1

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا حکم محرومیت سعید فتاحی اجرا نمی‌شود، گفت: فتاحی فعلا در کنار ما است و اخباری از نظر من صحت دارد که روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته باشد.

به گزارش مشرق، در حاشیه برگزاری نشست آسیب‌شناسی لیگ برتر با حضور سرمربیان حاضر در این مسابقات، ابراهیم شکوری در صحبت با خبرنگاران گفت که انتخاب علیرضا امامی‌فر به‌عنوان دیگر دستیار ایرانی مارک ویلموتس را نه تأیید می‌کند و نه تکذیب و مربی جدید تیم ملی از طریق سایت فدراسیون فوتبال معرفی خواهد شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در حالی این صحبت را مطرح کرده و مدعی شده است با مربیان دیگر در حال مذاکره برای حضور در کادر فنی تیم ملی هستند که امامی‌فر در رسانه‌ها حضورش در کادرفنی تیم ملی را تأیید کرده بود.

بیشتر بخوانید:

اعتراض منصوریان به فتاحی درمورد سه جلسه محرومیت

منادی: خیلی وقت است منتظر تماس استقلالی‌ها هستم

شکوری افزود: هر خبری که قطعی باشد از طریق سایت فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد. همانطور که این اتفاق برای سرمربی تیم ملی و تیم امید رخ داد. زمانی که ما خبری را روی سایت رسمی فدراسیون بگذاریم آن وقت آن خبر قطعی است. نمی‌خواهم درباره نفرات صحبت کنم. نظرمان روی علیرضا امامی‌فر مثبت است، او مربی بزرگی است و سابقه بالایی دارد اما ما به جز امامی‌فر با چند مربی دیگر نیز مذاکره کردیم و اگر قرار باشد او دستیار ویلموتس شود از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهیم کرد.

وی درباره انتخاب هاشمیان به عنوان دستیار دیگر تیم ملی گفت: هاشمیان صددرصد با نظر مثبت ویلموس انتخاب شده و هر نفر دیگری بخواهد که کادر فنی اضافه شود با تصمیم سرمربی خواهد بود.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره طلب کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال ایران گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا طلب کی‌روش به طور کامل پرداخت شود. از طریق سفارت مالزی و طلبی که از AFC داشتیم سعی کردیم مطالبات کی‌روش را پرداخت کنیم. فقط در این راه یک مقدار بحث انتقال پول مشکل‌ساز شده بود. کاملاً پول کی‌روش را پرداخت کردیم اما دقیقاً نمی‌دانم که چقدر به حسابش ریخته شده است. فکر می‌کنم کی‌روش هم‌اکنون راضی است و ما هم سعی کردیم تا او به چیزی که حقش بوده برسد.

شکوری درباره برنامه‌های تیم ملی فوتبال و برگزاری بازی دوستانه عنوان کرد: همه سعی‌مان این است که برای فیفادی‌های پیش‌رو بازی دوستانه ترتیب دهیم. روز ۲۴ تیرماه قرار است تیم ملی با تیم امید کشورمان دیدار تدارکاتی داشته باشد. برای سایر فیفادی‌ها نیز سعی می‌کنیم با نظر ویلموتس بازی تدارکاتی بگذاریم.

وی راجع به تعطیلی مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: هر مربی نظر خودش را دارد، اما ویلموتس اعتقاد دارد که لیگ باید برگزار شود تا بیشتر بازیکنان را بشناسند. فکر می‌کنم نظر مردم تاکنون روی ویلموتس مثبت بوده است. با توجه به نتایجی که تیم ملی در دو بازی تدارکاتی‌اش گرفت و فرایندی که در طول مدت حضور ویلموتس در ایران رخ داده است فکر می‌کنم مورد علاقه مردم واقع شده و تاکنون یک دستاورد بزرگ برای فدراسیون فوتبال به حساب می‌آید. می‌خواهیم همین‌طور به این روند ادامه دهیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره این سوال که چرا برخی از آرای کمیته اخلاق از جمله محرومیت سعید فتاحی اجرایی نمی‌شود خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمیته اخلاق آرای بسیار زیادی صادر کرد که بیشتر آنها اجرایی شده و سایر آنها نیز اجرایی خواهد شد. فتاحی فعلاً در کنار ما است و اخبار ی از نظر من صحت دارد که روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته باشد. من فقط خبری را تایید می‌کنم که روی سایت فدراسیون باشد و هر چیزی که قطعی باشد مطمئناً روی سایت نیز خواهد رفت.

شکوری در واکنش به این سوال که آیا شما نیز مانند دبیرکل‌های اسبق فدراسیون دارای کشوی جادویی هستید و برخی از ابلاغ‌ها را در این کشو می‌گذارید و امضا نمی‌کنید، گفت: نمی‌دانم کشوی جادویی چیست و ما چنین چیزی نداریم. اگر رأیی ابلاغ شود حتماً اجرایی و از طریق سایت فدراسیون اعلام می‌شود.

وی درباره پست میرشاد ماجدی (رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال) در هیئت رئیسه باشگاه استقلال و آیا این دو مسئولیت برخلاف قانون نیست، یادآور شد: نه تنها کمیته آموزش بلکه همه ارکان فدراسیون در حال پوست‌اندازی است و ما توقع داریم رسانه‌ها همانطور که از مربیان جوان حمایت می‌کنند از نفرات جوان فدراسیون نیز حمایت کنند. ماجدی از زمانی که به کمیته آموزش آمده تحول خوبی به وجود آورده و فکر می‌کنم کسانی که با این کمیته سروکار دارند روی این موضوع صحه می‌گذارند، اما اینکه آیا حضورش در باشگاه استقلال مغایرت دارد یاخیر را باید از خودشان سوال کنیم. هم اکنون سعید دقیقی، نیما نکیسا و اکبر محمدی از جمله نفرات جوانی هستند که به فدراسیون فوتبال اضافه شدند و فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند مسئله مهم این است که اولویت فدراسیون مردم و رسانه‌ها ایجاد تحول در فوتبال است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره این سوال که چرا مدرس کلاس‌های آموزشی مربیان لیگ برتری از اروپا نبوده است گفت: همیشه سعی می‌کنیم بهترین‌ها را داشته باشیم. ما مدرس‌های خوبی داریم اما با توجه به تایم کاری این افراد محدودیت‌هایی وجود دارد. مدرسی که الان نیز در کلاس حضور دارد جزو مدرسان بین‌المللی است و مربیانمان که در این کلاس حضور پیدا کردند نیز جزو مربیان سطح بالای کشور هستند. امیدوارم این کلاس‌ها همین‌طور ادامه‌دار باشد.

شکوری درباره بحث احتمال عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر با توجه به مساعد نبودن شرایط ورزشگاه‌ها عنوان کرد: سیاست فدراسیون در این باره را تاج مشخص کرده و تا زمانی که ورزشگاه‌ها به الزامات مدنظر مجهز نشوند مسابقات برگزار نخواهد شد. بحث صندلی‌ها، ورودی‌ها، بلیت‌های الکترونیک و VAR حل نشود سعی می‌کنیم مسابقات را شروع نکنیم چون این بحث نیز مطالبه مردم، فدراسیون و رسانه‌ها است. سعی می‌کنیم بعد از اینکه این الزامات انجام شد مسابقات را برگزار کنیم.

وی درباره اینکه سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده بود که بهتر است فدراسیون پول باشگاه‌ها را پرداخت کند تا آنها بتوانند مقدمات VAR را فراهم کنند خاطرنشان کرد: در رابطه با VAR در روزهای آینده جلسه می‌گذاریم و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ما می‌خواهیم برای برگزاری مسابقات استاندارهای لازم فراهم شود و این روال در همه جای دنیا توسط خود باشگاه‌ها انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس