ترزا می نمایه

ترزا می در پارلمان انگلیس گفت، کوربین به این دلیل که از ایران حمایت کرده است نباید نخست‌وزیر شود.

به گزارش مشرق، «ترزا می» نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس در جمع نمایندگان مجلس عوام بریتانیا گفت «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر نباید نخست‌وزیر شود، زیرا در خصوص بحران اخیر در خلیج فارس از ایران حمایت کرده است.

کوربین در جلسه پارلمان با حضور رهبران هردو حزب از ترزا می درخواست کرد فروش سلاح به ائتلاف به رهبری سعودی‌ها را متوقف کند و به روند صلح در یمن کمک کند و از کشته شدن بیشتر مردم جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش کوربین به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ

ترزا می در پاسخ به او مدعی شد: «این آقا به من می‌گوید صلح را به یمن بیاور. این دقیقاً همان چیزی است که با شرکای خارجی خود از طریق سازمان ملل پیگیر آن هستیم».

وی افزود: «اما این مرد متشخص (کوربین) از روابط ما و عربستان سعودی سخن می‌گوید. این رابطه‌ای است که جان بریتانیایی‌ها را در گذشته نجات داد. اما بگذارید به روابطی که ایشان دارند نگاهی کنیم. هنگامی که مردم در سالزبوری مردند او از روسیه دفاع کرد، در حمله تروریست‌ها از آی‌.آر.ای (جنبش شبه‌مسلحانه ایرلند) و در حمله اخیر به تانکرها در خلیج [فارس]، هم‌سویی او با ایران بود. او هیچ‌وقت از بریتانیا حمایت نمی‌کند و او هیچ‌وقت نباید نخست‌وزیر شود».

اشاره ترزا می به سالزبری به ادعاها علیه روسیه درباره حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روس برمی‌گردد؛ ادعایی که مسکو شدیداً آن را رد کرده است.

«نایجل دادز» نماینده ایرلند شمالی در پارلمان بریتانیا در پاسخ به ادعاهای ترزا می گفت شهروندان بریتانیایی که قربانی خشونت‌های آی‌.آر.ای بودند، خسارتی از سوی دولت لیبی که به این شبه‌نظامیان سلاح فروخته بود دریافت نکردند اما آمریکا دریافت کرد.

کوربین همواره یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ترزا می در قبال خاورمیانه است. او یکی از حامیان حقوق فلسطینی‌ها و از مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.

کوربین هفته گذشته نیز در واکنش به موضع دولت کشورش در قبال متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها در حوالی تنگه هرمز در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «بریتانیا باید برای کاهش تنش‌ها در خلیج (فارس) اقدام کند نه اینکه به تشدید تنش نظامی که با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران شروع شود، دامن بزند».

رهبر حزب کارگر افزود: «در نبود مدارک معتبر درباره حملات به نفتکش‌ها، لفاظی دولت (انگلیس) تنها تهدید جنگ را افزایش خواهد داد».

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در یک مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر اینکه ایالات متحده «نزدیک‌ترین متحد» این کشور است، از اتهام‌زنی‌های بی سند مقام‌های آمریکا به ایران درباره دست داشتن در حملات به دو نفتکش در دریای عمان حمایت کرده بود.

ترزا می ۷ ژوئن سال جاری میلادی (۱۷ خرداد)، پس از آن‌که پارلمان انگلیس سه بار به توافق دولت او با اتحادیه اروپا برای اجرای برگزیت رأی منفی داد، رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد و تا نیمه دوم ماه آینده میلادی که نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شود، در این مقام باقی خواهد ماند.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا بیشترین شانس را در تصاحب این مقام دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس