واکنش دادستان کشور به انتشار «فیش‌های نجومی» و «زن نفوذی در وزارت نفت»

دادستان کل کشور نسبت به انتشار فیش‌های نجومی از سوی برخی دستگاه‌ها واکنش نشان داد و گفت: کسانی که اطلاعات مستند در این رابطه دارند، می‌توانند برای دادستانی بفرستند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به موضوع انتشار حقوق‌های نجومی در صندوق بازنشستگی و اینکه چرا مدعی‌العموم اقدام بازدارنده در این رابطه نمی‌کند، گفت: ما باید مطلع شویم که چه کسی این حقوق‌ها را می‌گیرد به صرف اینکه در جایی یا کسی می‌گوید حقوق نجومی وجود دارد یا اینکه اطلاعات دست اول منتشر می‌کنند، دستگاه قضا نمی‌تواند به آن ورود داشته باشد.

وی ادامه داد: دربحث حقوق‌های نجومی، مجلس ورود کرد، قانون را وضع کرد و برای برخورد با حقوق‌های کلان به دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

دادستان کل کشور: یک مدیر وزارت نفت قبل از خروج از کشور دستگیر شد

دادستان کل کشور گفت: بنابراین چنانچه اگر تخلفی صورت گیرد دستگاه‌های اجرایی باید ورود کنند و از آن جلوگیری کنند. مسؤولان دولتی باید خود اهتمام داشته باشند که جلوی این حقوق‌ها گرفته شود.

منتظری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی وقتی حقوق‌ها را می‌بینند اگر از حد مجاز فراتر رفت باید خودشان اقدام کنند بنابراین آنهایی که اطلاعات مستند در این رابطه دارند می‌توانند برای دادستانی بفرستند و صرف شایعه برای ما سند نیست، قطعاً جایی که ببینیم تخلفی می‌شود و حقوق جامعه تضییع می‌گردد ما اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره حضور یک زن نفوذی در وزارت نفت و دستگیری یک مقام مسؤول در این وزارتخانه گفت: پرونده‌های این چنینی که در دادسرا تشکیل می‌شود تا زمانی که مشمول تحقیقات هستند و بازپرس تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، نه به موجب قانون مجاز هستیم که آن را افشا کنیم و نه مصلحت مجموع کشور است که بخواهیم آنها را دنبال کنیم و یا اطلاعات ناقص را در اختیار دیگران بگذاریم.

دادستان کل کشور گفت: یک جرمی واقع شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به آن ورود پیدا کرده‌اند بنابراین باید تحقیقات تکمیل شده و زمانی که به مرحله‌ای برسد که قابل انتشار باشد قطعاً منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس