پلیس

حمایت از پرسنل نیروی انتظامی، توبیخ و اخراج و باز حمایت از ماموران نشان دهنده عدم ثبات تصمیم‌گیری در نهادی است که لازم است ابتدا به رویه‌ای روشن در رفتار با مجموعه خود برسد.

سرویس سیاست مشرق - آیا تلاش برای تخریب ابهت و اقتدار نیروهای انتظامی و پلیس کشور با هدف خاصی پیگیری می‌شود؟ آیا یک نهاد متمرکز داخلی یا خارجی مسئولیت این پژوه را بر عهده گرفته است؟ آیا اتاق‌های فکری برای افزایش تنش میان پلیس و بدنه اجتماعی تشکیل شده است؟ چرا جریان‌های سیاسی با علم به تبعات تضعیف پلیس در این مسیر همراهی می‌کنند؟ کدام جریان سیاسی و یا طیفی از تضعیف پلیس سود می‌برد؟ نیروی انتظامی چه سهمی در کاهش اقتدار پلیس دارد؟

و اما بعد...

در طی چندماه گذشته صدای جیغ‌های بنفش هنجارشکنان زیر پرچم مظلوم‌نمایی و با لشکرکشی رسانه‌ای ضدانقلاب و زنجیره‌ای‌ها برای شکستن اقتدار پلیس بیش از گذشته شنیده می‌شود. در همین مدت موارد مختلفی از برخورد فیزیکی متخلفین با افسران پلیس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است:

مورد اول: شهریور ماه ۱۳۹۷ راننده خودروی لندکروز در محور شیراز- کازرون (حوزه دشت ارژن)، به بهانه واژگونی خودرویش اقدام به ضرب و شتم و فحاشی به پلیس راهور می‌کند و یکی دیگر از سرنشینان این خودرو، به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس، اقدام به تصویربرداری و انتشار صحنه‌هایی از فیلم درگیری ضارب با مأمور پلیس راهور فارس می‌نماید. این راننده قانون‌شکن در برخورد دیگری در بیمارستان شهید رجایی، این مأمور راهور به قتل تهدید کرده و اظهار داشت: « شما نمی‌تونی با من طرف بشی، سه میلیارد می‌گذارم کنار، همین جا خاکت می‌کنم، می‌کشمت»

مورد دوم: چندی بعد فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد راننده یک دستگاه نیسان دو مأمور پلیس راهور را به عمد زیر گرفته است و که منجر به مجروح شدن این دو مأمور شد.

مورد سوم: راننده یک خودروی سمند بدون توجه به فرمان پلیس، به سمت افسر راهور حرکت کرده و مأمور پلیس راهور که جان خود را در خطر دیده، روی کاپوت می‌پرد، راننده سمند نیز بدون توجه به وضعیت مأمور پلیس به حرکت ادامه داد و پس از طی مسافتی مأموران پلیس موفق به توقف خودرو و دستگیری مرد راننده شدند.

مورد چهارم: فرهاد مجیدی از چهره‌های فوتبالی کشور که به دلیل سرعت غیرمجاز در بزرگراه شهید مدرس خودرویش متوقف می‌شود، با امتناع از درخواست انجام تست سلامت، اقدام به فیلمبرداری از مأمور راهور کرده و چند ساعت بعد این فیلم را در صفحه‌اش در فضای مجازی پخش کرد.

مورد پنجم: یک زن هنجارشکن مست با خوردن نیم لیتر مشروب و کشف حجاب در یکی از خیابان‌های شهر رشت، به مأمور نیروی انتظامی حمله‌ور شده و وی را هل می‌دهد.

مورد ششم: در مورد اخیر نیز پس از تذکر پلیس به چند دختر و پسر هنجارشکن که علاوه بر کشف حجاب، به دلیل مصرف مواد مخدر، اعمال خلاف عفت عمومی انجام می‌دادند، یکی از این دختران جوان با حمله به مأمور نیروی انتظامی و شکستن عینک وی، اقدام به جوسازی علیه پلیس و مظلوم نمایی می‌نماید که در نتیجه مقاومتش با فشار مأمور پلیس این فرد بازداشت و به داخل خودرو پلیس منتقل می‌شود.

هر چند در بیشتر موارد فوق فرمانده‌هان عالی رتبه نیروی انتظامی با حمایت از پرسنل این نیرو سعی در تقویت جایگاه پلیس داشتند اما در موضوع پارک تهرانپارس، ابتدا مسئولین نیروی انتظامی تحت تأثیر جو حاکم بر رسانه‌ها بدون بررسی ابعاد این ماجرای از بازداشت و عزل مأمور حاضر در صحنه خبر دادند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت گفت: «با گذشت ۴۸ ساعت از مأموریت دو نفر از همکاران پلیس از جمله جانشین کلانتری و مأمور از مسئولیت خود عزل شده و هم اکنون در بازداشت هستند تا به رفتار خارج از عرف آنها رسیدگی شود»؛ اما به فاصله نسبتاً کوتاهی اعلام شد که «پس از انجام تحقیقات اولیه توسط بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی، دستور قبلی خود را متوقف و اجرا یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات کرد».

حمایت از پرسنل نیروی انتظامی، توبیخ و اخراج و با حمایت از ماموران نشان دهنده عدم ثبات تصمیم‌گیری در نهادی است که لازم است ابتدا تکلیفش را با مجموعه خودش روشن کند چرا که این گونه اقدامات در بلندمدت بر روی کارکنان نیروی انتظامی، افکار عمومی و رسانه‌ها تأثیر مثبتی نخواهد داشت.

ماموران نیروی انتظامی که در طی سالهای گذشته همواره با حس مسئولیت‌پذیری با قانون شکنان مبارزه می‌کردند در مواجه با متخلفین، به دلیل واهمه در خصوص تبعات رفتارهایش کلاً قید برخورد را می‌زنند و به تدریج روحیه عافیت طلبی جایگزین انجام وظیفه خواهد شد؛ به ویژه در جاهایی که رسانه‌های زنجیره‌ای، مقامات مسئول و حتی خود فرماندهان پلیس احتمال به جای تقبیح خلافکاران، ماموران را تنبیه کنند.

یکی از کاربران در صفحه شخصی خود در توئیتر به نقل از یک مأمور اداره آگاهی درباره بازداشت زنان خلافکار می‌نویسد:

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2019/06/24/4/2541442.jpg

این سیاست برای افکار عمومی نیز بازخورد مثبتی نخواهد داشت چرا که با عوض شدن جای شاکی و متهم، یک تبهکار به سنبل مقاومت در مقابل نیروها انتظامی کشور تبدیل می‌شود. هنجارشکنان می‌آموزند که با فشار رسانه و مظلوم‌نمایی علاوه بر انجام اقدامات مجرمانه، می‌توانند طلبکار نیز باشند که چرا به آنها گفته شده با چشمشان ابرو است.

هزینه قانون شکنی کاهش می‌یابد و هر روز باید منتظر یک حادثه و اقدام علیه آرامش و ثبات اجتماعی بود. شهروندان عادی نیز در صورت فقدان یک قوه قهریه قانونی نسبت به کارامدی نظام سیاسی دچار تردید می‌شوند. به همین دلیل برخی فعالان رسانه‌ای پیشتر هم هشدار داده بودند که سستی در برخورد با هنجارشکن اعم از سلبریتی، چهره سیاسی و یا … هر فرد شناخته شده‌ای چه پیامدهایی خواهد داشت.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2019/03/02/4/2464233.jpg

رسانه‌ها نیز به عنوان بخش دیگری از این پازل متأثر از این رویکرد مذبذبانه خواهند بود؛ جریان رسانه‌های انقلابی چون از سیاست پلیس در قبال پرسنلش مطلع نیست نمی‌تواند در جهت حمایت از پرسنل زحمت‌کش نیروی انتظامی اقدام رسانه‌ای موثری صورت دهد.

اما در سوی دیگر مطبوعات زنجیره‌ای داخل در یک حرکت هماهنگ با رسانه‌های ضدانقلاب، علاوه بر تشویق و ترویج "تمرد از قانون"، با تقطیع و سانسور واقعیت روایت مدنظر خود را به افکار عمومی منتقل می‌کند؛ حالا تصور کنید که یک مقام پلیس نیز بدون بررسی دقیق، عملکرد پرسنلش را زیر سؤال ببرد. این اقدام خوراک مناسبی برای تکمیل عملیات روانی علیه تمامیت اقدامات نیروی انتظامی خواهد بود و این گفته مقام مسئول به عنوان مستندی برای تخطئه همه عملکرد پلیس از سوی این رسانه‌ها مصادره می‌شود.

مدتی قبل حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: «عده‌ای رسماً قانون‌شکنی می‌کنند و پلیس ما را تهدید می‌کنند؛ نباید عقب‌نشینی کنیم چون آن‌ها را به جلو می‌راند.» نکته همین جا است که دقیقاً پلیس از سوی کسانی تهدید می‌شود که قانون‌شکن هستند؛ این تهدیدات به مدد شبکه‌های اجتماعی به شکل عجیبی برجسته‌سازی می‌شود و سرپنجه‌های اقتدار ناجا و برخورد قانونی را کُند خواهد کرد.

چنانچه یک مأمور پلیس از وظایف حرفه‌اش تخطی کرده و رفتاری را از سر احساس و ناراحتی از خود بروز داده را می‌توان بدون آسیب زدن به سایر بخشهای نهاد پلیس نسبت به عملکردش متوجه نمود و یا اقدامات تنبیهی برایش در نظر گرفت.

اما در شرایطی که برای مچ‌گیری از ناجا به شکل‌های مختلف طراحی صورت می‌گیرد و با نصب دوربین و ایجاد جوسازی‌های تصنعی برای ماموران پلیس دام پهن می‌شود، چرا مقامات پلیس برای حمایت از پرسنل و نجات آنها از این دام‌ها تدبیر نمی‌نمایند.

اولاً بایستی تصویربرداری از مأمورین پلیس که این روزها به عنوان ابزاری برای ایجاد فشار روانی علیه فرد فرد آنهاست، به عنوان نقض حریم خصوص آحاد مأمورین پلیس و نقض حق عامه جرم‌انگاری شود.

دوماً بایستی مسئولین پلیس ضمن آموزش ماموران، حمایت محکم‌تری نسبت به نیروهای تحت امر خود داشته باشند تا این قشر زحمت خود را در قبال مشکلات و استرس بدون پشتوانه نداند. اقدامات مقتدرانه و عدم سستی در این مسیر به مرور اثرات مثبتی خواهد داشت که یکی از آنها افزایش هزینه مقابله با قانون و ضابطین قضایی است.

در نهایت نباید نسبت به نقش جریان‌های سیاسی داخلی که مستمراً بر شیپور نافرمانی مدنی می‌دمند، غافل شد؛ طبیعتاً پاسخگو نمودن سلبریتی‌ها، فعالین سیاسی و سایر چهره‌های مشهور در قبال قانون‌شکنی‌شان اثرات مثبتی را بر بدنه اجتماعی خواهد گذاشت.

که البته لازمه همه این موارد، گام‌های استوار مسئولین است که باید به دور از هیاهوهای رسانه‌ای و جنجال‌آفرینی سیاسیون، با قانون شکنان در هر سطحی و هر جایگاهی برخورد مقتضی نمایند و با سیاست مدبرانه حس مسئولیت پذیری و عدم اهمال را به تمامی کارکنان انتظامی در کشور تزریق نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    57 59
    اقتدار را به پلیس برگردانید و قوانینی را که به نفع مجرم است لغو کنید تا امنیت جامعه تضمین شود بدانید که بسیاری از قوانین بدست کسانی تصویب شده است که می خواهند اگر زمانی خواستند آشوب درست کنند پلیس قدرت دخالت نداشته باشد
    • ناشناس IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      19 54
      باید به پلیس حکم تیر بدهند تا هیچ هنجار شکنی جرأت نکند هنجار شکنی کند.!!!
    • پویا نوری IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      14 18
      پلیس کشور بشدت از ضعف آموزش و همچنین نیروی وظیفه ضربه میخورد ، باید از ورود نیروی وظیفه به پلیس جلوگیری کرد و آموزش های حرفه ای به پلیس داد
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      8 14
      سوالی که من همیشه در این مواقع از خودم می پرسم اینه که چرا قوه قضاییه وارد عمل نمیشه؟؟ چرا این وحشی ها از مجازات نمی ترسند؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      9 13
      می گم چرا زور پلیس به دزدان ماشین و خودرو و کیف قاپها نمی رسه؟ فقط زورشان به دختراهای ... می رسد؟؟ اقتدار باید همه جانبه باشد نه برای ضعیفه ها
    • آرش فکور و فانی در خدا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      4 0
      عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت خدا نکنید
  • سید رضا IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    35 65
    فقط اقتدار جانم ،باید جواب هنجار شکنی رو با اقتدار داد تا چهار تا فاحشه بی شرف . بی در پیکر دیگه نتوتن از این غلطا بکنن تو مشهد اومدن از این غلطا بکنن جوری تو گوششون خوابوندیم که صداش به گوش اون ریس ... همه کارشون پولی نژاد رسید
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    33 29
    البته در کنار همه اینها که گفتید و تا حدود زیادی مورد قبول هست، این رو بگیم که خدا نکنه برخی از این مأموران آدم بی سر و زبون و بی پشت و پناهی رو گیر بیارن ؛ هر چی داغ دلی از دیگران دارند سر اون نگون بخت خال می کنند!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    24 34
    تجهیزات پلیس باید بروز شود. خودروهای ضد گلوله و ... کارهایی که از دست قالیباف بر می‌آید.
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      25 9
      آره توپ و تانک و آواکس هم بارین
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    21 0
    مدیریت در ایران صفر است مخصوصا مدیریت بحران . خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    63 20
    مگر غیر از اینه که پلیس نباید دختر مردم را به زور و بغل کردن داخل ماشین نمی چپوند؟!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      13 29
      مغلطه نکن. این اتفاق که فقط اون قسمت مد نطر تو نبود... بی انصاف...
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      20 20
      اول اینکه دختر مردم نه و مجرم مونث....دوم مجرم معمولی نه بلکه مجرمی که قصد داره در برابر قانون مقاومت کنه....سوم دقیقا باید یک چنین مجرمی را به هر شکل ممکن کنترل کرد... اینکه میگم به هر شکل دقیقا منظورم به هر شکله، و این شکل بستگی به رفتار مجرم داره..... جهت یادآوری هم بگم، پلیس های قبله ی آمالتون در صحنه های خیلی معمولی تر یه خشاب تیر خالی می کنن تو شکم طرف.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      22 47
      دختر مردم!، اون دختر اگه صاحاب داشت که اینطوری دریدگی نمیکرد
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      15 36
      اون یک هرزه بود مانند تو و پلیس کار درستی کرد
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      18 31
      همچین میگی دختر مردم. کسی که قانون شکنه باید دستگیر بشه دختر و پسرم نداره. به نظرم باید همونجا اعدامش کنن تا دیگه نیاز به بغل شدن کسی نباشه. بیجا کرده به پلیس مملکت من توهین میکنه.
    • RO ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      9 22
      دفع افسد به فاسد هست مشکلی نداره ... هنجارشکنی و قلدری مقابل قانون و شرع باید سرکوب بشه...
    • حجت IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 11
      اگه دختر مردم تو آمریکا بود، خانواده باید دنبال جنازش تو شکم جک جونورای بیابون ای آمریکا می گشتن
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    28 58
    واقعا از فرمانده پلیس ناراحتیم چرا از افسر پلیس تقدیر نکردی چرا باب میل غربگراها بی شرف رفتار کردی؟؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      52 17
      فرض کن اون دختر مامانت یا خواهرت بود دوست داشتی پلیس بغلش کنه یا نه؟خیلی صادقانه جواب بده تا برسیم به بعدش
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      20 18
      خیلی صادقانه مامان و خواهر من یکی، تو عمرشون از این دریدگی ها نکردن
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    12 41
    جریان اصلاحات باروشهای بسیار پیچیده برای جبران بی عملی خود در انتخابات آینده برنامه ریزی ومتاسفانه برخی ازهنرمندان ورزشکاران و...اجرامیکنند
  • نیروانتظامی تشکر IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    27 45
    به والله قسم از صمیم قلب دست اون برادر مامور عزیز رو میبوسم . یعنی چی که یه دختر . . . . بزنه عینک مامور قانون بیاره پایین ؟ این دختر باید حداقل 100 ضربه شلاق بخوره . بی حجابی داره تو جامعه بیداد میکنه . به نظر بنده باید قانونی روی کار بیاد که هر یک از شهروندان دختر بی حجابی رو شخصا تحویل قانون داد بهش پاداش داده بشه .
  • FR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    26 23
    اینم پلیسای ما همشون شکمو وگنده بک خخخخخخخخ
  • صداقت IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    23 36
    اگر این اتفاق در آمریکا می افتاد، پلیس بی درنگ آن زنان را می کشت. مشکل جمهوری اسلامی این است که از زنان می ترسد.
  • NL ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    3 5
    اگه کسی خوب باشه یه لشکر بگه بده خوبیش ثابت میشه و برعکس
  • CA ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    14 21
    جالبه وقتی افراد داخل ماشین خودشون هستند میگن چون از بیرون دیده میشه حریم خصوصی نیست. اونوقت ضرب و شتم افراد که در جلوی دید همه انجام میشه از نظر نویسنده حریم خصوصی هست و نباید از اون فیلم گرفت! اگه مامور قانون برخوردش طبق مقررات هست چرا باید از اینکه ثبت بشه کارش وحشت داشته باشه؟
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    9 4
    تضعیف پلیس برای قانون شکنان و مجریان نافرمانی مدنی خوشایند است
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    5 5
    ما نباید دیگر انتظار حمایت و جانفشانی نیروهای پلیس را در مواقع خطیر و حساس داشته باشیم زیرا برخی فرماندهان جاهل یا خائن اقتدار پلیس را در مسائلی که پیش پا افتاده است از بین برده اند و عده ایی از سلبریتی های بی وطن چه هنری چه سیاسی با استفاده از فضای مجازی رهاشده و با بی شرافتی مثال زدنی جمعی از مردم نادان را نیز در اهانت به پلیس و شکستن اقتدارش همراه خود کرده اند
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    8 32
    فرماندهی انتظامی تهران باید به خاطر این برخورد ماموران نیروی انتظامی بازخواست شده و آن پلیس وظیفه شناس مورد حمایت و تقدیر و ترفیع درجه قرار گیرد. محمد دلاوری هم باید بشدت توبیخ و تنبیه شود. مطمئن باشید هر کاری جز این انجام شود باید منتظر تماشای صحنه های سد لفور در تهران باشید.
  • ناشناس IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    40 16
    ای کاش پلیس وظیفه اصلی خودش را که دستگیری اختلاسگران ‌آقازاده ها و ..‌را به این سرعت انجام میداد.برخورد خیلی بد با چند دختر بچه افتخاری برای پلیس نیست.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      10 13
      اتفاقا فحشا توسط یک زن به نام مرلین مونرو در تمام دنیا قبح زدایی شد کاری که هیچ اختلاسگری از پسش برنمی اومد در ضمن این کارها داره به صورت موازی انجام میشه شما نگران چی هستی
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      1 17
      هرچه جای خود ...البته فکر کنم از این فسیلهای کمپ مریم رجوی هستی وگرنه اینگونه فوری مغلطه نمیکردی
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    9 12
    خود مردم فساد و آزادی مخدر و قتل و طلاق و فحشای فرزندانشان را دوست دارند . به همین آزادی ها رای دادند به شما چه
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      2 5
      Ok
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      8 9
      افرین این شد حرف حساب
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      8 8
      موافقم
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      8 8
      این صفت تهرانی ها است نه ما
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      9 6
      آرمان شهر شما جنگل است می تونید تشریف ببرید جنگل و با حیوانات و خزنده ها زیست مسالمت آمیز داشته باشید
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      6 12
      از طرف مردم نظر نده از طرف همفکران منحرف اخلاقی و خلافکارت نظر بده
    • حجت IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 4
      تو دوست داری تو کثافت زندگی کنی برو تایلند
  • ناشناس آذری IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    16 16
    مسئله مهم دخالت و ورود پلیس به تمامی زوایای زندگی خصوصی و اجتماعی مردم و جامعه است. دقت کرده باشید هر کاری که مردم دارند یک بخش از آن به اداره پلیس مربوط می شود از گرفتن جواز کسب و کار گرفته تا برپایی عروسی و یا خروج از کشور و استخدام و گواهینامه رانندگی و نصب آنتن ماهواره و غیره و ذالک. اما در مسئله باندهای مخوف تهیه و توزیع مواد مخدر و تشکیل و مشغول بکار شدن موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و یا باندهای اختلاس مقامات و زمین خواری افراد ویژه و یا ویژه خواری مقامات سیاسی و کارهای ریز و درشت اینچنینی خبری از پلیس و حمایت و اقتدار آن نیست.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    10 26
    پلیس را تضعیف نکنید والله شهدا از شما نخواهند گذشت باعث تضعیف شعائر اسلامی نشوید
  • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    9 6
    بنظر میاد این جریان جنجال سازی بر سر حجاب و نیروی انتظامی از خارج از کشور کاملا با برنامه ریزی هدایت می شود تا نیروی انتظامی را در برخورد با بدحجابی منفعل کند. اگر در این کار موفق شوند می روند سراغ پلان دوم که رسما گسترش کشف حجاب رو در جامعه مد نظر دارند.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    8 8
    هدف اسایش شهروندان است. هر قانونی که اسایش و خوشگذرانی و آزادی رفتاری شهروندان را حذف کند بی ارزش وغلط است. همه باید آزاد باشند هرکسی هرکاری دوست داشت بکنه پلیس ها هم یا باید جمع بشود یا فقط نگاه کنند و بروند
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      6 8
      چی میگی تو
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      5 5
      خوب اگر اینطوری بشه من میتوانم بیام در روز روشن همسر و یا فرزند شما را بدزدم و برم و آزاد باشم و کسی هم حرفی نزنه؟
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      7 10
      این که دیگه میشه جنگل عزیز من
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      2 6
      مثل تو که آزادانه از پای منقل نظرات اراجیف می دی
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    3 6
    پلیس خوب. حرف شما هم درست اما پلیس باید حمایت و دل افراد درستکار جامعه را به دست بیاورد . وقتی مردم کارشان به پلیس بیافتد و چیزهایی ببین دیگر این طور مواقع حتی خوبان جامعه هم از پلیس حمایت نمیکنند. بدها که قطعا حامی پلیس نیستند خوبان را دریابید
  • GB ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    35 10
    البته وقتی کامنت هاتونو سانسور می کنید و فقط همفکراتونو میذارید بهتره حرفی نزد
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      6 12
      ببین نابغه ناامنی همفکر و غیرهمفکر حالیش نیست وقتی امنیت از بین بره اصلا فکری باقی نمیمونه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 4
    در نوشته بالا از قصور رحیمی با فتنه ژنده پوشهای دراویش در خیابان پاسداران غفلت شده
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 10
    مگه دوربین رودوش ماموران قرار نبود اجرا بشه هم مامور به درستی کارش رو انجام میده هم متخلف غلط میکنه توهین کنه ودماراز روزگارش درمیارن
  • هشدار IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 20
    همیشه و همه جا مردم فقط نظاره گر و فیلمبردار نخواهد بود!
  • عدالت خواه IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 32
    چرا فیلم برداری از مامور پلیس و آمر و ناهی ها جرم تلقی نمی شود؟؟؟؟؟ چرا با رسانه های حامی تخلف و جرم ریئیسی مبارزه نمی کند؟؟؟ چرا در ایران زن ها بالاتر از قانون هستند؟؟؟؟/
  • AE ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 20
    دمتون گرم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 10
    سلسله مراتب فتنه جو سازی جریان ضد انقلاب و ضد اسلام و سرطانی اصلاحات به سرکردگی خاتمی خائن-- فشار زامبی های اصلاحات به رئیس جمهور فاجعه-- فشار رئیس جمهور به وزیر کشور جهت ایجاد منافع شخصی برای خودش نزد اصلاحاتی ها- فشاور وزیر کشور به ناجا بعد که فاجعه مشخص میشه و ناجا زیر سوال میره تازه ناجا میفهمه چه کلاهی سرش رفته دولت سودش رو می کنه ناجا تضعیف میشه لجنزار اصلاحات هم به کثافتکاری هاش ا دامه میده
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 9
    "عنوان نقض حریم خصوص آحاد مأمورین پلیس" پلیس موقع کار خادم اجتماع است و حریم خصوصیش نیست
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 4
    پلیس وظیفه ش هست به نمایندگی از طرف همه مردم در برابر چند نفر قانون شکن بایسته. مردم هم حامی پلیس هستن. اگر پلیس نمیتونه مردم خودشون وارد خواهند شد.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    4 17
    یک پلیس شجاع و مقتدر مستلزم فرمانده ای شجاع می باشد. والسلام
  • زاهد US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    23 6
    اگر از اقتدار منظور هتك حرمت مردم است فرق پليس با اوباش چيست ؟ پليس بايد بداند تا قاطعيت با ضرب وشتم دختري ١٧ ساله متفاوت است . پليس قطعا در اين برخورد اشتباه كرده است و بايد پاسخگو باشد.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 15
    چیزی که مهم. اقتداروصلابت.پلیس است. پلیس مجری قانون وامنیت کشور است. اگر صلابت پلیس شکسته بشه قاتون جنگل حکم فرما میشه.. کسانی که می خواهند اقتدار پلیس تضعیف شود.. خواسته یا خواسته در زمین دشمن بازی میکنند
  • کارشناس IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    4 4
    پلیس ایران سلیقه ای و جناحی عمل میکند .ارزش پلیس زمانی اشکار میشود که که در اجرای قوانین در جامعه تفاوتی بین مردم وجود نداشته باشد. این روزها پلیس از جنایتکاران با چای و شیرینی پذیرایی میکند و با مردم عادی همچون مجرم برخورد دارد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    20 7
    پلیس حق ندارد به مردم حمله کند لطفا توجیه نکنید که پلیس فلان کشور چنین می کند و چنان،‌ اینجا مملکت اسلامی است و در برخورد پلیس باید حدود شرعی رعایت شود
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      5 16
      مملکت اسلامی، قوانین اسلامی داره یکیش هم حفظ حجابه غیر از اون این شیطان مونث به پلیس حمله کرده شما متوجه هستین؟ میدونی چرا در نقاط دیگه دنیا پلیس هر برخوردی هم بکنه بهش سخت نمیگیرن چون به یه نتیجه یکسان رسیدن: اقتدار پلیس یعنی حفظ امنیت
    • حجت IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 6
      مملکت اسلامی غلط می کند زهرمار کفت کند و بی‌حجاب بیرون بیاد
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    3 14
    با این ارازل و اوباش و معتادین و مجرمین باید خیلی خشن تر از این چیزا برخورد کرد
  • میلاد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 0
    کسانی که برای چهارتا رای جای شهید و جلاد را عوض می کنن، معلومه که به اقتدار پلیس هم می تازن در برابر هنجار شکنان باید اقتدار پلیس حفظ شود وگرنه قلدر با قدرت بیشتری به قلدری ادامه میده و حق مظلومان هم به راحتی پایمال میشه
  • جوادی AE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    17 4
    سلام اصلا مطلبتون برام جالب نبود پلیس ما حداقل 30 سال از استانداردها عقب است.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 16
    اقتدار پلیس زمانی شکسته می شود که باج بگیرد. اگر همون راننده لندکروز دوتا تراول یا کمتر می گذاشت جیب مامور اصلا همچین اتفاقی نمی افتاد. بیایید جنوب کشور از ماشین های خط شوتی (رانندگانی که بار قاچاق جابه‌جا می کنند))بپرسید روزانه چقدر باج می دهید. خلاصه حرفم اینه پلیس پول می گیره باج می گیره اقتدارش کم میشه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    3 0
    از کامنت ها معلومه که چه افرادی طرفدار مواد مخدر و فحشا و جامعه بی بندباریست.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    28 5
    چرند نوشتی؟ با یک پلیس زن ورزیده(ورزشکار) چندمرد قلدر را هم میشه گرفت یا هنگام حمله، زد؟ پلیس مرد نه شرعا حق دست زدن به زنان دارد و نه عرف آنرا می پذیرد. بجای مامور باید با رییس پلیس تهران یا آن کلانتری برخورد شود که هنگام پیج ، حتما پلیس زن برای اینکار به ماموریت بفرستد و پلیس ها حتما دوربین لباس روی سینه داشته باشند.
  • ابوالفضل IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    5 3
    باید با ریس پلیسی که جو زده شبکه مجازی میشود شدیدا برخورد شود با یک غوره سردی ویک کشمش گرمی اش میکند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    8 5
    پلیس کارهای مهم تر داره نه اینکه بره با دوتا جوان درگیر بشه که چرا روسری نداری
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    5 1
    یکسری مشرق نیوزی احمق نشتسند فقط زر اضاف میزنن
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 3
    جریانی که می خواهد. اقتدار نیرو انتظامی شکسته بشه... همان فتنه گران.سالهای ۷۸و۸۸هستند...چرا می آیند از هنجارشکنان دفاع کرده واقتدار پلیس زیر سؤال میبرند چون اگر بناست دوباره فتنه. اتفاق بیفتد پلیس. صلابت نداشته باشد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 8
    کابر ۱۸/.۶همین.دختر بچه ها که جناب عالی.میگی. اجرا کننده. توطعه ‌.دشمن انقلاب اسلامی. برای شکستن قبه گناه ول انگاری و برهنگی وایجاد آشوب درکشور وپیاده کردن کردن نقشه شوم آنها علیه حجاب وعفاف است
  • قابل توجه غرب پرستان IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    5 6
    کسی که در مقابل پلیس ذره ای جسارت کند، باید گردنش را شکست. تصاویر روزهای اخیر از آلمان،فرانسه ،آمریکا وبقیه قبله آمال بعضی ها موید این مطلب است
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    6 5
    متاسفانه در قضیه کتک کاری راننده لندکروز ،برخورد قوه قضائیه بسیار ضعیف بود. این برخوردها زمینه ساز چنین وقایعی است که قطعا دنباله دار خواهند بود. ضمنا با کسانی که از تریبون های رسمیبا شایعه پراکنی وسخنان کذب به دنبال تضعیف پلیس ونیروهای امنیتی هستند،باید به شدت برخورد بشه
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 4
    با این برخورد فرماندهان با پرسنل قطع به یقین اگر هر هنجارشکنی داخل خیابون انجام بشه و کسی کاملا لباسش رو دربیاره و یا هنجارشکنی دیگه ای انجام بده هیچ مامور ناجا جرات نخواهد کرد کوچکترین حرفی به هنجارشکنان بدهد به نظر می رسد فرماندهانشون از هوی رسانه ها می ترسند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    5 6
    جریانی به دنبال گرفتن جرات برخورد پلیس میباشد تا در فتنه آینده کار را برای اراذل وا باش سیاسی خیابانی راحت کند حتی ممکن است بسیاری از اتفاقات خیابانی سناریو های این ازپیش طراحی شده این جریان باشد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 4
    اینو بدونید همه به امنیت نیاز دارن حتی اون زنه،امنیت بدون پلیسه مقتدر وجود نخواهد داشت.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 14
    اینو بدونید همه به امنیت نیاز دارن حتی اون زنه،امنیت بدون پلیسه مقتدر وجود نخواهد داشت.
  • رضایی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    2 3
    متاسفانه در کشور مابا هنجار شکنان برخورد قاطع نمی شود به پلیس انتظامی در این خصوص با ید اختیار تام بدهند و هیچ کس حتی نمایندگان بی مسوولیت نباید در این مورد ژست روشنفکری گرفت و بدون تحقیق اظهار نظر کنند در ان صورت است که عناصر فاسد و مغرض گستاخ نمی شوند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    2 14
    آقای رضایی واقعأ درست میگویید اگر پلیس اختیار تام دربرخورد با جرم و هنجارشکنی داشته..باشد وهیچ نماینده. نتواند درکار پلیس دخالت کند واگردخالت کرد. توبیخ شود.. هنجار شکنان هم دیگر جرأت. توهین به پلیس. وانجام کار خلاف به این راحتی انجام دهند
  • GB ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    4 0
    به نظر من اقتصادو بچسبیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس