ورزش زورخانه ای

مردم و رسانه‌های اروپایی از نمایش ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در دومین دوره بازی‌های اروپایی استقبال ویژه‌ای کردند.

به گزارش مشرق، دومین دوره بازی‌های اروپایی از ۳۰ خرداد ماه در بلاروس آغاز شده است و به همت فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و برای نخستین بار در این دوره از رقابت‌ها، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برای علاقه‌مندان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

علاقه مربی چینی به یادگیری ورزش زورخانه‌ای در ایران +عکس

استقبال از نمایش‌های زورخانه‌ای به حدی بود که خبرگزاری رسمی بازی‌ها و رسانه‌های اروپایی از حضور این رشته باستانی ایرانی استقبال کردند.

الکساندر مدوید، اسطوره ورزش بلاروس و رئیس کنفدراسیون اروپایی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز با توجه به استقبال مردم و کشورهای اروپایی و جذابیتی که این رشته دارد، شانس حضور ورزش‌های زورخانه‌ای را در دوره بعدی بازی‌ها بسیار بالا دانست.

روز آخر نمایش ورزشکاران ایرانی با استقبال پرشور تماشاگران و مردم برگزار شد و از امروز اجرای برنامه‌های ورزش زورخانه‌ای با حضور تیم‌های اوکراین، مولداوی و بلاروس تا روز آخر مسابقات ادامه خواهد داشت.

در این مسابقات ۵۰ کشور و بیش از چهار هزار ورزشکار حضور دارند و ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در منطقه ویژه تماشاگران به مدت ۱۰ روز نمایش ویژه دارد.

حضور ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این مسابقات می‌تواند گام بسیار بلندی برای توسعه این ورزش در میادین ورزشی جهان باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس