کد خبر 970442
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
دفاع نویسنده مصری از ایران؛ تبانی برخی کشورهای عربی با تل‌آویو علیه ایران

نویسنده مصری با انتقاد از سیاست‌های برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در قبال ایران، گفت که دشمن اصلی عرب‌ها رژیم صهیونیستی است نه ایران.

به گزارش مشرق، «فهمی هویدی»، نویسنده و تحلیل‌گر مصری از رویکرد و سیاست‌های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در قبال ایران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید

نتانیاهو: بیشتر کشورهای عربی ما را همپیمان می‌دانند

او در گفت‌وگو تلفنی با شبکه الجزیره قطر گفت که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی علیه ایران توطئه و تبانی می‌کنند.

هویدی گفت که این کشورها به دنبال ترویج این ایده و تفکر هستند که «دشمن امروز این ملت ایران است».

تحلیل‌گر مصری ادامه داد: «هرگز این گونه نیست (ایران دشمن عرب‌ها نیست)، این تفکر سخیف است. طبیعتاً این سخن قدیمی اسرائیل از زمان ۱۹۷۹ و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است».

برخی کشورهای عربی با اسرائیل علیه ایران تبانی می‌کنند

او گفت که رژیم صهیونیستی از ایران می‌ترسد و تلاش مُصرانه‌ای نیز دارد که با تبانی برخی از رژیم‌های عربی خلیج فارس، توجه‌ها را از خطرات و جنایت‌های خود در سرزمین‌های اشغالی به جای دیگر معطوف کند.

فهمی هویدی از همدستی این رژیم‌ها بار رژیم تل‌آویو در دشمنی با ایران خبر داد و گفت که آن‌ها سناریوهای خود را بر امت عرب تحمیل کرده‌اند؛ از این رو، «نگرانی و توهم کشورهای عربی خلیج فارس، تبدیل به نگرانی و توهم همه کشورهای عربی شده است».

این نویسنده در گفت‌گو با الجزیره گفت که برخی از کشورهای عربی هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده‌اند که در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی بی‌توجهی می‌کنند و این آمادگی را دارند که به بهانه راضی کردن آمریکا و این رژیم و با ادعای ترس از ایران، به فلسطین چوب حراج بزنند.

دشمن اصلی ما اسرائیل است نه ایران

او تأکید کرد: «ایران دشمن ما نیست؛ درست است که ما با این کشور مشکلاتی داریم. درست است که اختلافاتی با ایران داریم ولی این کشور دشمن ما (عرب‌ها] نیست. دشمن راهبری ما اسرائیل است».

هویدی این اظهارات را به دنبال برگزاری نشست ضد فلسطین منامه که روزهای سه‌شنبه و چهار شنبه (چهارم و پنجم تیر) در پایتخت بحرین برگزار شد، مطرح کرد.

خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین بعد از پایان این نشست با چند رسانه صهیونیستی مصاحبه کرد و گفت که کشورش به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

صهیونیست‌ها برای اولین بار در بحرین و این نشست که گفته می‌شود گام نخست اجرای معامله قرن آمریکا علیه فلسطین است، شرکت و از آن استقبال کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس