریکا درباره حمایت تهران از تروریسم را زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر اینکه ایران «کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم» است را رد کرد.

وی گفت: «واشنگتن ادعا می‌کند ایران حامی اصلی تروریسم در دنیا است، با وجود این اکثر سازمان‌هایی که در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفته‌اند تهران را اصلی‌ترین دشمن خودشان می‌دانند.»

بیشتر بخوانید

نظر معاون وزیر خارجه روسیه درباره افزایش تولید اورانیوم ایران

اظهارات لاوروف درباره آینده برجام

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود که کانال توئیتری «سفارت روسیه در انگلیس» آن را پوشش داده به تنش‌ها میان ایران و آمریکا پرداخته است.

وی گفت: «چیزی به نام نقطه بدون بازگشت وجود ندارد، اگرچه بعضی‌ها دوست دارند چنین فضایی ایجاد کنند. همیشه این گزینه وجود دارد که بحران‌ها با احترام دوجانبه و با ملاحظه قوانین بین‌المللی، از طریق مذاکره حل شوند.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

او بعد از خروج از این توافق در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده، از صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران خودداری کرده و چندین ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است.

ارتش آمریکا در جدیدترین اقدام تحریک‌آمیز پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) یک پهپاد جاسوسی از نوع «گلوبال‌هاوک» را به نزدیک مرزهای ایران ارسال کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد را بعد از تجاوز حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    روسیه خودش بزگترین مافیای ترور هست.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    4 0
    از خیلی از خودیها بهتر دفاع کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس